Supersaver ændrer billetpris efter køb
Fra : Bjarne

Dato : 05-12-08 16:15

Hej
Jeg kunne godt buge nogle gode råd omkring Supersaver og en ubehagelig
situation her og nu.

Jeg bestilte en billet CPH - MSY hos Supersaver i aftes for i alt 4.823
kr. incl afbestillingsforsikring, og indtil for en time siden glædede
jeg mig til min første tur til USA og over at jeg ikke skulle tænke
merepå billetter.

Men på vej hjem blev jeg ringet op af en svensker, som på svensk
forklarede mig, at der desværre var sket en fejl, og at jeg vælge inden
for nogle timer, om jeg vil betale 825 kr. ekstra for billetten eller
annulere den og have pengene tilbage, som allerede er trukket på
kreditkortet.

(Den nye pris er slet ikke konkurrencedygtig, eftersom bedre
forbindelser koster ca. 4700 kr.)

Jeg har også fået en mail. Der står intet om årsagen til at der desværre
er sket "ett prisfel" på min bokning.

Som jeg læser Supersavers betingelser kan de opkræve ekstra, hvis der
indtræffer forhold, som de ikke er herre over, men jeg regnede med, at
dette gjaldt olietillæg m.v. og ikke "prisfel".

Så er spørgsmålet, om der er noget jeg kan gøre - ud over
eftertrykkeligt at advare andre imod Supersaver?

På forhånd tak

vh
Bjarne

PS: En af grundene til at vælge Supersaver var den oplevede tryghed
grundet deres afbestilingsforsikring. Den oplevelse er der ikke længere.

Fra : Bjarne

Dato : 05-12-08 18:02

Bjarne skrev:
> [...]
> for nogle timer, om jeg vil betale 825 kr. ekstra for billetten eller
> annulere den og have pengene tilbage, som allerede er trukket på
---
Nogle timer senere: Supersaver hævder, at skatterne er steget 825 kr. på
godt et halvt døgn siden jeg købte billetten, og jeg må erkende, at jeg
ikke har nogen mulighed for at modbevise påstanden, så billetten er
annulleret, og tilbage er blot at advare andre imod at stole på
Supersavers tilbud.

Continental plejer man da til gengæld at kunne stole på
vh

Bjarne

Fra : Stig Nielsen

Dato : 05-12-08 18:40

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Supersavers tilbud.
>
> Continental plejer man da til gengæld at kunne stole på

Drop alle de skodselskaber og book direkte hos flyselskabernes hjemmesider.

Delta og Continental kan sagtens matche din pris.

Jeg fandt uden problemer fly til 4700 kr. og lidt billigere, men nu ved jeg
selvfølgelig ikke hvornår du skal afsted, så mine forsøg for sjov var i
februar

Fra : Bjarne

Dato : 06-12-08 06:19

Stig Nielsen skrev:

> [...]
> selvfølgelig ikke hvornår du skal afsted, så mine forsøg for sjov var i

Lige præcis hva jeg gjorde - og det er april.

Supersaver var billigere, men det var jo blot snyd.

vh

Bjarne

Fra : Kim Hermansen

Dato : 06-12-08 01:57

Som sagt book direkte på flyselskaberne ´s hjemmeside. Det gjorde jeg
sidste gang jeg var i USA.
Brug de store firma så som B.A, Delta, KLM, Continal osv. tjek
forskellige afgange og prøv dig lidt frem så skal du nok finde dem til
en god pris.
Jeg tjekker også Supersaver en gang imellem og kan se de har et knald
tilbud i ny og næ
men det er altid ikke der jeg skal afsted..
det er nemmere at bruge flysselvskaberne direkte så slipper du mere
bøvl og gebyr end nødvendig !

Mvh Kim.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 06-12-08 10:59

det er nemmere at bruge flysselvskaberne direkte så slipper du mere
bøvl og gebyr end nødvendig !

-----

Hvis man bestiller billet på f.eks. expedia og skal flyve med Air Baltic, er
prisen inkl. bagage. Bestiller man direkte hos Air Baltic skal man ud over
billetten betale pr. stk. bagage. Det er derfor ikke altid helt nemt at
fastslå hvad der er billigst og bedst.

Kennet

Fra : Bjarne

Dato : 07-12-08 00:48

Kim Hermansen skrev:
> [...]
> en god pris.
> Jeg tjekker også Supersaver en gang imellem og kan se de har et knald

Men man kan ikke se på deres hjemmeside, om man skal betale 800 kr.
ekstra nogle få timer efter at man har købt og betalt et af deres
fantastiske tilbud.

Bjarne

Fra : TL

Dato : 06-12-08 20:28

On Dec 6, 4:56 pm, Kim Hermansen <dykker...@yahoo.dk> wrote:
> Som sagt book direkte på flyselskaberne ´s hjemmeside. Det gjorde jeg
> sidste gang jeg var i USA.
[..]
> det er nemmere at bruge flysselvskaberne direkte så slipper du mere
> bøvl og gebyr end nødvendig !

Jeg flyver nok mere end de fleste, og eg er helt enig med ovenstående.
Jeg starter typisk med en meta-crawler, f.eks. kayak.com. HVis det er
en simpel r/t billet jeg skal bruge, så går jeg derefter direkte til
det relevant flyselskab for at købe den billet som kayak har fundet
for mig, og 9 gang ud af 10 kan jeg finde den rette, billige billet.
Hvis det er en rute jeg flyver ofte og rutinemæssigt, så ved jeg
næsten på forhånd hvor jeg skal lede.
Kun når det er mere komplicerede ruter benytter jeg sites som Orbitz,
Expedia eller lignende. F.eks. fornyligt LAX-SIN-CTU-NRT-LAX, hvor et
enkelt flysekskab slet ikke kunne konkurrere med den
kombinationsbillet som jeg fandt hos generelt rejse-website.