Cisternen fyldes med vand i tide og utide
Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-12-08 12:33

Sommetider når der er stille i huset kan jeg høre toilettet pludselig lukker
vand i cisternen, kun lige kort, som om cisternen står og tømmes for vand og
så genopfyldes - samme lyd som efter man har trukket ud, bare kun lige kort.

Er det kalk, pakninger... hvad?

Hvad er jeres bud?

Iøvrigt drypper vandhanen, men jeg går udfra det bare er en pakning.

Håber nogen har en ide så jeg kigger det rigtige sted første gang, da vvs
ikke er min stærke side...

Jeg satte en skål under vandhanen og der ryger dælme nogle liter igennem på
et døgn. Det sammen med toilettet er en udgift jeg ikke gider.

På forhånd tak.
--
sniper_Nolight

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-12-08 05:51

On Dec 10, 12:32 pm, "sniper_Nolight" <non...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> så genopfyldes - samme lyd som efter man har trukket ud, bare kun lige kort.

Vores wc løb lidt, det var pakningen som sidder sidst lige der hvor
vandet forlader beholderen og ryger ud i kummen. Den sidder for enden
af den man hiver op i, og lukker hullet.
Koster ikke ret meget og sikkert mindre end vandet koster om året.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Armand

Dato : 10-12-08 17:23

Christian B. Andresen skrev:

> [...]
> af den man hiver op i, og lukker hullet.
> Koster ikke ret meget og sikkert mindre end vandet koster om året.

- - - Dét kommer sandelig an på hvilket WC man har!
Til vores Ifö kostede det 150,-kr mindre end hvad man kunne købe et helt
nyt billig-wc for Jeg nød-flikkede med masser af vaseline på
gummi-læber og pakflade, og det virker stadig på 2.-3. år

Har man ikke et mærke-wc kan det til gengæld være svært at finde
matchende skylle-mekanik, hvor billig det end måtte være

Ide omkring "efterfyldningen": Hen på aftenen falder forbruget på
vand-nettet, hvilket kán medføre en svag trykstigning - som så tvinger
ventilen op på byens cisterner!
Jeg boede engang i en lejlighed med højt skyl, som ind imellem
"auto-skyllede" omkring midnat - Spooky! Men sikkert forårsaget af samme
forhold :-/

--
Armand.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 10-12-08 17:50

Armand wrote:

> [...]
> helt nyt billig-wc for Jeg nød-flikkede med masser af vaseline på
> gummi-læber og pakflade, og det virker stadig på 2.-3. år

En ny ventilring til et Ifö koster 16 kroner hos billigvvs.dk.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Armand

Dato : 10-12-08 22:40

Per H. Nielsen skrev:

> En ny ventilring til et Ifö koster 16 kroner hos billigvvs.dk.

Det var efterfyldning p.g.a. utæt skylle-ventil at snakken gik på, og
jeg således svarede ud fra.
Men jeg skal indrømme at jeg ikke søgte priser på nettet i denne sag,
men blot hos byggmarkedet!
Jeg vi gerne give dig en 50'er for en sådan til mit Ifö, så finder du
den i samme prisklasse er der penge til jule-budgettet

--
Armand.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 11-12-08 09:43

Armand wrote:

> Det var efterfyldning p.g.a. utæt skylle-ventil at snakken gik på, og
> jeg således svarede ud fra.

Du svarede ellers på følgende:
> [...]
> af den man hiver op i, og lukker hullet.
> Koster ikke ret meget og sikkert mindre end vandet koster om året

Altså en ventilring, der skal skiftes.
Jeg er helt med på, at det oprindelige spørgsmål muligvis gik på et
andet problem, som det vil være dyrere at løse.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Armand

Dato : 11-12-08 16:47

Per H. Nielsen skrev:

> Du svarede ellers på følgende:
>
> Altså en ventilring, der skal skiftes.

Vi er havnet i et definitions-spørgsmål
Jeg opfatter en ventilring til 16 kroner for at være en lille
paknings-del til ventilen som flyderen styrer, og ikke den store
læbepakning der lukker af for cisternens vand ned i bunden.
Dette ikke mindst ud fra min egen erfaring omkring prisen for en sådan
hos byggemarkedet!

Hvis du fastholder at det ér en bund-ventil"ring" vil jeg da gerne have
et link til billig-vvs for at kunne følge op på sagen (á storkøb )

--
Armand.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-12-08 22:19

> Til vores Ifö kostede det 150,-kr mindre end hvad man kunne købe et helt
> nyt billig-wc for Jeg nød-flikkede med masser af vaseline på
> gummi-læber og pakflade, og det virker stadig på 2.-3. år

Men heller ikke meget længere - og ikke godt nok. Prøv du at sætte et stykke
papir på bagsiden af toiletet og se om det holder tørt.

> Har man ikke et mærke-wc kan det til gengæld være svært at finde matchende
> skylle-mekanik, hvor billig det end måtte være

For slet ikke at tale om pakninger og reservedele. Ret træls, når det er
indbygget i væggen

Mvh Maria
- der måtte skille badeværelset af på den konto

Fra : Armand

Dato : 10-12-08 22:44

Maria Frederiksen skrev:

> Men heller ikke meget længere - og ikke godt nok. Prøv du at sætte et stykke
> papir på bagsiden af toiletet og se om det holder tørt.

Will do!
Skulle jeg skuffes, får den bare endnu en vaseline-kur

=

--
Armand.

Fra : Max

Dato : 10-12-08 14:57

Hej

> Iøvrigt drypper vandhanen, men jeg går udfra det bare er en pakning.
>
> Håber nogen har en ide så jeg kigger det rigtige sted første gang, da
> vvs ikke er min stærke side...

Ring efter en VVS mand, det kan være en dyr fornøjelse at have
et vandsystem der er defekt.

http://www.horsenskom.dk/BoligOgByggeri/ForsyningOgKloak/Vandforsyning/~/media/Publikationer/Vandforsyningen/kontrolkort%20folder%20web%20pdf.ashx

--
Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-12-08 17:03

> [...]
> lukker vand i cisternen, kun lige kort, som om cisternen står og tømmes
> for vand og så genopfyldes - samme lyd som efter man har trukket ud, bare

Pakning - og der løber MEGET vand igennem et toilet, der skal efterfylde på
den måde. Vores løb, så det kun lige kunne anes på bagsiden af kummen, og
det kostedet en m3 vand om måneden.

Mvh Maria

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-12-08 18:38

Jeg tror jeg ved nogenlunde hvad jeg skal sige til en evt reparatør.
Tak for hjælpen.
--
sniper_Nolight