Toilet opsætning
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-12-08 09:36

Hej

Skal have sat et std. gulvtoilet med synlig vandlås op. Gulvet det
skal stå på er ikke 100% vage, da fald ned gulvafløb.

Har læst i GDS bladet, hvor toilet opsættes med et ca. 1cm
gummifugebånd, hvor så toilettet stilles i vage med fugebånden og
skruerne spændes til og derefter fuges.

Problemet er, nu har jeg været i forskellige byggemarkeder og de har
ikke gummifugebånd i vvs afdellingerne, men kun noget kantbånd, så
toilettet ikke står direkte på klinker...

Nogen der har et fif hvor sådan noget gummifugebånd fås, eller har
andre forslag? Vil nemlig meget gerne have sat toilettet op imorgen.

Mvh. Bjarke

Fra : Martin Bak

Dato : 13-12-08 20:01

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

---------------

Sæt det bare op med trækiler, så det står hvor det skal. Fug med
vådrumsfugemasse og lad det hærde. fjern derpå kilerne og fug efter.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-12-08 20:18

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev
> Sæt det bare op med trækiler, så det står hvor det skal. Fug med
> vådrumsfugemasse og lad det hærde. fjern derpå kilerne og fug efter.

Jeg ville bruge bly. Inddækningsbly foldes og bankes fladt til klodser
i den rette højde, Toilettet skrues fast, undestøttet af blyet ved skruerne.
Blyklodserne skubbes tilpas langt ind at der kan fuges forbi dem.
Fuges med cement.

Peter Schrøder

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-12-08 05:10

On 13 Dec., 20:17, Peter Schrøder <peter...@vip.cybercity.invalid>
wrote:
> [...]
> i den rette højde, Toilettet skrues fast, undestøttet af blyet ved skruerne.
> Blyklodserne skubbes tilpas langt ind at der kan fuges forbi dem.

Okay tak for dit fif med bly... Angående cementet.. Det kræver vel at
det er ca. 1-2cm`? Har godtnok set mange gamle toilettet støbt fast i
cement.. Men hvis der ligefrem fuges med det, så flækker det vel ved
bevægelser osv?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-12-08 17:21

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com>
> Okay tak for dit fif med bly... Angående cementet.. Det kræver vel at
> det er ca. 1-2cm`?

Nej. Der er ikke nogen nedre grænse. Fugen aftørres med en fugtig
klud, så bliver det fint og glat.

> Har godtnok set mange gamle toilettet støbt fast i
> cement.. Men hvis der ligefrem fuges med det, så flækker det vel ved
> bevægelser osv?

Jeg har kun prøvet på faste gulve. Hvordan det ter sig på et
trægulv, ved jeg ikke. På fliser eller betongulv flækker det ikke.
Og så støtter det jo toilettet hele vejen rundt.

Peter Schrøder