Opsætning af fliser på væg i bruseniche
Fra : carsten.rasmussen@gm~

Dato : 14-12-08 14:54

Hejsa,

Vores bruseniche er i dag beklædt med glasvæv og vådrumsmembran
indenunder. Der er nu gået hul på både glasvæv og membran, efter at
ungernes badekar har skrabet op ad kanten utallige gange. Nu påtænker
jeg at rive glasvæv og membran af, og opsætte fliser på væggen i
stedet for. Råvæggen bagerst er af beton, så jeg forestiller mig
følgende :

1) Fjerne alt materiale helt ind til betonen
2) Slibe og evt. lappe betonen, således at denne er helt lige og glat
3) Opsætte fliser / klinker direkte på betonen uden først at påklæbe
vådrumsmembran

Lyder dette som en holdbar løsning eller ?

Behøves jeg vådrumsmembran når væggen er af beton, og i givet fald, er
det til at have med at gøre ?

Venlig hilsen Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-08 23:06

>Behøves jeg vådrumsmembran når væggen er af beton, og i givet fald, er
>det til at have med at gøre ?

Jeg vil mene du skal have membran.
Læs guides på Alfix og/eller Lip's hjemmeside.

Jeg har selv lige påført Lip membran (typen der var 2 komponent - der fåes
også en 1 komponent som gerne må bruges i dit tilfælde, hvor betonen
allerede er gennemhærdet).
Det er noget værre gummi-klister-stads at arbejde med, men når det er sagt
så er det ikke så slemt.
Sørg for at få det rimeligt glat (det er ikke til at slibe i efterfølgende).

/Kim

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-12-08 09:04

<carsten.rasmussen@gmail.com> wrote in message
[...]

----

Hvorfor vil du fjerne vævet? Hvis det sidder godt nok fast er det vel fint
nok bare at klistre fliserne uden på dette, eventuelt med en membran over de
huller der er kommet fra badekarret. Sjovere er det jo heller ikke at slibe
sådan en væg ned...

Keller

Fra : S.B.

Dato : 15-12-08 20:33

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de huller der er kommet fra badekarret. Sjovere er det jo heller ikke at

Og skifter modefarven er det altså langt nemmere at male væggen om end det
er at skifte til nye fliser
Bl.a. en af grundene til vi fravalgte at sætte fliser på væggen

Søren

Fra : nasip

Dato : 16-12-08 05:55

On 14 Dec., 22:53, carsten.rasmus...@gmail.com wrote:
> [...]
>
> Lyder dette som en holdbar løsning eller ?
>
> Behøves jeg vådrumsmembran når væggen er af beton, og i givet fald, er

Vi har fliser fra gulv til loft i vores brusekabine og er glade for
det. Vi undgik at bruge vådrumsmembran ved at sætte litex plader op og
så sætte fliserne direkte på dem. Det er ret nemt og helt efter lovens
krav.