Thailand jan 09
Fra : nthoningebay@gmail.c~

Dato : 12-12-08 11:14

Hej!

Min kæreste og jeg tager en 14-dages tur til Thailand i midten af
Januar 09. Vi har bestilt flybillet, men intet andet. Vi har ikke
planlagt noget fast mht. hvad vi skal se og opleve. Vi vil god gerne
se nogle kulturrelle ting, ride på elefanter, se tigere osv.

Hvad kan/skal vi nå at se på de 14 dage? Og hvordan er det lettest at
komme rundt derovre, hvis vi skal lidt væk fra Bangkok. Vi har også
snakket om at slutte af med en 3-4 dage ved vandet.

Nogen der har erfaringer, eller viden de kan dele?

Mvh og god jul
Nicolai

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-12-08 09:32

<nthoningebay@gmail.com> wrote in message
[...]

----

Tjah, Bangkok er jo en by man enten hader eller elsker, men for en
sikkerheds skyld synes jeg I skal skynde jer videre så hurtigt som muligt.
Den kan godt være lidt overvældende hvis man ikke er vant til asiatiske
storbyer. Men tag et par overnatninger eller tre på vej hjem, så er I mere
vænnet til varmen og kan bedre nyde seværdighederne.

Kultur kan I få i hele landet (måske ikke så meget på strandene), men når I
ikke har længere må der prioriteres. I skal ikke tage for mange steder hen,
så får I bare slet ikke set noget.

Strand:
Jeg ville kigge på øerne i golfen, Phangan eller Tao. Hvis i har travlt kan
i flyve den ene eller begge veje til Samui, men ellers går der nattog til
Chumpon/Surath der er lige så nemme at tage. Tao er favoritten hvis man vil
dykke, men den ligger også lidt afsides.
Et alternativ er Koh Chang mod syd-øst, men der har jeg ikke nogen
erfaringer fra. Den ligger dog tættere på BKK, hvilket kan blive en fordel.

Hvis I vælger at tage sydpå ligger der en nationalpark inde midt i landet
der hedder Khao Sok. Tag et kig på den, den ligger kun et par timer fra
Surath og er dermed en god kombi med en af de to øer i golfen.

Ellers kan I tage nordpå mod Changmai, her er der diverse trekking og
templer. Byen er nemt tilgængelig med nattog fra BKK. Her vil det være
oplagt at tage toget nordpå samme dag som i ankommer, de går mellem kl 20 og
23 så vidt jeg husker. Tag en 2. class slepper, evt. med A/C, det er ganske
fint og billigt.

Kombinationer kan lade sig gøre, men så skal I flyve fra ChangMai til Samui,
eller spilder i for meget tid.

Angående elefantridning kan det vist lade sig gøre alle steder der er
turister og det er en fast del af alle trek i Changmai. Men lad være med at
betale ekstra for en meget lang tur, jeg kender ikke nogen som synes det er
voldsomt sjovt i længden. Men noget man vel skal prøve en enkelt gang i
livet, ligesom Tuk-Tuk'er i BKK. Tigre ved jeg ikke lige hvor I vil se, så
vidt jeg ved kan man kun se dem i Zoo. I den forbindelse kan jeg da lige
sige at jeg syntes at BKK zoo skuffede fælt da vi var der for nogle år
siden...

Bladr lidt i nogle rejsebøger og skriv hvis I har flere spørgsmål, der er
folk nok i denne gruppe der har rejst der i sammenlagt så mange år at vi nok
skal få fyldt jeres 14 dage ud

Keller

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-12-08 16:46

On Mon, 15 Dec 2008 09:31:46 +0100, Carsten Keller wrote:

> Et alternativ er Koh Chang mod syd-øst, men der har jeg ikke nogen
> erfaringer fra. Den ligger dog tættere på BKK, hvilket kan blive en fordel.

Den er fortrinlig omend lidt afsides. Expresbus et par gange hvor formiddag
fra Ekkemai direkte til færgelejet, svjh. 3 timer.

De der øer har det med at ligne hinanden, eller at komme til det. KC er
under stærk udbygning, men man kan sagtens finde fredelige steder og god
snokling på øerne syd for hovedøen. Elefantlejren er fremragende.

Lidt fotos:

http://pedalo.dk/cambodia/

--
vh pl