/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
BMW K 1300 R/S
Fra : Ralph Køster


Dato : 16-12-08 15:32

Er det mig eller er det en generel holdning at BMW her har lavet en kanon
flot motorcykel.
Både med og uden kåber er det utrolig flot.

Har ellers aldrig været meget for BMW, men jeg har fået øje på den her.
K 1300 S minder af udseende og præstationer meget om min BB.

Ærgeligt at men ikke lige har 252.000/272.000 at smide efter sådan en bunke
metal

Ralph.



 
 
Carsten (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 16-12-08 16:05

"Ralph Køster" <Get@some.now> skrev i en meddelelse
news:4947bbf0$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er det mig eller er det en generel holdning at BMW her har lavet en kanon
> flot motorcykel.
> Både med og uden kåber er det utrolig flot.
>
> Har ellers aldrig været meget for BMW, men jeg har fået øje på den her.
> K 1300 S minder af udseende og præstationer meget om min BB.

et link havde nok været på sin plads ...

http://www.motorcycledaily.com/100708top.jpg

Carsten



Ralph Køster (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Ralph Køster


Dato : 16-12-08 18:57

>>et link havde nok været på sin plads ...<<

Hvorfor???
Det klarede du jo...

Måske var det ikke meningen at der skulle have været et link, men bare et
udtryk for mine meninger eller drømme !!!!

Ralph



Ole Mogensen (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 16-12-08 19:18

Ralph Køster wrote:
>>> et link havde nok været på sin plads ...<<
>
> Hvorfor???
> Det klarede du jo...
>
> Måske var det ikke meningen at der skulle have været et link, men bare et
> udtryk for mine meninger eller drømme !!!!
>
> Ralph
>
>

Joo, men når man beder om andres mening, så er det da fint at man ved
hvad man skriver om.

Min ubetydelige mening er at nu kan BMW lige så godt overgive sig
til japserne.

Det ligner jo det sædvanelige plastik, ingen sjæl, forgaffelen
er anderledes end hvad vi normalt ser på Lego modeller, men
resten er jo det samme.

De kunne lære noget af Buell, feks bremserne og udstødningen fra Buell
1125CR ville se najs ud med den forgaffel.

Resten af "designet", tjaa, farver, tank osv, det ligner sgu'
den sædvanelige "stangvare" fra østen.



Ole Mogensen

tp (16-12-2008)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 16-12-08 19:42


> Er det mig eller er det en generel holdning at BMW her har lavet en kanon
> flot motorcykel.
> Både med og uden kåber er det utrolig flot.
>
> Har ellers aldrig været meget for BMW, men jeg har fået øje på den her.
> K 1300 S minder af udseende og præstationer meget om min BB.
>
> Ærgeligt at men ikke lige har 252.000/272.000 at smide efter sådan en
> bunke metal
>



Har ikke lige studeret de nye 13'ere så meget, men jeg mindes at have læst
at de er identiske med 12'erne, blot opboret lidt.


Mvh TP
CBR1000
K1200RS (med motoren på tværs, og dermed mere 'bmw' agtig



p.jarnbak (16-12-2008)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 16-12-08 20:34

> Mvh TP
> CBR1000
> K1200RS (med motoren på tværs, og dermed mere 'bmw' agtig

K1200rs har da motoren på langs.Det er kun de nye k1200s/gt der har motoren
på tværs ligesom
de fleste jap cykler.
m.v.h. Palle
k1100lt med krumtappen på langs.



Armand (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-12-08 21:14

p.jarnbak skrev:
>> Mvh TP
>> CBR1000
>> K1200RS (med motoren på tværs, og dermed mere 'bmw' agtig
>
> K1200rs har da motoren på langs.Det er kun de nye k1200s/gt der har motoren
> på tværs ligesom
> de fleste jap cykler.
> m.v.h. Palle
> k1100lt med krumtappen på langs.
>
Hæ - Another rat in the trap!

Lærespørgsmål:
- På hvilken led ligger en Guzzi V2'er?
- På hvilken led ligger en Laverda V6 (endurance proto)?

Selvom cylinder-V'et er orienteret i samme retning på begge nævnte
motorer tenderer mange til at regne Guzzi for tværliggende og Laverda'en
for langsliggende

Som Palle antyder: For kontinuiteten regner man derfor krumtappen for at
udgøre monterings-retningen for motoren - En ét-cylindret kan jo også
ligge både på tværs og langs, og hvad skulle ellers angive forskellen dér!?

--
Armand.


Anders Majland (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 16-12-08 21:48

> Som Palle antyder: For kontinuiteten regner man derfor krumtappen for at
> udgøre monterings-retningen for motoren - En ét-cylindret kan jo også
> ligge både på tværs og langs, og hvad skulle ellers angive forskellen
> dér!?

Nogen der kender encylindrede med krumtappen på langs ?


Steen Gruby (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 16-12-08 21:51

On Tue, 16 Dec 2008 21:47:33 +0100, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

Hej Anders.
>
>Nogen der kender encylindrede med krumtappen på langs ?

Lige efter hovedet.
BMW R25 og R26 250cc 1954 - 1959 (ca.).

Armand (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-12-08 22:12

Anders Majland skrev:
>> Som Palle antyder: For kontinuiteten regner man derfor krumtappen for
>> at udgøre monterings-retningen for motoren - En ét-cylindret kan jo
>> også ligge både på tværs og langs, og hvad skulle ellers angive
>> forskellen dér!?
>
> Nogen der kender encylindrede med krumtappen på langs ?

Tror du jeg lyver?

--
Armand.
(der også havde BMW'erne i tankerne, men andre et-cylindrede
kardan-trækkere må sikkert kunne graves frem)

Anders Majland (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 16-12-08 23:23

>> Nogen der kender encylindrede med krumtappen på langs ?
>
> Tror du jeg lyver?

Nej - så havde jeg ikke spurgt ud i forummet, men angrebet direkte ...

Min hukommelse ragte bare ikke til at komme i tanke om nogen...


Palle Bugtrup (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Palle Bugtrup


Dato : 17-12-08 21:33


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4948191a$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Anders Majland skrev:
>>> Som Palle antyder: For kontinuiteten regner man derfor krumtappen for at
>>> udgøre monterings-retningen for motoren - En ét-cylindret kan jo også
>>> ligge både på tværs og langs, og hvad skulle ellers angive forskellen
>>> dér!?
>>
>> Nogen der kender encylindrede med krumtappen på langs ?
>
> Tror du jeg lyver?
>
> --
> Armand.
> (der også havde BMW'erne i tankerne, men andre et-cylindrede
> kardan-trækkere må sikkert kunne graves frem)

'EMW350 - eller var det 400' 1953.

Palle



Ole Mogensen (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Ole Mogensen


Dato : 17-12-08 14:37

Armand wrote:
> p.jarnbak skrev:
>>> Mvh TP
>>> CBR1000
>>> K1200RS (med motoren på tværs, og dermed mere 'bmw' agtig
>>
>> K1200rs har da motoren på langs.Det er kun de nye k1200s/gt der har
>> motoren på tværs ligesom
>> de fleste jap cykler.
>> m.v.h. Palle
>> k1100lt med krumtappen på langs.
> Hæ - Another rat in the trap!
>
> Lærespørgsmål:
> - På hvilken led ligger en Guzzi V2'er?
> - På hvilken led ligger en Laverda V6 (endurance proto)?
>
> Selvom cylinder-V'et er orienteret i samme retning på begge nævnte
> motorer tenderer mange til at regne Guzzi for tværliggende og Laverda'en
> for langsliggende
>
> Som Palle antyder: For kontinuiteten regner man derfor krumtappen for at
> udgøre monterings-retningen for motoren - En ét-cylindret kan jo også
> ligge både på tværs og langs, og hvad skulle ellers angive forskellen dér!?
>

Guzzien's ligger på langs.

Ole Mogensen

Ukendt (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-12-08 21:59

On Tue, 16 Dec 2008 19:42:12 +0100, tp wrote:

> Mvh TP
> CBR1000
> K1200RS (med motoren på tværs, og dermed mere 'bmw' agtig

Wrong, krumtappen bestemmer retningen, og din Bimse har krumpeteren på
langs

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Casper (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Casper


Dato : 16-12-08 14:58

Jeg så den på intermot i Oktober. Den minder noget om Triumph's Sprint
ST1050, bare betydelig bedre bygget

Jeg kunne godt tænke mig at prøve den, men ved allerede at det vil
blive et dyrt bekendskab, så det blive der sikket ikke noget af.

Casper
R1200GS

On Dec 16, 3:32 pm, "Ralph Køster" <G...@some.now> wrote:
> Er det mig eller er det en generel holdning at BMW her har lavet en kanon
> flot motorcykel.
> Både med og uden kåber er det utrolig flot.
>
> Har ellers aldrig været meget for BMW, men jeg har fået øje på den her.
> K 1300 S minder af udseende og præstationer meget om min BB.
>
> Ærgeligt at men ikke lige har 252.000/272.000 at smide efter sådan en bunke
> metal
>
> Ralph.


Hans Posselt (16-12-2008)
Kommentar
Fra : Hans Posselt


Dato : 16-12-08 23:41


"Casper" <casperghst42@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:6ccfff1f-8bcd-4e9d-900f-67c77e1fa0a0@r15g2000prh.googlegroups.com...
Jeg så den på intermot i Oktober. Den minder noget om Triumph's Sprint
ST1050, bare betydelig bedre bygget

Jeg kunne godt tænke mig at prøve den, men ved allerede at det vil
blive et dyrt bekendskab, så det blive der sikket ikke noget af.

Casper
R1200GS

On Dec 16, 3:32 pm, "Ralph Køster" <G...@some.now> wrote:
> Er det mig eller er det en generel holdning at BMW her har lavet en kanon
> flot motorcykel.
> Både med og uden kåber er det utrolig flot.
>
> Har ellers aldrig været meget for BMW, men jeg har fået øje på den her.
> K 1300 S minder af udseende og præstationer meget om min BB.
>
> Ærgeligt at men ikke lige har 252.000/272.000 at smide efter sådan en
> bunke
> metal
>
> Ralph.

Hej
Har prøvet både K 1200 s og K 1200 gt. Ingen tvivl om at det er kanon gode
motorcykler, der kører rigtig godt og har godt med "knald" - men jeg synes
de mangler karrakter - udstråling - altså det der giver det mærkelige
begreb - køreglæde. Her giver BMWs boxermotor meget mere. En fuldstændig
subjektiv bedømmelse.
Hans




Ukendt (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-12-08 19:24

On Tue, 16 Dec 2008 23:41:25 +0100, Hans Posselt wrote:

> Har prøvet både K 1200 s og K 1200 gt. Ingen tvivl om at det er kanon gode
> motorcykler, der kører rigtig godt og har godt med "knald" - men jeg synes
> de mangler karrakter - udstråling - altså det der giver det mærkelige
> begreb - køreglæde. Her giver BMWs boxermotor meget mere.

Jeg har haft en K1200GT som lånecykel ved service. Fuldstændig komplet
kedelig, overvægtig klump med udmærkede egenskaber i øvrigt. Men nu er jeg
jo heller ikke til række4'ere :-/

Men jeg kunne da sagtens lokkes til at prøve en K1200S, men derfra til at
eje en, naeh.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Anders Houmark (17-12-2008)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 17-12-08 21:16


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:mznfcv6ez002.o536tcqpigyp.dlg@40tude.net...
> Men jeg kunne da sagtens lokkes til at prøve en K1200S, men derfra til at
> eje en, naeh.

Jeg har prøvekørt en K1200S i sommers, og jeg var ikke imponeret.
Normalt når jeg er ude og prøve spritnye maskiner får jeg sådan en "omg, den
kører bedre end min egen, nu skal jeg bare have skudt det gamle metal af..
Hvor er dankortterminalen?!?", men med BMW'en havde jeg problemer med at
følge med en VFR800 som en ven var ude og køre på samtidig.. Lige indtil jeg
fandt ud af, at gashåndtaget skulle drejes HELE vejen rundt, ellers skete
der ikke nok. Man kunne godt dreje det 70%, men så skete der intet. Den
SKULLE have 100% for at åbne ordentligt op.. Meget underligt, det må være
noget elektronisk hejs der er monteret mellem gashåndtag og
karbu.....indsprøjtning. Jeg blev slet ikke dus med det. Følte det faktisk
som en kæmpe fejl maskinen havde.. Når man skulle trille hen til et lyskryds
var jeg ikke lige helt dus med hvor meget den motorbremsede, så jeg manglede
et par meter hen til stoplinjen.. på min egen maskine kan jeg komme
trillende og motorbremse, uden at røre gas eller kobling, og så stille og
roligt rulle en liiille anelse på gassen, uden at holde koblingen inde.. så
tager den gassen stille og roligt, og sætter blidt i gang igen. På BMW'en
hoppede maskinen frem, som var lyset allerede grønt.. Total
kænguro-benzin-indstilling.

Køreegenskaberne var heller ikke lige mig, og i forhold til at være en
"Sports-model" synes jeg den var utrolig sofa-agtig.. Man sad godt, men det
var slet ikke mig.
Honda CBR600'eren jeg var ude og prøve bagefter var bare helt anderledes,
gasgivningen og indsprøjtningen virkede ligesom alle andre motorcykler jeg
har prøvet, det var nemt at dosere gassen.. og for pokker en fed lille
maskine.. den passer dog ikke helt til mig, den er FOR ekstrem
sidestillingen :D

Mvh Anders



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste