Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvormange danske grupper på usenet
Fra : jan

Dato : 11-12-08 08:38

Hej se subj

Med venlig hilsen
Jan

Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-12-08 09:26

"jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:ghqg3s$79j$1@newsbin.cybercity.dk...

http://www.usenet.dk/

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : jan

Dato : 11-12-08 09:33

news:4940cea7$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> http://www.usenet.dk/
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Mogens Hansen

Hejsa.

Specifikt, hvor mange fotogrupper er der på usenet.dk

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Preben Andersen

Dato : 11-12-08 09:49

"jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Specifikt, hvor mange fotogrupper er der på usenet.dk

Hvorfor tæller du dem ikke selv?

--
mvh/ Preben
slet SLETDETTE hvis du svarer direkte

Fra : jan

Dato : 11-12-08 09:52

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Kæmper med nogle problemer med nyhedsserveren så derfor ville det hjælpe
hvis der var en her der kunne hjælpe lidt til

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Preben Andersen

Dato : 11-12-08 10:07

> Hejsa.
>
> Kæmper med nogle problemer med nyhedsserveren så derfor ville det
> hjælpe hvis der var en her der kunne hjælpe lidt til

OK så

4 grupper kan jeg se, 3 under dk.fritid og 1 under dk. marked. privat

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-12-08 10:13

On 2008-12-11 09:51:52 +0100, "jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> said:

> Kæmper med nogle problemer med nyhedsserveren så derfor ville det hjælpe
> hvis der var en her der kunne hjælpe lidt til

Det er fordi du er kunde hos CyberCity, de fører ikke
news:dk.fritid.foto.billedsnak og news:dk.fritid.foto.indkoeb - CC
fører kun news:dk.fritid.foto og news:dk.marked.privat.foto

Du kan gøre to ting, du kan poste alle dine foto relaterede indlæg i
news:dk.fritid.foto og news:dk.marked.privat.foto - der er jo ikke
noget at klage over, da din udbyder kun giver dig adgang til disse to
grupper.

Du kan også vælge en alternativ news-server, dem findes der flere af,
nogle er gratis, andre koster et mindre månedligt beløb.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 11-12-08 15:18

On Thu, 11 Dec 2008 10:12:44 +0100, Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det er fordi du er kunde hos CyberCity, de fører ikke
> news:dk.fritid.foto.billedsnak og news:dk.fritid.foto.indkoeb - CC
> fører kun news:dk.fritid.foto og news:dk.marked.privat.foto

Ikke rigtigt Niels. På newsbin.cybercity.dk serveren er der kun d.f.foto
og d.m.p.foto, men vælger man news.cybercity.dk som news server er alle
fotogrupperne der.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-12-08 15:29

On 2008-12-11 15:18:26 +0100, Jens Stadsgaard
<jensstadsgaaard@post.invalid> said:

> Ikke rigtigt Niels. På newsbin.cybercity.dk serveren er der kun d.f.foto
> og d.m.p.foto, men vælger man news.cybercity.dk som news server er alle
> fotogrupperne der.

Det er vist meget lang tid siden du har tjekket det, det er korrekt at
alle grupperne var på news.cybercity.dk - men så havde CC en brand i
server-rummet, og den medførte, at teknikerne kanibaliserede hardware
fra news-serverne, til at erstatte de brændte mail-servere, og
news.cybercity.dk er aldrig blevet genetableret, nu er der kun en
news-server, og begge navne peger på den samme hardware.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-12-08 15:34

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

[8<8<8<]
> [...]
> news.cybercity.dk er aldrig blevet genetableret, nu er der kun en
> news-server, og begge navne peger på den samme hardware.

Sidst jeg checkede (24. august 2008) havde jeg adgang til alle 4 grupper via
news.cybercity.dk.
Hvordan status er i dag ved jeg ikke.

Jeg bruger normalt news.sunsite.dk for den kan jeg tilgå fra alle stedet,
også selvom jeg ikke er på nettet via Cybercity.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-12-08 16:01

On 2008-12-11 15:33:36 +0100, "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> said:

> Sidst jeg checkede (24. august 2008) havde jeg adgang til alle 4 grupper via
> news.cybercity.dk.
> Hvordan status er i dag ved jeg ikke.

Status er, at alle 4 grupper optræder i gruppelisten, men der er ikke
noget indhold i to af grupperne, hvis du går en tur i
news:dk.edb.internet.udbydere - så kan du konstatere, at problemet har
været debatteret i ganske mange tråde.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-12-08 17:33

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

[8<8<8<]
> Status er, at alle 4 grupper optræder i gruppelisten, men der er ikke
> noget indhold i to af grupperne,

Status, set herfra, er at alle 4 grupper indeholder indlæg fra idag. Jeg kan
se overskrifterne, men ikke indholdet i nogen af dem.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-12-08 18:11

On 2008-12-11 17:33:14 +0100, "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> said:

> Status, set herfra, er at alle 4 grupper indeholder indlæg fra idag. Jeg kan
> se overskrifterne, men ikke indholdet i nogen af dem.

Og det ka' vi jo ikke bruge til ret meget...

Men gør som mig, skriv en klage til cybercity@cybercity.dk, så de kan
se, at der er mange som er utilfredse med, at der mangler grupper fra
dk-heirarkiet på deres news-server.

Hvis folk bare trækker på skulderen og bruger sunsite eller andre
alternativer, så bliver CC ikke klar over, at deres kunder efterspørger
de manglende grupper.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-12-08 18:15

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

[8<8<8<]
> Og det ka' vi jo ikke bruge til ret meget...

Nej - og det burde ikke være specielt krævende at sætte en news-server op.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Robert Piil

Dato : 11-12-08 20:43

Mogens Hansen skrev:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message
>
> [8<8<8<]
>
> Nej - og det burde ikke være specielt krævende at sætte en news-server op.

Det er efter sigende ikke helt ligetil, og værre endnu at vedligeholde
den. I hvert fald med de performancekrav der er til det antal usere der
er aktuelt hos de store udbydere.

I de gamle image/worldonline/tiscali-grupper var der en længere, saglig
forklaring på udfordringerne i det fra deres daværende news-BOFH.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Michael Dragstoft

Dato : 11-12-08 21:02

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
>
> Hvis folk bare trækker på skulderen og bruger sunsite eller andre
> alternativer, så bliver CC ikke klar over, at deres kunder efterspørger

Desværre skal man nok ikke forvente sig alt for meget af CyberCity mere.
Efter Sonofon har overtaget butikken er det gået ned af bakke for
CyberCity, og mon ikke det ender med at være lige så dårligt som telefon
delen.

--
Michael

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 11-12-08 16:24

On Thu, 11 Dec 2008 15:29:25 +0100, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> news.cybercity.dk er aldrig blevet genetableret, nu er der kun en
> news-server, og begge navne peger på den samme hardware.

Aner ikke hvad de har gjort og ikke gjort. Jeg er ligeglad. Det er et
stykke tid siden at jeg hoppede fra cybercity. Ved ikke hvornår jeg
hoppede fra deres server. Jeg stoppede tror jeg omkring branden skiftede
jeg til sunsite. Efter et stykketid skiftede jeg tilbage ingen og det
kørte ok.

Kan endda se at jeg ikke har fået ændret min signatur siden dengang. Så
det må jeg også hellere få gjort.

Fra : KsK

Dato : 11-12-08 16:47

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i meddelelsen

> Ikke rigtigt Niels. På newsbin.cybercity.dk serveren er der kun d.f.foto
> og d.m.p.foto, men vælger man news.cybercity.dk som news server er alle
> fotogrupperne der.

JEP

KsK

Fra : Jens S.

Dato : 11-12-08 19:56

"Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse

> Det er fordi du er kunde hos CyberCity, de fører ikke
> news:dk.fritid.foto.billedsnak og news:dk.fritid.foto.indkoeb - CC fører
> kun news:dk.fritid.foto og news:dk.marked.privat.foto
*****************
Det er til dels korrekt.

Efter en periode hvor det gik lidt op og ned, blev der for "en del" måneder
siden lukket helt af, så vi cybercity'ere har været henvist til
news:dk.fritid.foto samt markedsgruppen - men - ta-da - netop i dag,
foranlediget af jeres snak, prøvede jeg igen - og minsandten jo: Nu er der
alle 4 fotogrupper på news.cybercity.dk - godtnok kun med meddelelser
tilbage fra 3. december og nichts weiter - men det tyder på at de endelig
(igen) har gjort noget ved det

/Jens S., Esbjerg

Fra : Jens S.

Dato : 11-12-08 20:05

"Jens S."
> [...]
> alle 4 fotogrupper på news.cybercity.dk - godtnok kun med meddelelser
> tilbage fra 3. december og nichts weiter - men det tyder på at de endelig
*********************
Hmmmm måske var jeg for tidlig glad - jeg kan nemlig kun se overskrifter, og
kan ikke hente meddelelserne ned - får bare timeglas, og så sker der ikke
mere ....

Så Cybercity har altså fortsat pt. kun 2 tilgængelige nyhedsgrupper med foto
(ihvertfald i Esbjerg)

Øv øv.

/Jens S., Esbjerg

Fra : jan

Dato : 11-12-08 21:39

"Jens S." <NoRespond@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle 4 fotogrupper på news.cybercity.dk - godtnok kun med meddelelser
> tilbage fra 3. december og nichts weiter - men det tyder på at de endelig

Hejsa..

Ja den kører lige nu på news.cybercity.dk, gad vide om newsbin også får en
gangn risengrød ))

Med venlig hilsen

Jan

Fra : jan

Dato : 11-12-08 21:44

"jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hejsa..
>
> Ja den kører lige nu på news.cybercity.dk, gad vide om newsbin også får en
> [...]

Var vist lidt hurtigt ude, der kommer følgende fejl

Outlook Express kunne ikke hente den ønskede meddelelse. Sandsynligvis er
meddelelsen fjernet fra eller udløbet på serveren. Emne 'Re: Hvormange
danske grupper på usenet / OT: Cybercity', Konto: 'news.cybercity.dk',
Server: 'news.cybercity.dk', Protokol: NNTP, Port: 119, Sikker (SSL): Nej,
Fejlnummer: 0x800C006F

Så det må være en ommer, men godt forsøg

Med venlig hilsen

Jan

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-12-08 11:35

Så brug dog : http://dotsrc.org/

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 11-12-08 10:49

"jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

Hej

Hvis du mangler nogle af de 4 grupper, så kan du bruge www.news.sunsite.dk
virker fint og er gratis. Eller brug:

http://groups.google.com/group/dk.fritid.foto/topics

http://groups.google.com/group/dk.marked.privat.foto/topics?lnk=lr

http://groups.google.com/group/dk.fritid.foto.billedsnak/topics?lnk=gschg

http://groups.google.com/group/dk.fritid.foto.indkoeb/topics?lnk=gschg

Fra : Leif Langgaard

Dato : 11-12-08 11:03

Hej

Forkert link.

Se her i stedet for:

http://dotsrc.org/

Fra : Morten Lind

Dato : 11-12-08 16:57

"jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hej se subj
>
> Med venlig hilsen
> Jan

Sidst jeg tjekkede hos TDC, var der 79000.

M.

Fra : Max

Dato : 11-12-08 17:06

Hej Morten

> Sidst jeg tjekkede hos TDC, var der 79000.

Danske grupper ?

--
Mvh Max

Fra : Morten Lind

Dato : 11-12-08 17:39

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Morten

> Danske grupper ?

Ups - jeg har overset "danske" i i emnet, undskyld. Nej - samlet,
incl.udenlandske.

M.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-12-08 18:05

mortenlind@gmail.com (Morten Lind) skrev :

>Sidst jeg tjekkede hos TDC, var der 79000.

Det var dengang, der var binære grupper.

Der er 38.868 grupper i dag.

Jeg er lige blevet færdig med at tælle dem.

newshosting.com (betalingsnewsserver med binære grupper) har
89.992 grupper.
--
Kerim

Fra : Max

Dato : 11-12-08 18:11

Hej Kerim

> Der er 38.868 grupper i dag.
>
> Jeg er lige blevet færdig med at tælle dem.

Talte du også de danske ?

--
Mvh Max

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-12-08 19:00

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev :

>Talte du også de danske ?

Ja, de er med i de 38.868.

Jeg har ikke talt dem særskilt.

Min newsreader viser antallet af grupper på serveren og hvor
mange jeg abonnerer på og den kan ikke vise, hvor mange der
starter med fx dk. (uden at jeg abonnerer på dem alle)
--
Kerim

Fra : Max

Dato : 11-12-08 19:21

Hej Kerim

> Ja, de er med i de 38.868.
>
> Jeg har ikke talt dem særskilt.

Jamen det var jo det der blev spurgt om :)

--
Mvh Max

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-12-08 19:39

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev :

>Jamen det var jo det der blev spurgt om :)

Men det var ikke det, jeg svare på, hvilket også burde fremgå af
det jeg citerede.

Og så havde jeg svaret på oprindelige indlæg, hvis det var danske
grupper jeg havde talt.
--
Kerim