Mus i garagen eller???
Fra : John Pedersen

Dato : 28-12-08 14:58

Mus i garagen eller?

Her på det sidste har vi fået ”gæster” i vores garage, hvor de
bemærker sig ved, at der bliver gravet en del jord og grus op fra
gulvet. Bunkerne er på størrelse med muldvarpeskud. I starten var
indgangshullet ikke stor, men nu er det ca. 5 – 8 cm bredt. Der er
tale om en lukket garage med et gammelt svellegulv lagt på grus. Dog
kan en mus komme ind via garageporten.
Vi har stillet musefælder op og har tidligere fanget et par stykker. I
naboernes og vores have er der ikke konstateret spor efter muldvarp og
mosegris eller rotter. Der lugter heller ikke af dyr i garagen.
Hvad kan det være?
Mvh JP

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-12-08 15:14

On 28 Dec 2008 13:57:59 GMT, John Pedersen
<john.m@Z6S7Tpedersen.tdcadsl.dk> (slet Z6S7T) wrote:

> [...]
>naboernes og vores have er der ikke konstateret spor efter muldvarp og
>mosegris eller rotter. Der lugter heller ikke af dyr i garagen.

Det kan godt være mus, bortset fra at de plejer at lugte ....
Jeg har flere gange haft samme oplevelse i værkstedet, hvor de har
fundet en lille sprække i betongulvet hvor de så graver sig ned. Det er
ret meget jord de kan finde i sådan et lille hul ......

Jeg ved ikke hvad den slags mus hedder, men de er i den store ende og de
har mickey-mouse-ører.

Jeg plejer at tage hunden med ud i værkstedet når jeg finder hullet,
hælde et par kander vand deri og så får hunden lov at gøre det grimme
arbejde (hun ææælsker den slags, mens jeg står og mærker frokosten vende
sig i maven ....)
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 28-12-08 15:43

"John Pedersen (slet Z6S7T)" <john.m@Z6S7Tpedersen.tdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:12304731050.379934440624101@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> naboernes og vores have er der ikke konstateret spor efter muldvarp og
> mosegris eller rotter. Der lugter heller ikke af dyr i garagen.

Jeg tror på rotter.

Steen.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-12-08 15:55

> [...]
> naboernes og vores have er der ikke konstateret spor efter muldvarp og
> mosegris eller rotter. Der lugter heller ikke af dyr i garagen.

Rotter laver ret hurtigt blank jord ved hullet. Jeg tror mere på mus.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John Pedersen

Dato : 28-12-08 16:34

Hej igen
Tak for jeres svar.
Jeg har sat nogle flere fælder op, så må vi se, om vi kan fange en synder.
mvh
John

Fra : Mads

Dato : 28-12-08 20:26

> [...]

>naboernes og vores have er der ikke konstateret spor efter muldvarp og
>mosegris eller rotter. Der lugter heller ikke af dyr i garagen.

Mus laver ikke huller af den størrelse. Deres huller er typisk
under 2 cm i diameter. Jeg vil gætte på rotter eller mulvarpe,
også selvom der ikke er tegn på disse i haven.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-12-08 22:13

On Sun, 28 Dec 2008 19:26:00 GMT, Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote:

>Mus laver ikke huller af den størrelse. Deres huller er typisk

Det gør de her hos mig - ikke lige den første nat de kommer ind, men
efter et stykke tid (f.eks bag en masse rod i værkstedet) så bliver
hullet så stort.

Og jo, jeg kan godt kende forskel på en mus og en rotte.

I og med der er gravet en masse jord op, tror jeg mest på mus. Det er
meget sjældent at rotter graver jord op omkring hullet.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-12-08 22:01

> Mus i garagen eller?

Tudser. Vi har dem i massevis rundt omkring, og de laver netop den slags
huller. Hos os dog i haven, men det skyldes muligvis betongulv

Mvh Maria

Fra : N. Foldager

Dato : 05-01-09 09:02

John Pedersen:

>Mus i garagen eller?

Et af de bedste spor er udseendet af deres ekskrementer. Gnaverne
skider i ét væk, hvor de færdes.

Du kan også anbringe en plade med mel og f.eks. et æble eller
spegepølse på midten. Så kan du studere deres spor og ekskrementer.

Fangst i fælde er selvfølgelig det ultimative bevis. (Bortset fra
arten af de tilbageværende dyr.)

Mvh

Niels Foldager