Behandling lyst egetræsbord ?
Fra : frank

Dato : 09-12-08 19:33

Vi har købt et lyst massivt (stavlimet) egetræsbord. Vi vil gerne lysne det
yderligere og antagelig behandle det med en hvidpigmenterende
beskyttelse/sæbe, hvis det er det man anvender.

Hvad bruger man - hvad hedder det og hvor købes det ?? (er det f.eks. noget
Bauhaus sælger ?).

Venlig hilsen, Frank

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-12-08 23:00

frank skrev:
> [...]
> beskyttelse/sæbe, hvis det er det man anvender.
>
> Hvad bruger man - hvad hedder det og hvor købes det ?? (er det f.eks.

Sæbespåner kan bruges.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-08 21:56

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Sæbespåner kan bruges.

Har læst for meget sæbe kan gøre det mørkt?

hvordan skal det blandes?

Kasper

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-12-08 22:20

Kasper skrev:

> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Har læst for meget sæbe kan gøre det mørkt?
>
> hvordan skal det blandes?

Man skal ikke bruge /brun/ sæbe, som nok gør træet mørkere. Jeg bruger
en smule spåner og lige nok vand til at få en god tyk blanding, men tynd
nok til at den kan trænge ned i træet.

--
Niels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-12-08 02:05

On 9 Dec., 19:33, "frank" <frank...@mail.dk> wrote:
> [...]
> beskyttelse/sæbe, hvis det er det man anvender.
>
> Hvad bruger man - hvad hedder det og hvor købes det ??  (er det f.eks.. noget

Møbelhandlere sælger noget færdigblandet sæbe i en bøtte for ca.
100-120 kr.
Det findes natur og hvidpigmenteret.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk