Motor til en pladevibrator.
Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 18-12-08 23:22

Hvad forskel er der på en Honda-motor og en Lifan-motor? Seriøst!

Til den større pris må jeg formode at der er en væsentlig højere
kvalitet i Honda'en. Eller?

http://www.primusdanmark.dk/pladevibratorer-c-54.html?osCsid=c216625c39c6072aef01e406346bdca0

Jeg har et projekt i haven hvor jeg skal bruge xsådan en men så meget at
det nok er billigere at købe og sælge videre end at leje - men jeg er
ikke interesseret i at motoren bliver slidt op for hurtigt.
Det skulle da lige være hvis naboen har en stående der kan lånes.

/Lars

Fra : Leonard

Dato : 19-12-08 11:49

Lars Peter Larsen wrote:

> Hvad forskel er der på en Honda-motor og en Lifan-motor? Seriøst!

Kender ikke Lifan, men en Honda-industrimotor er noget af det mest
stabile jeg har oplevet.
Jeg har en fejemaskine med en 5,5 HK Honda og den er ret ligeglad med
hvordan den bliver behandlet, den starter bare når den skal også efter
2 års stilstand uden præparering eller når den er dækket af sne, i hård
frost osv. 2 træk i snoren og den kører.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Ivar

Dato : 20-12-08 11:38

Lars Peter Larsen skrev:

> Hvad forskel er der på en Honda-motor og en Lifan-motor? Seriøst!

Honda er et japansk fabrikat. Lifan er en kinesisk kopi. Kvaliteten
er utvivlsomt højere hos Honda. Jeg kender ikke de løse motorer.
Lifans motorcykler er ikke den bedste kvalitet, men er dog brugbare.
Nogle er tilfredse andre er ikke. Jeg vil gætte på, at det er
det samme med de løse motorer. Hvis det er til et hobbyprojekt
er Lifan sikkert et rimeligt kompromis mellem kvalitet og pris.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-12-08 13:14

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev
> Honda er et japansk fabrikat. Lifan er en kinesisk kopi. Kvaliteten
> er utvivlsomt højere hos Honda. Jeg kender ikke de løse motorer.

Der er så den fordel, at den kinesiske kan vibrere effektivt helt uden
balanceklods.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ivar

Dato : 20-12-08 15:18

Preben Riis Sørensen skrev:

> Der er så den fordel, at den kinesiske kan vibrere effektivt helt uden
> balanceklods.

Er det noget du ved?

Ivar Magnusson

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-12-08 16:03

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er det noget du ved?

Kan du ikke se smileyen?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 20-12-08 18:26

Ivar wrote:

> [...]
> det samme med de løse motorer. Hvis det er til et hobbyprojekt
> er Lifan sikkert et rimeligt kompromis mellem kvalitet og pris.

Jeg købte en af vibratorerne med Lifan motor. Jeg skal bruge den ca 10
gange hen over vinteren og foråret og kan så sælge den igen. Det er i
længden væsentligt billigere end at leje den og så er den for hånden når
jeg skal bruge den. Motorens holdbarhed er vel akademisk med de højst 20
timer jeg kommer til at bruge den.

Næh, jeg tænkte mere på om der er spenderet kuglelejer i hovedlejerne
eller det bare er rødmetal-bøs og så de andre små forskelle der er med
til at give den kvaltiet og holdbarhed.

/Lars