filse typehus...pris?
Fra : Bagmanden

Dato : 15-12-08 21:15

Inden jeg kontakter de lokale murere så vil jeg lige høre gruppen
her, om flg.:

Vi har et typehus (villa) 125 m2, (20mx10m) med glatte
maskinsten, som vi gerne vil have filset.

Jeg kan læse mig til at murene, pga. de glatte sten, skal grundes
for bedre vedhæftning, og først da filses, altså er der to
arbejdsrunder.

Nogen her der ved besked med hensyn til pris for sådan et
arbejde?

--
Bagmanden

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-12-08 22:03

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> bedre vedhæftning, og først da filses, altså er der to arbejdsrunder.
>
> Nogen her der ved besked med hensyn til pris for sådan et arbejde?

Du skal nøje overveje om du er parat til at behandle dit hus efterfølgende.
Jeg ville aldrig filse en pæn blank mur. Der er jo nærmest ingen
vedligeholdelse.

Jeg har før i tiden arbejdet en del med silikat, hvor vi tog rundt og
filsede huse (www.dansksilikat.dk - har ikke noget med firmaet at gøre
mere). Det er pisseflot når det er nyt, men det kræver altså en del
vedligeholdelse med årene.

- Martin

Fra : Bagmanden

Dato : 16-12-08 05:56

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i meddelelsen:
> [...]
> firmaet at gøre mere). Det er pisseflot når det er nyt, men det
> kræver altså en del vedligeholdelse med årene.

Jeg har boet i et knapt 400 år gammelt hus i Helsingør, og tro
mig, der lærte jeg alt om pudse tavler, røre kalk osv., så lidt
reperationspudsning er til at overse, men jeg gider ikke at lave
selve filsningen.

Forøvrigt tænker jeg at der vil gå en rum tid (læs: en del år)
inden rep. er aktuelt!

Og ja, det er kanonflot når det står nypudset!!!
--
Bagmanden