Lak til trægulv
Fra : MFN

Dato : 08-12-08 12:00

Jeg skal til at lakere et nylagt fyrretræsgulv på ca. 90 kvm. Er der nogen
der kan anbefale en god og billig gulvlak ? Det koster jo kassen det skidt -
er jo dyrere end maling og træbeskyttelse.

/Michael

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-12-08 12:56

MFN skrev:
> Jeg skal til at lakere et nylagt fyrretræsgulv på ca. 90 kvm. Er der
> nogen der kan anbefale en god og billig gulvlak ? Det koster jo kassen
> det skidt - er jo dyrere end maling og træbeskyttelse.

Jeg er efterhånden nået frem til at det betaler sig ikke at købe billigt
selv om det ser dyrt ud. Det værste er at spilde tid på dårlig kvalitet.

--
Niels

Fra : Per H

Dato : 08-12-08 14:38

On Mon, 8 Dec 2008 11:59:41 +0100, "MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev:

> [...]
>der kan anbefale en god og billig gulvlak ? Det koster jo kassen det skidt -
>er jo dyrere end maling og træbeskyttelse.

Blitza gulvlak..

fås både på sprit ( lugter kraftigt,

eller på vand.

per

Fra : Jens K

Dato : 08-12-08 23:08

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Blitza gulvlak..
>

> fås både på sprit ( lugter kraftigt,
>
> eller på vand.
>
> --
>
> Mvh
>
> per

Den sprit baserede lugter fælt, men jeg har dårlige erfaringer med den
vandbaserede. Holder ikke godt nok. Jeg bruger derfor sprit'en - sammen med
maske.
--
Jens

Fra : Per H

Dato : 08-12-08 23:47

On Mon, 8 Dec 2008 23:07:44 +0100, "Jens K" <jkah@FJERNtdc.dk> skrev:

> [...]
>vandbaserede. Holder ikke godt nok. Jeg bruger derfor sprit'en - sammen med

ja den på vand skal man lakere med 3 gange, spritten kan man klare
med 2 gange.

per

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-08 00:42

MFN wrote:
> Jeg skal til at lakere et nylagt fyrretræsgulv på ca. 90 kvm. Er der
> nogen der kan anbefale en god og billig gulvlak ? Det koster jo
> kassen det skidt - er jo dyrere end maling og træbeskyttelse.

Tjah, der er jo et vist slid på gulvlak - det skal den gerne kunne holde
til. Nok derfor den gode lak er dyr.

Erik Ginnerskov