Pris på udskiftning af tagrender
Fra : hifiall@gmail.com

Dato : 17-12-08 14:35

Jeg har fået en pris på 9500kr for udskiftning af mine tagrender og
vil høre om i mener den pris er rimelig, da jeg ikke selv har så meget
erfaring ud i det.

Der er tale om et typehus fra 69', der skal bruges 18m tagrende på
hver side af huset + 2 nedløbsrør, tagrenderne er ikke skjulte og der
er ikke nogen vinkel på huset. De gamle zinktagrender nedtages og der
udskiftes til nye zinktagrender af anerkendt mærke (mærket er ikke
oplyst i tilbudet). De eksisterende rendejern genbruges. Prisen er
inkl. moms.

Hvad siger i?

Fra : Max

Dato : 17-12-08 22:52

Hej

> Jeg har fået en pris på 9500kr for udskiftning af mine tagrender og
> vil høre om i mener den pris er rimelig, da jeg ikke selv har så meget
> erfaring ud i det.

> Hvad siger i?

Til den pris for det arbejde ville jeg ihvertfald ikke ofre 2 minutter
på at lave det selv.

--
Mvh Max

Fra : Carsten

Dato : 18-12-08 08:21

<hifiall@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Jeg har fået en pris på 9500kr for udskiftning af mine tagrender og
>vil høre om i mener den pris er rimelig, da jeg ikke selv har så meget
>erfaring ud i det.

Ja, det fåes vist ikke meget billigere - alene stumperne (hvis det er incl.
nedløb ?) løber hurtigt op i ca. 5-6.000 - prøv evt. selv at udvælge
stumperne på www.billigvvs.dk og se hvad slutresultatet giver. Jeg vil tro
at du ender omkring de 6 tkr.

Carsten

Fra : Mads Madsen \(4681\)

Dato : 19-12-08 09:47

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det fåes vist ikke meget billigere - alene stumperne (hvis det er
> incl. nedløb ?) løber hurtigt op i ca. 5-6.000 - prøv evt. selv at udvælge
> [...]

Til gengæld kan man selv sætte dem op på en eftermiddag. Det gjorde jeg selv
med plastmos zinkrender. Det er virkelig nemt

Og for 3500,- sparet, vil jeg i hvert fald gerne tage hænderne op af lommen
i en 3-4 timer.

/Mads

Fra : Carsten

Dato : 19-12-08 11:05

"Mads Madsen (4681)" <post@SLETmadsmadsen.dk> skrev i en meddelelse
> Og for 3500,- sparet, vil jeg i hvert fald gerne tage hænderne op af
> lommen i en 3-4 timer.

Hvis du kan skifte 2 x 18m tagrende + 4 nedløb så er du en meget hurtig
mand, og det fordrer jo så også at rendejernene allerede er "lavet til"
plastmo's system. Det oplyser spørger dog ikke noget om.

Carsten

Fra : Mads Madsen \(4681\)

Dato : 19-12-08 13:16

> [...]
> mand, og det fordrer jo så også at rendejernene allerede er "lavet til"
> plastmo's system. Det oplyser spørger dog ikke noget om.

Jeg vil nu nærmere beskrive mig selv som grundig end hurtig. Det er bare
ikke ret svært.

Den eneste forskel på mine og OP's render er at han har dobbelt så langt et
hus. Hvis der ellers sidder Plastmo rendejern i forvejen, vil jeg holde fast
i at det maksimalt tager 5 timer. Så er der afsat en ekstra time til at
lægge to render af 9 meter op i jernene og lave to ekstra samlinger. På hver
side af huset skal der skæres én rende over og laves hul til nedløb. Resten
skal bare limes og "klikkes" sammen.

Hvis der ikke sidder Plastmo rendejern kan man i stedet benytte deres
rendejernskapsler sammen med de eksisterende rendejern.Så skal man nok bruge
et par timer mere. Se evt.
http://www.plastmo.dk/Products/Gutter%20solutions/Mounting/Renovated%20solution.aspx

Man skulle næsten tro jeg var ansat hos Plastmo. Det er jeg altså ikke. Jeg
var bare selv overrasket over hvor nemt og hurtigt det gik.

Mine render kan ses her. Det er stål og ikke zink, men monteringen er den
samme.
http://www.flickr.com/photos/naztrida/2553909571/in/set-72157594214181390/

/Mads

Fra : hifiall@gmail.com

Dato : 21-12-08 07:12

Tak for svarene!

Jeg kan forstå at prisen ikke er helt ved siden af. Jeg prøvede at
samle sammen hos billigvvs på Carstens opfordring og det landede
ganske rigtigt på en 5-6000kr. Jeg kan snildt forstå at Mads gerne vil
spare de penge der går til arbejdsløn og og moms og gøre det selv. Den
her gang har jeg det dog lige omvendt, jeg betaler gerne arbejdsløn
mod at få en ekstra weekend med familien.

Fra : Max

Dato : 21-12-08 15:28

Hej

> spare de penge der går til arbejdsløn og og moms og gøre det selv. Den
> her gang har jeg det dog lige omvendt, jeg betaler gerne arbejdsløn
> mod at få en ekstra weekend med familien.

Og så har du også nogen at klage til hvis noget går galt :)

--
Mvh Max

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 24-12-08 13:48

<hifiall@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Ja det kommer jo an på hvordan man priorterer sin tid og sit liv. Da jeg var
ung lavede jeg selv det meste reparation på min bil og alt i mit hus. Jeg
havde ikke ret mange penge så hver en krone betød noget.
Nu har jeg bedre råd men må stadig lave alting i huset fordi jeg ikke kan få
fat i en håndværker der vil lave det. Jeg har lavet aftale med 3 forskellige
personer om at lægge nyt pap på garagen men har ikke set skyggen af nogen af
dem.
Samme problem da jeg skulle have fuget en gavl på et toplanshus for nogen år
siden.

Steen.

Fra : hifiall@gmail.com

Dato : 15-01-09 08:41

On 24 Dec. 2008, 13:48, "Steen Jakobsen" <in...@post.dk> wrote:
> [...]
> dem.
> Samme problem da jeg skulle have fuget en gavl på et toplanshus for nogen år

Træls du ikke har held med rekruteringen.

I mit tilfælde var der i hvert fald bingo. Renderne blev skiftet i dag
efter aftale. Der kom nye zinkrender og nedløbsrør. Alle samlinger
blev loddet. Det ser hammer godt ud og er prof. udført. Så nu skulle
det være slut med de uhyggelige lyde af vand der strømmer ud af
tagrenden igennem div. huller. Prisen landede på ca. 7k inkl. moms.

Fra : Carsten

Dato : 15-01-09 17:43

> [...]
>det være slut med de uhyggelige lyde af vand der strømmer ud af
>tagrenden igennem div. huller. Prisen landede på ca. 7k inkl. moms.

Ufatteligt billigt !! godt du ikke tog andres råd om selv at gå i gang

Carsten