Flybillet og billeje til Barcelona
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-12-08 02:11

Så skulle det ligge fast at vi dutter til Blanes ved Costa Brava i tiden
28.juni til 11.juli 2009.
Det ser ud til, at vi kan flyve derned (Barcelona) og leje en bil for de
samme penge, som det vil koste at køre i egen bil, så det ender det nok med.
Vi er 2 voksne som skal afsted. Jeg har så bl.a. søgt flybilletter via
momondo, og kan se at vi skulle kunne komme frem og tilbage via Supersaver
for 1429 kr. pr. snude. Derned med SAS kl. 0820 direkte og retur med Swiss
kl. 0945 med 1 stop.
Men når jeg så klikker på linket og kommer ind på supersavers side, så
finder jeg ikke samme tilbud. Billigste tilbud er her afgang kbh kl. 1045, 1
stop med 3 timers ventetid og reur 1420 med 1 stop på 40 min til 1321 kr.
Det er så billigere, men jo ikke de billetter jeg fandt på momondo.
Der findes flere forskellige priser, men den rejse jeg så på Momondo står nu
tilsyneladende til 1683 kr.
Det samme sker hvis jeg vælger næstbilligste på Momondo til 1453 fra Budjet.
Når jeg så kommer ind på deres hjemmeside, koster den rejse i stedet 1679.
De har dem også billigere og er tilsyneladende de samme som hos supersaver
med stop i München begge veje.
Er det almindeligt at prisen hos momondo ikke passer når man ledes videre i
junglen. Nogle som kan finde bedre/billigere billetter de pgl. dage?
Vi skal bruge en mindre bil i de 13 dage og via Barcelona.com har jeg fundet
en ford fiesta med aircon til 1685 kr. Det er lidt svært at se fra hvilket
selskab, men det er formentlig enten Alamo, Sol-mar eller europcar.
Nogen som har erfaring med dem eller vil anbefale andre?
Andre tips - must see i området. Det skal bemærkes, at vi mødes med datter
og svigersøn og 3 børn fra 7-13 år, så tips om noget godt til børnene er
også meget velkomment.

Kurt

Fra : Jens

Dato : 21-12-08 03:14

On 21 Dec., 02:10, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> [...]
> og svigersøn og 3 børn fra 7-13 år, så tips om noget godt til børnene er

Hejsa.
Prøv: transvia.dk

Jens

Fra : Stig Nielsen

Dato : 21-12-08 04:29

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kr. Det er så billigere, men jo ikke de billetter jeg fandt på momondo.
> Der findes flere forskellige priser, men den rejse jeg så på Momondo står

Og flyver du med transavia derned direkte fra cph, så bliver det totalt 2100
for jer begge retur.

Her skal I dog lige have afrejse den 29 om eftermiddagen og hjemrejse den 12
istedet, men det er da værd at tage med.

Så kan du jo næsten få bilen gratis med det I har sparet på flyet.

stig

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-12-08 14:59

"Stig Nielsen" <stig@abc.de> skrev i meddelelsen

> [...]
> 12 istedet, men det er da værd at tage med.
>
> Så kan du jo næsten få bilen gratis med det I har sparet på flyet.

Tak til dig og Jens for tippet om transavia. Jeg kan se, at der er mange
muligheder, samt at det måske nok kan betale sig at rykke lidt på datoerne
og så evt. tage nogle dage i Barcelona. Det bliver jo stort set gratis, hvis
man vælger de virkelig billige flydage.
Der er blevet noget at pusle med.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 14:02

> Andre tips - must see i området. Det skal bemærkes, at vi mødes med datter
> og svigersøn og 3 børn fra 7-13 år, så tips om noget godt til børnene er
> også meget velkomment. Kurt

Vi var selv i Blanes for 2 år siden - God oplevelse: Kør en tur langs kysten
til Tossa De Mar - God ide: Køb Turen Går Til Spanien - når der skal spises
ude så gå op i den gamle bydel af Blanes.

mvh
Per

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-12-08 15:02

"Per Krabbe / scanboat.com" <pkc snabelA scanboat.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kysten til Tossa De Mar - God ide: Køb Turen Går Til Spanien - når der
> skal spises ude så gå op i den gamle bydel af Blanes.

Tak for tips. Ja jeg plejer gerne at låne lignende bøger på biblioteket, så
man planlægge lidt nærmere vedr. hvilke oplevelser der skal være ud over den
rene afslapning. Vi spiser ofte lidt væk fra hovedstrøgene, da det ofte er
mere lokal mad og til billigere priser, så hvis det også er tilfældet i den
gamle bydel af Blanes, så vil det helt sikkert være aktuelt.

Kurt