Kim Og Hallo i Vildsund
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-01 13:25

Har i været til Vildsund-marked tirsdag og onsdag aften og høre Kim Og Hallo
(Eller måske Kandis). Jeg var der både tirsdag og onsdag. Jeg synes at Kim
Og Hallo spiller formidabelt - Er der nogen af jeg som har været der ? -
Hvad mener i om denne storslåede dansktopfestival i sommerlandet. Det
trækker 100.000 mennesker. PS: Kim og Hallo + Kandis spiller igen i aften
torsdag.

Hilsen pop-experten

(Dansktop skal høres på Dansktoppen,eller i Vildsund)

Fra : Andrew

Dato : 26-07-01 18:19

Jeg kender desværre ikke meget til dansktoppen men at dømme efter deres
navn, "Kim og Hallo", så kan det ikke være andet end godt!

> Har i været til Vildsund-marked tirsdag og onsdag aften og høre Kim Og
Hallo

Mvh And

Fra : Troels

Dato : 26-07-01 19:06

"Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kender desværre ikke meget til dansktoppen men at dømme efter deres
> navn, "Kim og Hallo", så kan det ikke være andet end godt!

Hvorfor hedder dansktopnavne egentligt altid (tit ihvertfald) [et eller
andet navn] og [noget som resten af bandet er], uanset om det der kommer
bagefter er dansk eller engelsk. Eks. Klaus og servants, kim og hallo, Kim
Og Drengene oa. (jep jeg har kigget lidt tilbage i Åges beskeder ).

Er det noget har fra gammel rock'n'roll hvor alle hed ... and the ....?

/Troels

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 26-07-01 23:17

On Thu, 26 Jul 2001 20:06:17 +0200, "Troels" <tllund@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bagefter er dansk eller engelsk. Eks. Klaus og servants, kim og hallo, Kim
>Og Drengene oa. (jep jeg har kigget lidt tilbage i Åges beskeder ).

Det er vel fordi forsangeren gerne vil have at det er ham der bliver spurgt
efter. F.eks. hed Bjørn og Okay "Okay Banden", så var der måske knap så mange
der ville spørge efter Bjørn, men nærre forsangeren fra "Okay Banden" (det
kommer selvfølgelig også an på popularitet) men jeg tror simpelthen det er fordi
mange gerne vil have et navn på.

Nu pusler jeg selv med noget musik, og vil gerne ud og spille i et orkester
eller en trio. Og hvis det er mig der skal synge og være frontfigur, ja så ville
jeg da også gerne om orkestret hed noget med "Kenneth's en eller anden ting"
eller noget i den retning.

mvh Kenneth

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-01 23:42

Kenneth Bjerregaard <bjerregaard-koldby@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b609680$0$51773$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

ville
> jeg da også gerne om orkestret hed noget med "Kenneth's en eller anden

____________

Du kan jo kalde gruppen for "Kenneth Og Dem Der" eller "Kenneth Og De
Andre".

Hilsen Åge

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 26-07-01 23:56

On Fri, 27 Jul 2001 00:41:32 +0200, "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>ting"

>____________
>
>Du kan jo kalde gruppen for "Kenneth Og Dem Der" eller "Kenneth Og De

Der har faktisk før været et band der hed "Ole og de andre" så jeg har også
tænkt på den med "Kenneth og de andre", så er problemmet jo bare hvem de andre
er jeg ved det ikke endnu..

--
mvh Kenneth

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-07-01 23:38

Troels <tllund@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9jpm6t$fjt$1@sunsite.dk...

> [...]
> Og Drengene oa. (jep jeg har kigget lidt tilbage i Åges beskeder ).
>
> Er det noget har fra gammel rock'n'roll hvor alle hed ... and the ....?

____________

??? Tjahhh. Det er egentlig rigtigt. Lad os snuppe et par eksempler mere:
Bjørn Og Okay, Vagn Og Vagabonderne, Jan Og Sunny Boys, Skipper Og Co.
Det er som du siger nok noget som udspinger sig fra rock´n´roll-tiden.
Jeg er f.eks.lige kommer hjem fra Vildsund og der skal guderne vide at Kim
Og Hallo spillede massevis af rock´n´roll (Tutti Frutty, At the hop, Lets
Twist again og alt det der). Men det er noget alle dansktopgrupper gør.
Dansktop og rock´n´roll tilhører stort set samme familie. Alt hvad gamle
amerikanske rock´n´roll-sangere har lavet er jo suset direkte ind på
dansktoppen i danske oversættelser. Hvem husker ikke: Rend Og Hop,
Vimmersvej, Goe Gamle Fru Olsen, Hun har en softice-maskine og Spil Wist
Igen.
Men der er dog også mange grupper som hedder noget helt andet. F.eks:
Blue Hawai, Tonight, Kandis og Clifters.

Hilsen pop-experten

(Dansktop skal høres på Dansktoppen og i Vildsund)

Fra : Andrew

Dato : 27-07-01 00:59

> [...]
> Men der er dog også mange grupper som hedder noget helt andet. F.eks:
> Blue Hawai, Tonight, Kandis og Clifters.

Hold da op! Du har bare virkelig styr på dansktoppen!

Må jeg så lige spørge dig om en enkelt ting:

Hvad er det !egentligt! som "tænder" dig ved netop den slags musik??
Ikke for at rakke ned, men hvad er det ved det?, bare af ren nysgerrighed!?
Mvh And

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 27-07-01 10:08

Reverend "Andrew" <andvalen@vip.cybercity.dk>, High Priest of Bollocks
Talking mumbled:

> [...]
>
>Hvad er det !egentligt! som "tænder" dig ved netop den slags musik??
>Ikke for at rakke ned, men hvad er det ved det?, bare af ren nysgerrighed!?

Jeg har hørt at Bjørn fra Bjørn og Okay har en medister på 30 cm.
Måske det er det der rykker.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-01 14:36

> [...]
>
> Hvad er det !egentligt! som "tænder" dig ved netop den slags musik??
> Ikke for at rakke ned, men hvad er det ved det?, bare af ren
__________

Det er nok fordi du i dansktop-stilen finder så mange forskellige
under-genrer. Så har du en afvekslende musiksmag er danktopmusikken perfekt.
Et par eksempler:

Dansebandmusik: Kim Og Hallo, Blue Hawai, Kandis, Bjørn Og Okay
Countrymusik: Countryexpressen, Country Lise, Tony Åbo, Simon Von Koney,
Horsens Hardy
Rock´n´roll-musik: Spil Wist Igen - Rend Og Hop - Baby Fjæs - Så Tar Vi
Cyklerne frem
Spillemandsmusik: Vindstyrke 15 (Den dag i maj)
Gammel evergrenn-musik: Sømanden og stjernen - Hvide Måge
Sjov musik: Ib Grønbæk - Bjarne Lisby
Pigtrådsmusik: Clifters
Børnemusik: Jimmi Og Rene

Jeg kan godt lide dansktopmusikken flødeagtige cremede blødhed, intet
hidsigt skærende overstyret spil eller falde i søvn-agtig sløvhed. Ingen
renden, hoppen og showopførelse af musikerne. De spiller kun. Der bruges
ingen computereffekter eller - manipulationer, Teksterne er sjove eller
sentimentale, Rytmen er hurtig, man kan synge med. Musikken har tilhængere i
alle aldersgrupper. I Vildsund indvaderede piger på 15-20 år på et tidspunkt
scenen og stod og klappede og sang med. Men Fru Jensen på plejehjemme kan
også snakke med.
Derfor foretrækker jeg dansktop. Men kan du lide det ?

Hilsen pop-experten

(Musik skal høres på Dansktoppen)

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 27-07-01 14:47

Det er sådan set meget gode argumenter Åge, men tror du ikke de unge piger
"går amok" fordi de synes, det er sjovt/kitchet? De piger går vel næppe ud
og køber pladerne eller følger med i radioen. Alligevel: Gode argumenter.
Personligt mener jeg dankstoppens største problem er, at den er umulig at
tage alvorlig. Selv når de synger ulykkelige kærlighedssange er det med
verdens største "smil i stemmen" og derfor bliver det meget utroværdigt for
mig. Derimod synes jeg popmusikkens allerstørste force er dens nærvær og
netop det vildt troværdige udtryk. Med hensyn til manipulationer er jeg nu
ganske sikker på at dansktop-bands manipulerer mindste lige så meget i
studiet som andre. De bruger ganske vist ikke computereffekter, men de
bruger i hvert fald computerudstyr ligesom alle andre. Men for min skyld må
alle bands bruge så mange cmputer de har lyst til, for det endelige udtryk
er det vigtigste. Al respekt for din holdning til dansktop hvis det taler
til dig.
Ulrik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-07-01 16:58

Ulrik Lauritzen <ulau98@12mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9jrri2$af4$1@sunsite.dk...
> Det er sådan set meget gode argumenter Åge, men tror du ikke de unge piger
> "går amok" fordi de synes, det er sjovt/kitchet?

Sv: Jo, netop

De piger går vel næppe ud og køber pladerne eller følger med i radioen.

Sv: Det ved jeg ikke, men min mormor har nu heller aldrig købt en cd-plade
og stort set aldrig hørt Dansktoppen, men alligevel synes hun at musikken er
det bedste som findes. Dansktop-publikum køber ikke mange cd-er, men hører
det mere i radioen. Så det indikerer på ingen måde om man kan lide musikken
eller ej. Indtil for ca. 10 år siden købte jeg selv aldrig cd-er, men hørte
det i stedet i radioen.

> [...]
for
> mig. Derimod synes jeg popmusikkens allerstørste force er dens nærvær og

Sv: det har du delvis ret i. Men du forudsætter at musikken SKAL tages
alvorligt. Det skal dansktopmusikken på ingen måde. Musikken er kun fest og
farver. Det er at sammenligne med en dessert. En dag før sommerferien
spillede vi Kandis-musik til arbejdet og vi stod og lavede sjov med
musikken, og morede os over når de sang "Åhh jeg elsker dig - jeg har købt
et hus til to - og der skal vi to bo". Så råbte vi "ja ja ja - det er godt
med dig - du må sgu have penge nok - eller også har du hugget dem". Når de
sang gammadammadam dubiduudam dam shubidubidam o.s.v. grinte vi og spøgte
med hvor mange minutter det havde taget at skrive den tekst. Men vi skrålede
med i vilden sky, så evt. gæster måtte have troet at vi vi havde fået
solstik. Dansktopmusik skal på ingen måde tages alvorligt. Der er, OG SKAL
IKKE, være nogen dybere mening med tekst eller musik. Sangene "Rend og Hop -
Kone vil du med til banko - Vil du danse med mig" er f.ek.s jo også kun
pjat, ikke.
Hvis du forudsætter at musik skal være udført som små kunstsværker og
teksten have en dybere mening, ja så er det helt andre musikgenrer og helt
andre grupper/sangere man skal henvende sig til. F.eks.: Anne Linnet, Tv 2,
Gnags, Kim Larsen.
Dansktopmusikken er noget diamentralt modsat og på ingen måde seriøs
musik. Det er festmusik, som intet andet formål har end at underholde.

> [...]

> er det vigtigste. Al respekt for din holdning til dansktop hvis det taler

SV: Det jeg mente var også kun computereffekter. De pudser selvfølgelig
lyden af med computerudstyr. Jeg mente bare at det er ikke for at forandre
musikken, men for at forbedre lydkvaliteten. det er selvfølgelig i orden. Vi
bruger også computer på arbejdspladsen. det gør man alle steder.

Venlig hilsen pop-experten

(Musik skal høres på Dansktoppen og i Vildsund)

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 28-07-01 03:31

Hej Åge.

Ja, jeg forstår godt hvor du vil hen, men jeg synes nu det er temmelig
trist, at man ikke kan tage musikken alvorligt. Personligt ta'r jeg musik
meget alvorligt. Hvis Kandis synger "jeg elsker dig" og man ikke skal tage
det alvorligt, så synes jeg ærlig talt, at de skal la' vær med at synge
det... Alle der har haft et serisøt og længere varende forhold ved, at
stopper man med at tage det seriøst, kan man godt finde et andet sted at bo
(-; Synd for Kandis - de burde tage kærlighed alvorligt for det er trods alt
det vigtigste i menneskets liv. At musikken skal være med til at gøre
hverdagen sjov, kan jeg sagtens forstå Åge, men musik uden en mere alvorlig
side, kan jeg ganske enkelt ikke tro på. Husk at ordet "liv" giver ingen
mening med mindre man kender begrebet "død" (og det kan du læse meget mere
om hos den aldeles fremragende fyr Algirdas Julien Greimas); ingen glæde med
mindre man kender sorg ,man kan ikke være lykkelig uden at vide hvad det vil
sige at være ulykkelig etc... På denne måde forstår menneskets sit eget
sprog og dermed sit eget liv.

Fra : Dabbu

Dato : 27-07-01 07:29

Andrew <andvalen@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Jeg kender desværre ikke meget til dansktoppen men at dømme efter deres
> navn, "Kim og Hallo", så kan det ikke være andet end godt!

LOL

: )

Mvh
Dabbu