Afbudsrejser mellem jul-nytår
Fra : Henrik Madsen

Dato : 14-12-08 11:21

Hej

Vi drømte om en ferie hvor vi kunne tage afsted mellem jul og nytår og
så være væk nytårs aften.

Men pga. fruen var sat på til at arbejde mellem jul og nytår kunne
dette jo ikke lade sig gøre.

Men pga. forskellige omstændigheder har hun nu muligvis fået fri
mellem jul og nytår (Vi får definitivt besked lige før juleaften) og
derfor ville vi jo gerne afsted.

Men når vi kigger på last minute/afbudsrejser/sidste øjeblik og alt
hvad de forskellige selskaber kalder det så ser det ikke for lyst ud
med rejser der. (Senest hjemkomst 4 Jan 2009 ).

Er det helt umuligt at finde den slags eller kigger vi bare ikke de
rigtige steder ?

Det bliver jo nok under alle omstændigheder noget der afgøres med få
dage/timers tid fordi vi først får besked om arbejdssituationen så
sent at vi ikke kan booke noget før efter juleaften.

Hvad siger i ? Er det en dødsejler ? (Vi spørger nu fordi vi vil
anpasse vores julegavestørrelser til hinanden efter om vi evt kommer
afsted).

Henrik Madsen

Fra : ks

Dato : 14-12-08 17:03

On Sun, 14 Dec 2008 11:20:40 +0100, Henrik Madsen
<hmadsen@vip.fjern.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvad siger i ? Er det en dødsejler ? (Vi spørger nu fordi vi vil
>anpasse vores julegavestørrelser til hinanden efter om vi evt kommer

----------
Så vidt jeg kan forstå på det hele , er der faktisk gode muligheder
for sidste øjebliks billetter netop i år. Forhåndssalget af charter
rejser har svigtet, fordi folk holder igen på slanterne i disse tider.
Ring rundt til de forskellige bureauer og forhør jer. Bliv evt
noteret op som interesserede. Hold også øje med:
http://www.rejse-guide.dk/

Fra : Henrik Madsen

Dato : 14-12-08 18:50

On Sun, 14 Dec 2008 17:02:35 +0100, ks <stretch234@get2net.dk> wrote:

> [...]
> Ring rundt til de forskellige bureauer og forhør jer. Bliv evt
>noteret op som interesserede. Hold også øje med:

Hej

Tak for link.

Jeg har godtnok også læst det der med at der skulle være rimeligt med
charter rejser og endda til rimelige priser men jeg syntes så bare
ikke jeg kan finde dem men det er så måske fordi man skal ringe til
selskaberne og ikke kan se dem på deres side.

Hvad med udlandet ? Altså hvad med afrejse fra nordtyske lufthavne, vi
har ikke så langt til Tyskland at det ville gøre noget at det var
derfra hvis prisen kunne dække benzinudgifterne og udvalget måske var
større..

Henrik Madsen

Fra : Sørensen

Dato : 15-12-08 16:42

> [...]
> Ring rundt til de forskellige bureauer og forhør jer. Bliv evt
> noteret op som interesserede. Hold også øje med:

Det jeg har hørt er, at der er ret udsolgt i ferie lige efter juleaften og
måske også lige hen over nytåret.. Rejsebureauerne har forsøgt at tilpasse
det udbudte antal rejser til den forventede afmatning, dvs. der udbydes lidt
færre rejser end normalt. Åbenbart er der dog altid rigtig mange, der gerne
vil bruge de her fridage til at komme ned i lidt varme..
Der er åbenbart ikke er så mange der vil, er at holde selve juleaften væk
hjemmefra, så har man mulighed og lyst til det, skulle de være muligt at
komm billigt afsted i de kommende dage og hen over juleaften. Det var vist
Stig Elling der fremlagde det sådan her i et eller andet radioindslag.. men
han har selvfølelig også aktier at fremlægge en vis holdning, så det skal
muligvis tages med et gran salt...!

Ligeledes er der vist ikke så mange, der gider tage ferie lige efter de har
haft alle helligdagene/juleferien, så derfor skulle det allerede være til at
få billige rejser igen i januar.. Men det hjælper jo så ikke dig så meget..

Hvis I ellers gider/kan køre kan det måske betale sig at tage til Hamburg og
flyve til fx Gran Canarie (afhænger nok også af om man bor meget langt fra
grænsen).. Eftersigende SKULLE der altid være hoteller af få dernede - det
er charterflyene der er bookede op, ikke hotellerne, som der efterhånden er
bygget alt for mange af.. Så hvis man har is i maven tager man bare derned,
tager bussen til fx Maspolamas og bruger den første 1/2 dag på at gå rundt
til de forskellige hoteller og finde dem, der vil give jer overnatningen
billigst. De der halvprivate lejlighedsagtige komplekser, der også lejer ud
i længere lejemål, skulle typiske være det billigste. Apartement hotels
eller hvad de nu kalder dem for..

Held og lykke med det!
MVH Sørensen

Fra : jimmi1311

Dato : 20-12-08 08:48

On 14 Dec., 18:50, Henrik Madsen <hmad...@vip.fjern.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
> har ikke så langt til Tyskland at det ville gøre noget at det var
> derfra hvis prisen kunne dække benzinudgifterne og udvalget måske var

Hej Henrik

Det kan godt lade sig gøre. Tjek tv2's Text tv fra side 505 og frem
eller tjek http://www.lastminute.de/ for afgange fra hamburg

God tur,
Jimmi

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 17-12-08 07:05

> Hvad siger i ? Er det en dødsejler ? (Vi spørger nu fordi vi vil
> anpasse vores julegavestørrelser til hinanden efter om vi evt kommer
> afsted).
>
> Henrik Madsen

Der er stadig mange muligheder for at komme afsted, men drop
charterferien - her er det meste udsolgt og de få pladser der er
tilbage er svinedyre.

hvad med at sammensætte rejsen selv med rutefly og hotel, så har du
frit valg mht. afrejsedatoer og rejselængde. Du skal dog ikke vente
til sidste dag med at bestille, da det ofte er rimelig dyrt.

prøv evt. at sammenligne priser på fly på vores nye
prissammenligningsside http://www.viviro.com - her får du priser fra
et hav af rejsebureauer og flyselskaber og kan se hvem der er
billigst.