Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skal have lavet en fotokalender inden jul!
Fra : Martin Larsen

Dato : 19-12-08 12:23

Hej gruppe

Jeg er lige kommet hjem fra den lokale fotohandler med den nedslående
besked, at de alligevel ikke kan levere fotokalenderen inden jul, selv
om de i annoncen siger sidste frist 21. december.

Det er rigtigt surt, da jeg har forberedt en enorm flot kalender med
vores 10 mdr. gamle datter. Selvfølgelig er det lidt sent, men jeg har
ikke haft tid før, og derfor har jeg været glad for at vide at
fotohandleren kunne levere så sent, og for en uge siden var jeg deroppe
for at få bekræftet tidsfristen.

Så nu står jeg der med håret i postkassen!

Kender I et sted der kan levere inden jul?

Eller har I forslag til en gør-det-selv-kalender?

Jeg har en printer (Epson R1900) som kan trykke flottere end den nævnte
kalender som jeg har set en demo af i butikken. Men problemet er dels
monteringen i spiralryg, og dels at fotopapir vel ikke egner sig til at
skrive på - vi vil nemlig gerne have en kalender med skrivefelter til
fødselsdage mm.

Jeg håber meget på at få nogle gode input fra jer!

Mange julehilsner
Martin

Fra : emjeppesen

Dato : 19-12-08 12:55

Martin Larsen skrev:

> [...]
>monteringen i spiralryg, og dels at fotopapir vel ikke egner sig til at
>skrive på - vi vil nemlig gerne have en kalender med skrivefelter til

Jeg køber lidt kraftigtigere højopløsningspapir til kalender og får så
monteret spiralryg hos en lille trykker. Det tager ham ikke mange
minutter. Han tager et lille startgebyr så skal du kun have lavet en
enkelt kalender kommer den nok til at koste ca.75 kr.

Man kan også købe færdige kalendere, hvor man så selv sætter billedet
på. Det ser også flot ud og billederne kan sættes på med små
dobbeltsidede klisterdimser, som er beregnet til formålet.
De færdige kallendere er set i Bilka, Lidl, Boghandler osv.

Hilsen emj

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-12-08 14:30

Hej emj

Tak for svaret.

> [...]
> minutter. Han tager et lille startgebyr så skal du kun have lavet en
> enkelt kalender kommer den nok til at koste ca.75 kr.

Hvad laver du selve kalenderdelen med? Er det evt. noget man kan downloade?

Hilsen
Martin

Fra : Leif

Dato : 19-12-08 17:10

"Martin Larsen" <want@no.spam> skrev i meddelelsen news:gig7ki$2fu8$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
>
> Tak for svaret.

> Hvad laver du selve kalenderdelen med? Er det evt. noget man kan downloade?

Prøv at lege lidt med denne her: http://kalendersiden.dk/

/Leif

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-12-08 23:12

Leif wrote:

> Prøv at lege lidt med denne her: http://kalendersiden.dk/

Fandt også disse som er beregnet til at lave fotokalendere:

http://www.kalendermaskinen.dk
http://www.dayweekyear.com

Hilsen
Martin

Fra : Grev Dracula

Dato : 19-12-08 17:10

On Fri, 19 Dec 2008 14:29:54 +0100, Martin Larsen <want@no.spam>
wrote:

>Hej emj
>
>Tak for svaret.

>Hvad laver du selve kalenderdelen med? Er det evt. noget man kan downloade?

Olympus' CAMEDIA Master Pro 4 har en udmærket funktion til at lave
forskellige former for kalendere med:

http://www2.olympus.dk/consumer/205_CAMEDIA_Master_Pro_4.htm

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 19-12-08 21:05

De fleste PhotoCare butikker laver A4 kalender fra dag-til-dag - også her
weekenden.

Mvh
Claus

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-12-08 23:11

Claus Rasmussen wrote:

> De fleste PhotoCare butikker laver A4 kalender fra dag-til-dag - også her
> weekenden.

Tak for tippet, det vil jeg undersøge i morgen!

Martin

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 19-12-08 17:33

> [...]
> fødselsdage mm.
>
> Jeg håber meget på at få nogle gode input fra jer!

Jeg har lige fået mail fra http://mittrykkeri.dk/default.aspx om at de kan
leve inden jul, hvis man bestiller inden 21/12 kl 23.59.
Med venlig hilsen
Freddy.

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-12-08 19:48

"Freddy Nielsen" <pixx-fn@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fået mail fra http://mittrykkeri.dk/default.aspx om at de kan
> leve inden jul, hvis man bestiller inden 21/12 kl 23.59.
> Med venlig hilsen
> Freddy.

De må sende med nogle andre end postdk, for de garanterer kun levering inden
jul, hvis det blev sendt i dag:
http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/app/kampagner/jul/post_danmark_juleside.htm&menufile=

Fra : abacus

Dato : 19-12-08 15:13

On 19 Dec., 12:22, Martin Larsen <w...@no.spam> wrote:
> [...]
> fødselsdage mm.
>
> Jeg håber meget på at få nogle gode input fra jer!

Har også lige fået mailen fra mittrykkeri.dk og de plejer at holde
hvad de lover.
Har fået kalendere fra dem 2 år nu, og de er umanerlig hurtige, og jeg
synes deres produkter er gode.
Du kan selv vælge mellem forskellige former for skrivefelter.
Niels

Fra : Jens S.

Dato : 20-12-08 09:39

"Martin Larsen" skrev

> Eller har I forslag til en gør-det-selv-kalender?
Hvis du har MS Word (jeg bruger 2003), så er der en skabelon til en kalender
hvor du selv kan indsætte billeder.

HP har vist også på deres hjemmeside haft link til egen
kalenderfremstilling.

/Jens S., Esbjerg