Rosenborg termometer
Fra : Thomas

Dato : 24-12-08 03:22

Jeg har et Rosenborg termometer med trådløs udeføler. Modellen hedder
WS-7394-IT. Udeføleren er faldet ned og batterierne faldet ud. Jeg har
isat nye batterier men termometeret modtager ikke signal. Jeg kan ikke
finde betjeningsvejledningen. Er der nogen der ligger inde med en og
kan fortælle hvordan jeg får dem på "samme bølgelængde" igen? Jeg er
overbevist om det ikke er gået i stykker.
På forhånd tak
Thomas

Fra : TG

Dato : 24-12-08 05:59

On Dec 24, 11:21 am, Thomas <tho...@rivera-jensen.dk> wrote:
> [...]
> kan fortælle hvordan jeg får dem på "samme bølgelængde" igen? Jeg er
> overbevist om det ikke er gået i stykker.

Hvorfor er du sikker på at den ikke er i stykker? Min OBH-udeføler
faldt ned (< 80 cm), og så ikke ud til at have taget skade, men efter
følgende er det aldrig lykkedes at få kontakt til modtageren. Så den
er jo nok i stykker alligevel. :-|

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-12-08 14:39

"Thomas" <thomas@rivera-jensen.dk> skrev
> [...]
finde betjeningsvejledningen. Er der nogen der ligger inde med en og
kan fortælle hvordan jeg får dem på "samme bølgelængde" igen?

Det kan have betydning hvilken enhed der får batterier sat i sidst, ellers
kan jeg ikke bidrage med noget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Gamle

Dato : 24-12-08 16:54

Thomas wrote:
> [...]
> kan fortælle hvordan jeg får dem på "samme bølgelængde" igen? Jeg er
> overbevist om det ikke er gået i stykker.

Ud med batterierne i modtager og sender. Derefter batteri i modtager og
efter et par sekunder batteri i sender.
Så virker det. Modtageren skal aktiveres og kan derefter modtage det
udendørs signal.

Mvh.
Torbe

Fra : Thomas

Dato : 25-12-08 14:07

On 24 Dec., 16:54, "Gamle" <torbe...@it.dk> wrote:

> [...]
> efter et par sekunder batteri i sender.
> Så virker det. Modtageren skal aktiveres og kan derefter modtage det

Mange tak for de mange svar. Det er fuldstændig korrekt, at man blot
skal sætte batterier i både sender og modtager indenfor ca. 3
minutter, så nu virker perfekt igen.

mvh og fortsat glædelig jul
Thomas