Opretning af gulv
Fra : Erik Andersen

Dato : 07-12-08 22:51

Jeg er blevet spurgt om hvad man kan gøre ved et gulv i en gammel lejlighed
på 2. sal i København. Lejeren er indflyttet her pr. 1. december og det
viser sig at gulvet (trægulv) i soveværelset er sunket ganske betydeligt og
falder ca 3 cm. på et stykke på ca 1,5 x 1,5 meter midt i rummet og op mod
en væg. Der er ikke nogen der ved hvor længe det har været sådan, og gulvets
understøtning virker umiddelbart til at være stabil.
Men det er umuligt at sidde sådan et sted med en kontorstol.
Jeg ved godt at det først og fremmest er boligselskabet man bør snakke med,
men hvis det skal rettes op og man vil undgå at brække gulvet op, hvad er så
det bedste at gøre?

Jeg forestiller mig:
At udfylde lunken med f.eks. noget flexibelt gulvspartel?
eller lægge et stykke kraftigt plastforlie (for ikke at ædelægge trægulvet)
og noget flexibelt betonlignende noget - a' la fliseklæb til trægulve
- og selvfølgelig rette det af, så det er vandret.
Ovenpå det vil jeg så lægge noget parketgulv.

Jeg syntes selv det ligner en rimelig løsning der ikke er så kostbar.
Det er ikke så voldsomt meget på vedligeholdelseskontoen, og hvis
boligselskabet ikke har midler til at rette det rigtigt op - eller ikke vil,
så er det med at finde en billig løsning.

Der må være nogle der har prøvet det før - Hvad gør man?

med venlig hilsen
Erik Andersen

Fra : CC

Dato : 08-12-08 00:07

"Erik Andersen" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> trægulve
> - og selvfølgelig rette det af, så det er vandret.
> Ovenpå det vil jeg så lægge noget parketgulv.

Jeg vil brækker gulvet op, retter strøer og evt. supplerer etc. og sluttelig
lægge parketgulv.
Alternativt kan du lægge et nyt bræddegulv mangen til resten af lejligheden,
prisen bliver det samme
Hvis du skal rette gulvet op med flydespartel, og lægge parket tilsidst,
bliver løsningen alt for dyr.
Tag udlejer med på råd. Det vil være noget skidt hvis "lunken" skyldes råd,
borebiller eller andre "sjove" ting

Fra : Henning

Dato : 08-12-08 20:59

On Sun, 7 Dec 2008 22:51:02 +0100, "Erik Andersen"
<erik-andersen@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>en væg. Der er ikke nogen der ved hvor længe det har været sådan, og gulvets
>understøtning virker umiddelbart til at være stabil.

Hvorfor? Der er en grund - find den, før du begynder at lappe!