Nyt amerikaner-skab, men hvilket ?
Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 02:27

Hej

Nu er jeg blevet træt af mit AEG / Electrolux amerikaner-skab, der har ikke
været andet end bøvl med det.

Så jeg skal have et nyt, men hvilket ?

Mine umiddelbare krav:
- Energi-rigtigt
- Praktisk indretning
- Fyldige hylder i køle-dør (mælk i 2 rækker)
- Hylder i frys, ikke kurve-skuffer
- Knust is + terninger
- Koldt frisk vand (ikke som det nuværende hvor vandet kører lige forbi
kompressoren)
- Skal være hvidt, eller alu, men det er nok for dyrt (ikke stål)

Jeg kigger lidt på Samsung, de står jo alle steder, er de ok ?

Brian

Fra : Mogens

Dato : 28-12-08 12:16

"Brian" <desværre> skrev i en meddelelse

> Så jeg skal have et nyt, men hvilket ?
> Jeg kigger lidt på Samsung, de står jo alle steder, er de ok ?

Start med at undersøge markedet ift. VA-godkendte !
http://213.83.193.40/ETAWEB/VA/displayproductCat.asp?cid=3
Vælg kategori -> Fryseskab med isterningeprod.

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 20:59

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Start med at undersøge markedet ift. VA-godkendte !
> http://213.83.193.40/ETAWEB/VA/displayproductCat.asp?cid=3
> Vælg kategori -> Fryseskab med isterningeprod.
Hej

Hvad skal det sige ? VA godkendte ??
Jeg går da så sandelig ud fra at det der bliver solgt på det danske marked
er godkendt til brug i mit hjem!
Dvs. det jeg køber hos f.eks. punkt1 eller hvad de nu hedder de forretninger
der sælger den slags.
Vi er også på kig efter et "amerikaner"
Jeg håber da ikke at jeg skal til at være vvs-ekspert for at købe sådan et
skab.

Mvh.
Jan

Fra : Mogens

Dato : 28-12-08 21:57

"Jan" <Spørg i gruppen> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg håber da ikke at jeg skal til at være vvs-ekspert for at købe sådan et

Nope - næsten ingen amerikanerskabe er godkendte, kan du se på listen. Fokus
er skærpet gevaldigt efter et vandudslip i Esbjerg, hvor en lejlighed blev
ødelagt for 3 mill kr, så jeg ville tage udgangspunkt i den liste...

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 21:34

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Start med at undersøge markedet ift. VA-godkendte !
> http://213.83.193.40/ETAWEB/VA/displayproductCat.asp?cid=3
> Vælg kategori -> Fryseskab med isterningeprod.
Det svar kunne jeg så ikke bruge til noget. Men jeg har kigget videre i dag,
og er landet på et LG GW-L227WVQK, så er der nogle der har kommentarer til
dette eller LG generelt ?

Jeg hører også gerne om problematikker jeg bør inddrage i mit valg.

Pft. Brian

Fra : Mogens

Dato : 28-12-08 21:55

"Brian" <desværre> skrev i en meddelelse

> Det svar kunne jeg så ikke bruge til noget.

Nej, men du kunne pludselig blive hastig klogere, når du får købt eet uden
godkendelsen. Fokus er skærpet gevaldigt efter et vandudslip i Esbjerg, hvor
en penthouse lejlighed blev ødelagt for 3 mill kr

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 22:03

> Nej, men du kunne pludselig blive hastig klogere, når du får købt eet uden
> godkendelsen. Fokus er skærpet gevaldigt efter et vandudslip i Esbjerg,
> hvor en penthouse lejlighed blev ødelagt for 3 mill kr

Hvad dækker denne VA-godkendelse over ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 22:05

Er der et link til den historie ? Eller er det bare en eller anden idiot der
ikke kunne skrue vandslangen ordentlig fast ? Eller er der noget andet i det
?

Mvh.

Jan

Fra : Mogens

Dato : 28-12-08 22:26

> Er der et link til den historie ? Eller er det bare en eller anden idiot
> der ikke kunne skrue vandslangen ordentlig fast ? Eller er der noget andet
> i det ?

Jeg kender tilfældet fra en VVS'er, idet det er brugt som skræk og advarsel
i de kredse...

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-08 20:41

> "Jan" <Spørg i gruppen> skrev i en meddelelse

> Jeg kender tilfældet fra en VVS'er, idet det er brugt som skræk og
> advarsel i de kredse...

Du har stadig ikke svaret på hvad der gik galt ?
Nu er jeg da blevet nysgerrig !

Mvh. Jan

Fra : Mogens

Dato : 30-12-08 21:14

> Du har stadig ikke svaret på hvad der gik galt ?

Den spritnye penthouselejlighed - som var ejet af en udenlandsdansker - fik
installeret et amerikanerskab, hvor udsivende vand ødelagde de underliggende
lejligheder, der var opbygget med gipsvægge. Gips og vand arbejder ikke godt
sammen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-08 23:07

> [...]
> fik installeret et amerikanerskab, hvor udsivende vand ødelagde de
> underliggende lejligheder, der var opbygget med gipsvægge. Gips og vand
Undskyld men det er da hjernedødt ikke at lukke køleskabet ned herunder
lukke for vandet, når man tager væk i længere tid.

Men dækker forsikringen ikke ?

Brian

Fra : Mogens

Dato : 30-12-08 23:17

> Undskyld men det er da hjernedødt ikke at lukke køleskabet ned herunder
> lukke for vandet, når man tager væk i længere tid.

Der er så meget, der er hjernedødt ifm. folks brug af amerikanerskabe.

En dag havde jeg en kunde, som ville købe eet. Da jeg spurgte lidt ind til
anvendelsen, fortalte han mig, at det skulle stå i sommerhuset. Jeg spurgte
videre, om huset var til udlejning, men det var det ikke - de brugte det
selv primært i sommerferien og sjældent week-end. Hvad med vandtilførslen
så - om han ville afbryde den hvergang de tog hjem? Nope, der skulle jo
være koldt vand, når de kom derud...

Ikke så sært at folk ind imellem bliver syge...

> Men dækker forsikringen ikke ?

I første omgang, men da det er en kæmpeskade, har manfundet en synder blandt
håndværkerne. Regres hedder det :)

Fra : Erik Olsen

Dato : 28-12-08 22:05

http://www.boligejer.dk/file/8285/Vandhaner_VAgodkendelse_19102007.doc

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Mogens

Dato : 28-12-08 22:21

Det er nu mere det her - www.etadanmark.dk/danish/va/frameset.htm

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-08 23:23

For lige at vende tilbage til udgangspunktet.......

Fra : Mogens

Dato : 28-12-08 23:46

> [...]

Hvis noget skulle gå galt, har LG nok landets ringeste servicemæssige
dækning. LG's tidligere servicepartner i DK smed dem af samme grund på
porten, fordi der ikke var reservedele at få - LG fremsendte simpelthen
aldrig bestilte dele...

Fra : Armand

Dato : 31-12-08 14:59

Mogens skrev:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nu mere det her - www.etadanmark.dk/danish/va/frameset.htm

Tjaeh ;-/
Citat:
"I 2005 blev VA-godkendelsesordningen ændret, så alene sundhedsmæssige
hensyn indgik i betingelserne for en godkendelse. Før 2005 skulle f.eks.
en vandhane også opfylde betingelser om visse fysiske og mekaniske
egenskaber for at kunne blive VA-godkendt"

Ergo: En VA-godkendelse havde ikke kunnet have indflydelse op
penthouse-begivenheden !

--
Armand