Forkert vasketid
Fra : Jørgen Jensen

Dato : 15-12-08 20:51

Hej gruppe

Vi har en AEG Lavamat 72620 vaskemaskine, hvor vasketiden ved 60* kogevask,
har ændret sig fra ca. 120 minutter til nu 86 minutter. Tiden som vises i
displayet er ca. som den reelle vasketid.
Er det timeren der er defekt eller har nogen fra gruppen løsningen på dette
problem.

Mvh.

Jørgen

Fra : Mads

Dato : 15-12-08 21:01

On Mon, 15 Dec 2008 20:50:57 +0100, "Jørgen Jensen"
<teglvej@jensen.dk> wrote:

> [...]
>displayet er ca. som den reelle vasketid.
>Er det timeren der er defekt eller har nogen fra gruppen løsningen på dette

Er du sikker på den kører med præsis samme indstilling?

På min Zanussi er der en energisparefunktion som jeg
kan slå til og så kører den hurtigere igennem programmerne.

mvh Mads

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 15-12-08 21:26

Indstillingen er den samme. Der er også et separat spareprogram på vores
maskine.

Det mærkelige er at vasketiderne på hver side af de 60* er i orden - 50* 116
minutter, energispareprogram 130 minutter.

Problemet opstod pludselig uden nogle alarmkoder.

Mvh.

Jørgen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-12-08 01:26

On Dec 15, 8:50 pm, "Jørgen Jensen" <tegl...@jensen.dk> wrote:
> [...]
> displayet er ca. som den reelle vasketid.
> Er det timeren der er defekt eller har nogen fra gruppen løsningen på dette

Vores Baukneckt gør lidt det samme.
Det er noget dynamic sense som forkorter tiden hvis der ikke er så
meget tøj eller det ikke er så beskidt.
Lidt det samme som mange auto programmer på opvaskere.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Klaus G.

Dato : 16-12-08 16:03

> [...]
> som vises i displayet er ca. som den reelle vasketid.
> Er det timeren der er defekt eller har nogen fra gruppen løsningen på
Mine forældre har lige fået nye maskiner. På begge kan man vælge om det er
10A eller 16A sikringer de sidder på. Jo mere power de får, jo hurtigere
bliver de færdig... Måske det er der i har ændret noget? Dog skal man være
mere end normalt klodset/uheldig hvis man ikke med vilje kommer til at ændre
det. En helt masse med at dreje vælgeren et hak, så trykke på en knap, mens
man drejer den igen osv. :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 20-12-08 15:02

Tak for jeres svar.

Jeg har afprøvet de ting som I nævnte, men problemet er ikke løst.

Mvh.

Jørgen

Fra : Armand

Dato : 20-12-08 18:19

Jørgen Jensen skrev:
> Tak for jeres svar.
>
> Jeg har afprøvet de ting som I nævnte, men problemet er ikke løst.

Så må det jo være sensoren der styrer den alternative vaskelængde der er
færdig!

--
Armand.