Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Billede printer til husbehov
Fra : Henrik Manley

Dato : 17-12-08 14:08

Hvilken printer er bedst når man ikke printer så meget ud og den nogle gange
står stille 4-6 uger af gangen. Krav er A3+ og rimelig-god kvalitet, skal
kunne printe 10x15 til kant. Har nu en Epson R2400 som er rigtigt god men
den tørrer ud og så skal man bruge 100+ kr blæk for at få gang i den igen.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-12-08 15:38

"Henrik Manley" <
> [...]
> kant. Har nu en Epson R2400 som er rigtigt god men den tørrer ud og så skal man bruge

Er løsningen ikke bare at tænde for maskinen med jævne
mellemrum, et tænd og sluk ur koster ikke mange basse
ører. Printhoved rens kan vel klares med en billig rense
vædske.

Jeg gider slet ikke rode med blækprintere mere, hjemme
uploader jeg til et lab, i udlandet vader jeg bare ind i en
biks med et minilab, helst Fujifilm. Jeg bruger et lille lab
i gamle Sharm, har et kanon lab i Chinatown Bkk og en
masse labs rundt om i Indien, som serverer en chai, laver
billederne mens jeg venter, det er bedre og billigere end
jeg selv kan gøre det. Her og nu knips, printer jeg ud på
semimat papir på en laserprinter, det svarer til ugeblads
kvalitet og koster 1krones penge pr. A4, og den tørrer
ikke ud.. -max-

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 17-12-08 17:30

-max- wrote:
> [...]
>
> Jeg gider slet ikke rode med blækprintere mere, hjemme
> uploader jeg til et lab, i udlandet vader jeg bare ind i en

Hvad for et lab bruger du herhjemme ?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-12-08 00:38

"Soren 'theDiver' Reinke"
> Jeg gider slet ikke rode med blækprintere mere, hjemme
> uploader jeg til et lab, i udlandet vader jeg bare ind i en

Hvad for et lab bruger du herhjemme ?

Jeg har ikke problemer med Pixum, selvom der har været et
par tråde på det sidste om svingende kvalitet. Jeg har fået
fejl print sikkert fordi min hvide "ramme" forvirrer computeren,
men de har altid leveret et nyt sæt når jeg har gjort opmærksom
på missern. Jeg er ikke i tvivl om at du får meget sammenlignelig,
kvalitet på de fleste online labs, så bare gå efter den der passer dig.

Jeg venter stadig på den næste generation blækprinter, de lover
guld og grønne skove, bla 30 fotos i minuttet - yup Men..?
http://www.memjet.com/popup_1.html
http://texyt.com/Is+Silverbrook+high+speed+Memjet+printer+real
-max-

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-08 16:39

Henrik Manley wrote:
> [...]
> den tørrer ud og så skal man bruge 100+ kr blæk for at få gang i den igen.

Så bør du gå efter noget uden printerhovede - eller rettere, hvor
printerhovedet r i patronerne, hvis det skal være en blækprinter - fx.
en HP PhotoSmart e.l. HP model.

Alternativt en god farvelaser, der kan printe i photokvalitet - fx.
Canon, Brother eller Xerox.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-08 16:46

> Så bør du gå efter noget uden printerhovede - eller rettere, hvor
> printerhovedet r i patronerne, hvis det skal være en blækprinter - fx.
> en HP PhotoSmart e.l. HP model.

Du kan godt have samme problem selvom hovedere sidder sammen med
blækket ... dog har jeg ingen problemer med en Canon PiXMA .. dog kun i
A4, men den kan da godt stå i et par uger eller mdr. mellem brug og
kommer godt igang igen.

> Alternativt en god farvelaser, der kan printe i photokvalitet - fx.
> Canon, Brother eller Xerox.

Gode laserfarve maskiner i A3+ er ikke billige ... hvis man skal derop
så f.eks. en Konica Minolta Magicolor 7450 ... realtiv billig, A3+, ikke
så langsom

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-12-08 17:31

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> blækket ... dog har jeg ingen problemer med en Canon PiXMA .. dog kun i
> A4, men den kan da godt stå i et par uger eller mdr. mellem brug og

Nu skriver Henrik jo udtrykkelig, at den tørrer ud i løbet af 4-6 uger,
og det er det, jeg går ud fra. - Jeg har selv haft både Canon og HP
blækprintere, og jeg er klart bedst tilfreds med HPs. - Det er noget
lettere at duppe og rense en HP patron med en fnugfri klud med lidt
sprit, end at skulle rense et printerhovede, hvor det kan være svært at
komme til...

> Gode laserfarve maskiner i A3+ er ikke billige ... hvis man skal derop
> så f.eks. en Konica Minolta Magicolor 7450 ... realtiv billig, A3+, ikke
> så langsom

Alt er jo relativt... Men både Canon, Brother og Xerox laver da A3
printere i en rimelig fornuftig prisklasse set i forhold til fx. HPs A3
modeller. - Jeg er enig med dig i, at Magicolor laver noget fabelagtig
godt arbejde, - men tonerne er p....hamrende dyre i forhold til Canon,
Brother og Xerox. - Og der er ikke sparet ret meget ved fx. at købe
dem på InkClub.dk - desværre, - ellers havde jeg nok selv købt en Minolta...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-08 20:37

> [...]
> lettere at duppe og rense en HP patron med en fnugfri klud med lidt sprit,
> end at skulle rense et printerhovede, hvor det kan være svært at komme

hvis det er seperate printerhoveder så skal de være til at skifte .. men
det er nok mest highend ... kender ikke nok til consumer printere
desværre ;)

> [...]
> Brother og Xerox. - Og der er ikke sparet ret meget ved fx. at købe dem
> på InkClub.dk - desværre, - ellers havde jeg nok selv købt en Minolta...

man skal også passe på med pirat toner ... du risikerer at producenten
ikke vil reparere dit udstyr under garanti ...

/thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-12-08 17:34

"Henrik Manley" skrev i en meddelelse
> Har nu en Epson R2400 som er rigtigt god men den tørrer ud og så skal
> man bruge 100+ kr blæk for at få gang i den igen.

Det gælder alle blækprintere - dog er 100 kr lidt højt sat .

En grundig rensning kan klare det på en Canon Pixma - funktionen er
indbygget i printersoftwaren.

Laserprintere koster noget mere - og i prisklassen til husmandsbrug kan
de ikke printe i fotokvalitet - men hvis brochure-kvalitet er nok, så er
det en mulighed.

Jan

Fra : Lars Troels.

Dato : 18-12-08 14:51

On 17 Dec., 14:08, "Henrik Manley" <m...@nley.dk> wrote:
> [...]
> den tørrer ud og så skal man bruge 100+ kr blæk for at få gang i den igen.

Ja. R2400 er jo også en ældre pigment printer, og til det behov du
beskriver, skal du helt sikkert gå efter en dye blæk printer.

Når kravet er A3+ bør du nok kigge efter Epson R1400 eller alternativt
en Canon Pro9000. Dye blæk printere kan stå i mange uger uden at
clogge. Pigmentblæk som er mere end 1.000 gange så 'tykt' tåler ikke
lange pauser uden brug, uden at man er tvunget til en rensning. De nye
printhoveder fra Epson med en speciel ink repelling coating clogger
ikke selv ved længere pauser, men de meget lange pauser du ønsker
tvinger dig nu nok til at holde dig til dye blæk.

Held og lykke med beslutningen.