Gammelt varmerør i bryggers
Fra : Janner

Dato : 09-12-08 16:45

Hej,

En kombination af en ny lille hvalp og vores gamle varmerør fra 1961 med en
form for gips/gase isolering har vist sig at være en interessant
kombination.

Det kære lille kræ har bidt en del i røret og derfor skal vi have noget nyt
isilerings materiale på. Men hvad er det man brugte den gang, det ligner
nærmest gips i flade ruller der er vilket rundt om det (over sikker noget
aspest lignende noget).

Hvor køber man den slags så vi kan få rullet noget nyt på "hullerne" og få
malet rører.

På forhånd tak, og tak for en god gruppe med saglige emner.

Mvh.

Jan

Fra : Leif Langgaard

Dato : 09-12-08 16:53

"Janner" <baumspieler@NOTVALID.NONO> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> En kombination af en ny lille hvalp og vores gamle varmerør fra 1961 med
> en form for gips/gase isolering har vist sig at være en interessant
> kombination.

Hej

Det lyder som asbest!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Janner

Dato : 09-12-08 18:12

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Det lyder som asbest!

Ja men viklet omkring med hvad? det jo det materiale der skal "reppes" gaffa
ser ikke kønt ud.

Fra : Jens G

Dato : 09-12-08 18:21

On Tue, 9 Dec 2008 18:12:15 +0100, "Janner"
<baumspieler@NOTVALID.NONO> wrote:

>"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

>Ja men viklet omkring med hvad? det jo det materiale der skal "reppes" gaffa
>ser ikke kønt ud.

Kan det være det der blev kaldt isoleringslærred?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Fynbo

Dato : 09-12-08 18:37

> [...]
> malet rører.
>
> På forhånd tak, og tak for en god gruppe med saglige emner.

Det hedder Kløtzel og blev/bliver stadig brugt visse steder
til isolering af varmerør.

http://www.jydepris.dk/shop/category.asp?id=869

Fynbo

Fra : Janner

Dato : 10-12-08 07:54

> Det hedder Kløtzel og blev/bliver stadig brugt visse steder
> til isolering af varmerør.
>
> http://www.jydepris.dk/shop/category.asp?id=869
>

> Fynbo

Hej Fynbo,

Ja sgu mon ikke det er det her i 10 cm. bredde der har været brugt.
MEN hvordan håndterer man kløtzel? og får det rullet på og til at hænge
fast?

På forhånd tak

Jan

Fra : K-E

Dato : 10-12-08 14:53

Elly & Klaus-E. støtter
Julemærkesagen
©Klik her ...

Hej Janne.

Det er ganske rigtigt klötzel der er afsluttet med, men det har ikke noget
med isolering at gøre, det ser bare pænt ud.

Den gamle isolering skal fjernes, og ny lægges om, og så kan man jo afslutte
med Isogeno (en grå plastkappe).

Nu behøver det ikke være asbest, det kan også være isoleringspuds, det
bliver til pulver, når det smuldres.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men hvis det er øst for Storebælt, kan jeg godt
komme forbi og lave det, prisen finder vi nok ud af,
men det handler nok kun om et par flasker.

Hilsen

K-E. Jensen

Isolatør

Fra : Janner

Dato : 11-12-08 08:09

"K-E" <mti@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt komme forbi og lave det, prisen finder vi nok ud af,
> men det handler nok kun om et par flasker.

Bor i Aalborg og den gamle isolering skal ikke af der skal blot noget nyt
klötzel udenpå som pynt

Fra : K-E

Dato : 11-12-08 17:56

Hej.

OK, klötzel vikles rundt om den gamle isolering og smøres med ganske
almindelig cellulose-klister, derefter skal det "kridteres" og til slut kan
det males.
Men jeg aner ikke hvordan man "kridterer".

Ny klötzel kan muligvis købes i et byggemarked, ellers prøv hos et
isoleringsfirma.

Hilsen

Klaus-E.

Isolatør