Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fremkaldelse online
Fra : Per H

Dato : 11-12-08 23:30

hej ng

Er der et godt sted hvor man får sine digita
le foto fremkalt til papribilleder?

per

Fra : Clevin

Dato : 12-12-08 09:48

> Er der et godt sted hvor man får sine digita
> le foto fremkalt til papribilleder?

Hej,

Vi har brugt pixum.com nogle gange, men jeg synes ikke at kvaliteten er
så god. Billederne er matte og bliver mørke i farverne, så jeg er selv
på jagt efter noget bedre...

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-12-08 09:52

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
> hej ng
>
> Er der et godt sted hvor man får sine digita
> le foto fremkalt til papribilleder?

Dit spørgsmål hører egentlig hjemme i dk.fritid.foto.indkoeb

Jeg har en del gange brugt Bilka (www.bilka.dk) og været godt tilfreds

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : PMH

Dato : 12-12-08 09:57

> Jeg har en del gange brugt Bilka (www.bilka.dk) og været godt tilfreds
>
> --

Jeg mener 99% sikkert det er Pixum der printer for Bilka.

Fra : PMH

Dato : 12-12-08 10:05

> Jeg har en del gange brugt Bilka (www.bilka.dk) og været godt tilfreds
>
> --

Lige et øjeblik mente jeg at kunne huske, at det var Pixum
der printede for Bilka.
Men jeg er ret sikker på at det er CeWe color der printer
de billeder der indleveres i Bilka.

Jeg har selv fået lavet billeder flere gange igennem Bilka, og
må sige at resultatet er forbavsende godt.

PMH

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-12-08 12:19

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Men jeg er ret sikker på at det er CeWe color der printer
> de billeder der indleveres i Bilka.

Det er helt rigtigt.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 12-12-08 10:44

Per H skrev:
> hej ng
>
> Er der et godt sted hvor man får sine digita
> le foto fremkalt til papribilleder?

Jeg har brugt fotoservicen hos El-giganten med udmærket resultat. De får
det lavet hos Cewe, som en del andre. Hvis man bor i nærheden af én af
deres butikker så er der en fordel ved at man selv kan afhente og spare
portoen - især en fordel ved små styktal...

Og så vil jeg absolut fraråde at bruge Foto.com. Kvaliteten af deres
arbejde er sikkert udmærket, men man ryger i en spam-generator hos dem,
som man aldrig slipper ud af. Temmelig træls...

Der er en hjemmeside <http://www.digifotopriser.dk/>, som har
sammenlignende priser på tryk i forskellige formater, men jeg ved ikke
om den er opdateret længere.

--
Vh Kurt

Fra : Johnny Christensen

Dato : 12-12-08 11:24

> Og så vil jeg absolut fraråde at bruge Foto.com. Kvaliteten af deres
> arbejde er sikkert udmærket, men man ryger i en spam-generator hos dem,
> som man aldrig slipper ud af. Temmelig træls...

Ja, det er så ulemben ved dem. Jeg er 100% tilfreds med kvaliteten af alt
hvad jeg får lavet hos dem, det bliver til ganske mange billeder på et år.
Spamproblematikken kan man slippe lidt ud af ved at have en yahoo, hotmail
eller gmail adresse som man kun bruger til bestillinger over nettet. Jeg
handler for 50-80.000 om året på nettet og er ikke specielt plaget af spam.
Sørg for at holde din private e-mail privat og forvent at din offentlige
bliver ramt.

www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 12-12-08 13:00

Johnny Christensen skrev:

> [...]
> Spamproblematikken kan man slippe lidt ud af ved at have en yahoo, hotmail
> eller gmail adresse som man kun bruger til bestillinger over nettet.

Jeg har handlet en del på nettet og Foto.com er de eneste som bare
fortsætter med at sende spam-mail i det uendelige - oven i købet
ignorerer de forsøg på at framelde sig servicen. Derfor advarer jeg
andre mod dem og opfordrer til at undlade at handle der, specielt når
der er masser af alternativer.

I øvrigt ligger de trygt og godt i mit spam-filter, så jeg har ikke de
store problemer med dem. Og min advarsel har nok ikke den store
betydning alligevel

--
Vh Kurt

Fra : Per Z

Dato : 12-12-08 14:04

Det bedste jeg har prøvet er www.billedbutikken.dk

De har deres egen ICC farveprofil man kan hente og gemme billederne i. Jeg
har for 1-2 uger siden sendt nogle testbilleder ind til dem og farver og
lysstyrke var bare perfekt i forhold til min skærm.

Det kræver jo naturligvis, at din skærm er kalibreret eller i det mindste
passer i lysstyrke.

Fra : Per Jensen

Dato : 13-12-08 13:09

Per Z wrote:
> [...]
> farver og lysstyrke var bare perfekt i forhold til min skærm.
>
> Det kræver jo naturligvis, at din skærm er kalibreret eller i det

Her kan jeg kun tilslutte mig. Har bestilt dér et par gange, og det er
rigtig flotte billeder man modtager.

Levering er også RIGTIG kvikt. Har to gange sendt billederne via nettet
inden kl 4 og så lå de i postkassen næste dag - BRAVO!

// Per.