Ribbe, Skruer i metallægte.
Fra : Leif Neland

Dato : 26-12-08 14:53

Nu har jeg besluttet, godt rådet af denne gruppe, at ribben skal
forankres i nogle vandrette brædder, der skrues i lægterne inde bag
gipsen. Men det er metallægter; er to skruer i hver side godt nok, eller
skal jeg til at finde f-dyvler, rawlplugs eller lignende?

Brædderne har den fordel, at der så bliver luft mellem ribben og væggen...

Leif

Fra : Martin Bak

Dato : 26-12-08 15:41

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde f-dyvler, rawlplugs eller lignende?
>
> Brædderne har den fordel, at der så bliver luft mellem ribben og væggen...

Så ville jeg bruge expandet rosett gipsplugs, (ikke let rosett) der sidder
så de går igennem stållægten. 2 stk i hver side, så er der ingen problemer.
Der skal bores igennem både gips og stål med et 10 mm. bor.

http://www.expandet.dk/filer/gips/101_Rosett.pdf

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 27-12-08 23:45

> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

Du er velkommen. Skulle det være en anden gang :-/

--
Martin
www.martinbak.dk/