DROP SIEMENS - sikken noget lort!!!!!!!!
Fra : bo.schriver@gmail.co~

Dato : 18-12-08 04:02

Vi bor i en nyere ejerlejlighed med Siemens hårdehvidevarer.
Vaskemaskine, tørretumbler, køle-fryseskab, opvaskemaskine
varmtluftovn samt mikroovn - altsammen Siemens. MEN ... sikken dog en
omgang møg!!!

Kun mikroovnen har fungeret perfekt - måske fordi vi kun bruger den
sjældent.

Senest er vores Siemens Siwamat-vaskemaskine gået itu - og så hører
jeg fra en autoriseret forhandler, at det er korrekt, at Siemens
kvalitet er dalet kraftigt de senere år. De producerer jo både i
Spanien og Grækenland - og det har betydet de ikke har kunet holde
kvaliteten," siger eksperten.

Skam jer Siemens - vi som troede at netop jeres varer var ægte tysk
kvalitet!

Fra : MFN

Dato : 18-12-08 16:01

<bo.schriver@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> kvaliteten," siger eksperten.
>
> Skam jer Siemens - vi som troede at netop jeres varer var ægte tysk

-------------------------------------

/Fik du luft ?

Hvis man skal kunne bruge dit indlæg til noget som helst konstruktivt, og
ellers ikke kun opfatte det som andet end et møgfald, så vil lidt flere
facts omkring din situation være en god ting. Modelnumre på apparaterne ?
Alderen på dem ? Antal personer i husstanden ?

Og alt respekt for forhandleren, men de er sjældent på nogen måde eksperten
i det du beskriver.

/Michael

Fra : Mogens

Dato : 18-12-08 20:54

"MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvad er galt?

Har ik' noget med produktionslandet at gøre...

Funker udemærket

> [...]
> facts omkring din situation være en god ting. Modelnumre på apparaterne ?
> Alderen på dem ? Antal personer i husstanden ?

Præcis :)

> Og alt respekt for forhandleren, men de er sjældent på nogen måde
> eksperten i det du beskriver.

Forhandleren har INTET med reparationerne at gøre - det klarer BSH helt
selv. Og det er en mega fejl, hvis man henvender sig til forhandleren -
eller han blander sig i reparationen...

Fra : apollo14

Dato : 18-12-08 21:04

Mogens skrev:

> Forhandleren har INTET med reparationerne at gøre - det klarer BSH helt
> selv. Og det er en mega fejl, hvis man henvender sig til forhandleren -
> [...]

Du må kunne svarer på om der er nogle aut. forhandlere af Bosch-Siemens
Hvidevare.

@ Bo Schriver
Men sådan lige for at præcisere noget, så er det jo klart en forhandler
siger sådan, da han ikke får den store avance måske på de modeller,
eller gerne vil sælge noget.

Jeg har lavet en del hvidevarer i min tid som tekniker, og der hvor jeg
mødte flest fejl, var sq ikke på Siemens, Bosch eller miele, men derimod
al den billige ragelse, og så fordi folk brugte det forkert, hvilket
skyldes omkring 75% af gangene.

Fra : Mogens

Dato : 18-12-08 21:11

"apollo14" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> @ Mogens
> Du må kunne svarer på om der er nogle aut. forhandlere af Bosch-Siemens
> Hvidevare.

Nu er autorisation ikke noget, man i princippet bruger som begreb i Bosch
Siemens-verdenen (gør man hos Gaggenau), men man sælger visse modeller til
visse forhandlere/kæder

> [...]
> mødte flest fejl, var sq ikke på Siemens, Bosch eller miele, men derimod
> al den billige ragelse, og så fordi folk brugte det forkert, hvilket

Der hvor jég har opevet de fleste fejl er i købsfasen og dermed
rådgivningsfasen. Mange sælgere har desværre for meget øje på, hvad de kan
tjene end at supportere kundens krav og dermed forventninger. Man ge sælgere
har ikke sat sig ind i et givent produkts funktionalitet og rådgiver dermed
ikke optimalt. Resulta bliver, at kunden føler sig "bedraget" og finder alle
mulige "fejl" ved produktet. Har set og oplevet det masser af gange...

Fra : Klaus G.

Dato : 20-12-08 11:16

> [...]
> rådgiver dermed ikke optimalt. Resulta bliver, at kunden føler sig
> "bedraget" og finder alle mulige "fejl" ved produktet. Har set og oplevet
Vil du være så venlig at komme med nogle eksempler? Det er dyre maskiner vi
taler om og jeg og andre skal sikkert købe sådanne indenfor de næste par år,
eller kender nogen som skal. Så kunne det jo være meget rart at høre hvad
der menes med "funktionalitet" osv..

Jeg spørger fordi at jeg ikke kan gennemskue hvordan man kan købe en forkert
vaskemaskine eller tørretumbler f.eks. :) De har i dag en pokkers masse
programmer alle sammen. Eneste forskel er vel hvor mange rpm den kan
centrifugere med, hvor mange kg tøj den kan indeholde og så energimærket. Er
der andet? :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Mogens

Dato : 20-12-08 17:36

> Vil du være så venlig at komme med nogle eksempler?

Generelt er det således, at sælgeren ikke ved en kæft om maskinens opbygning
eller teknik, men udelukkende forsøger at sælge kunden den maskine, han
tjener mest på (eller får den største bonus udbetalt på) - dette hvis du
især handler i de store kæder. Der hvor du får den bedste rådgivning ifm. at
køb, er ofte i de forretninger, hvor det er en elektriker/installatøren, som
sælger maskinen. Han ved som oftest noget om maskinerne - på godt og ondt.

Fra : Klaus G.

Dato : 20-12-08 11:14

> [...]
> mødte flest fejl, var sq ikke på Siemens, Bosch eller miele, men derimod
> al den billige ragelse, og så fordi folk brugte det forkert, hvilket
Kan du ikke uddybe lidt? Vil være ærgeligt hvis jeg og andre render og tror
vi gør det rigtige, men derimod er helt galt på den :)

Fra : apollo14

Dato : 20-12-08 17:08

Klaus G. skrev:
> Kan du ikke uddybe lidt? Vil være ærgeligt hvis jeg og andre render og tror
> vi gør det rigtige, men derimod er helt galt på den :)

Det kan jeg da godt, her får du nogle af dem.
Vaskemaskine:
For meget sæbe, manglende afkalkning, forkert program, rensning af
trevlsi, tjek af vandtilslutning, overfyldning.

Tørretumbler:
Rensning af filtrer glemmes, forkert aftræk, overfyldning (igen).

Opvasker:
Overforbrug af sæbe, manglende afkalkning, manglende rensning, rustne
kurve, manglende smøring af pakning/bevægelige dele(kan klares ved at
skylle mindre af, lad dog kun sovs,smør,syltetøj og lign. sidde tilbage)

Ovn,Komfur,Mikrobølgeovn
Står indenlukket, og kan dermed ikke komme af med varmen, manglende
rengøring, forkert program, for høj temperatur.

Og der er mange flere. Folk der generelt har købt dyre maskiner, passer
bedre på dem, men mange gang beror det også på den instruksion man får i
butikken. Det kan godt være butikken har et knaldgodt tilbud, eller
gerne vil sælge et mærke de får en god avance på, og så kan det hurtig
gå galt. Derudover kan en masse funktioner også gøre at man ikke altid
bruger sin maskine rigtig. Jeg antyder hermed, HUSK at læse
instruksionsbogen, det er jo ikke for sjovt den er med.