Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nu nærmer jeg mig et valg af flash. Hvilke~
Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-12-08 21:45

Har kigget en del rundt efterhånden, og hele tiden er jeg faldet
tilbage til Sigma. Det skal bruges på et Sony Alpha 300, og en orginal
flash syntes jeg umiddelbart er for dyr. Sigmaen har en fornuftig pris
og ser ud til at kunne bruges til stort set det hele. Jeg er nu bare i
tvivl om det skal være en Sigma EF-500 DG eller en Sigma EF-530 DG,
hvis det altså skal være en Sigma. Umiddelbart ville det være naturligt
at den med det højeste ledetal var dyrest. Men sådan forholder det sig
ikke og jeg kan ikke gennemskue hvorfor. Så er der ikke nogen experter
der kan hjælpe mig med en afgørelse. Hvis der er noget der helt klart
sig hold dig væk fra Sigma så vil jeg også gerne høre det.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Skovsgaard

Dato : 20-12-08 14:12

On 20 Dec., 21:45, Andersen [3650] <FJERNander...@FJERNnospam.dk>
wrote:
> [...]
> der kan hjælpe mig med en afgørelse. Hvis der er noget der helt klart
> sig hold dig væk fra Sigma så vil jeg også gerne høre det.

Hej

Hvis jeg husker rigtigt, så var det en Ef-500 jeg havde til et Sony
A100, og det fik jeg byttet til en EF-530, da en forhandler oplyste
mig om at grunden til at jes syntes mine billeder blev underexponeret
med EF-500, var at automatikken (TTL) ikke fungerede med A100. Så jeg
ville kigge på 530'eren.

Mvh

Søren

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-12-08 22:13

"Andersen [3650]" skrev i en meddelelse
> .....så vil jeg også gerne høre det.

Prøv at kigge/spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb der er beregnet til
den slags spørgsmål

Jan

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-12-08 22:28

"Jan Vestergaard"

> Prøv at kigge/spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb der er beregnet til den slags
> spørgsmål
>
> Jan

Måske er det bedre at spørge i en desideret Sony gruppe,
der er ikke mange Sony experter her i grupperne )
Men på spørgsmålet vil jeg sige - tænk dig godt om om
du har brug for så meget power i flashen, en mindre størrelse
gider man slæbe rundt på, de store kanoner er ret uhandige
at arbejde med, specielt på et lille kamera som a300 får du
rigtig dårlig vægt fordeling. -max-

Fra : aon

Dato : 21-12-08 03:15

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig med en afgørelse. Hvis der er noget der helt klart sig hold dig væk
> fra Sigma så vil jeg også gerne høre det.

Jeg har Sigma 500'eren og er tilfreds, men iforhold Canon's originale er den
lidt plasticagtig
selve funktionerne virker perfekt
Ud fra din situation ville jeg vælge den nyeste 530 og så ud og skyde løs

aon

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 21-12-08 10:41

On Sat, 20 Dec 2008 21:45:09 +0100, Andersen [3650] wrote:

> [...]
> der kan hjælpe mig med en afgørelse. Hvis der er noget der helt klart
> sig hold dig væk fra Sigma så vil jeg også gerne høre det.

EF-500 er dyrere end EF-530 da EF-500 er en udgået model og der er nok kun
nogle få tilbage på lager de forskellige steder.

Nu har jeg Canon. Men derfor kan jeg godt udtale mig lidt om EF-500 DG
Super da jeg har sådan en. I starten var jeg vildt tilfreds med den. Den
var simpelt hen super. Men som tiden er gået er jeg blevet mere og mere
utilfreds med den. Den er bygget meget dårligt. Man er nærmest bange for
at den knækker af kameraet bare ved det mindste stød. På canon kan den
heller ikke huske hvis man har sat den til FP hvis man et kort øjeblik
ikke har en lukketid på 1/250 eller hurtigere. Ved ikke om det er blevet
fikset i 530. Hjælpelyset til fokus er heller ikke så godt som det er på
Canons flash's. Jeg føler også at der er blevet lidt med
batterierne/tændknappen der ikke helt fungerer hele tiden, men om det er
alm. slid eller der er en fejl i konstuktionen kan jeg ikke sige. Den
holder heller ikke helt udladningen ved flere skud løbende af det samme
motiv. Så jeg skifter den ud engang når jeg får "tid"

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid.dk med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com