Honeywell pakdåse og Danfoss Termostat
Fra : Jørgen

Dato : 19-12-08 17:26

Jeg har 12 gamle Honywell radiatorventiler. Termostaten er monteret med en
30 mm omløber.
Da de gamle termostater ikke længere duer, og jeg gerne vil lege med
elektronisk varmestyring har jeg købt Danfoss RA-K termostater.

Ud fra følgende link troede jeg, at termostaterne enten ville kunne passe
direkte på de gamle Honeywell ventiler, eller at pakdåserne kunne udskiftes
til en model som passer.
http://raplusw.com/PCMFiles/14/Element_udskiftning_til_traadlos_Danfoss_type.pdf

Hos VVS-Eksperten oplyste de mig, at jeg ikke kan montere Danfoss pakdåser i
Honeywell ventilerne, og henviste mig til at ringe til Honeywell, om de har
pakdåser som passer.

Kan jeg forvente at have held med mig på mandag, eller bør jeg i stedet
indstille mig på at udskifte 12 ventilhuse?

- jørgen