Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital fotoramme til mumur!
Fra : Linde

Dato : 10-12-08 21:02

Hej gruppe

Min gamle mumur har rundsendt en ønskeseddel til jul, håndskrevet og med
alle mulige underlige ønsker. Så var det jeg tænkte, at hun jo har en stor
familie med talrige børnebørn og oldebørn. Og så har hun snakket om at få
internet, hvis eller vi bare gad gøre det for hende. Det gider jeg så godt.
Kunne man forestille sig, at man kan få en digital fotoramme med indbygget
webserver, som hele familien kan sende billeder til som så kører på
slideshow? Så slap vi for at overdænge hende med alt det andet skrammel, når
hun egentlig kun ønsker sig at se mere til familien. Damn, hvis ikke det
eksisterer, så skulle de tage at lave den straks.

Mvh og glædelig jul
Linde

Fra : Ole V Jensen

Dato : 10-12-08 22:10

Linde <delinde@gmailfjern.com> wrote:

> Damn, hvis ikke det
> eksisterer, så skulle de tage at lave den straks.

Hvis ikke jeg husker forkert, så findes der rammer med WiFi indbygget.
Hvordan det så virker ved jeg ikke.

mvh
Ole-J

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 10-12-08 23:09

Linde skrev:
> [...]
> skrammel, når hun egentlig kun ønsker sig at se mere til familien. Damn,
> hvis ikke det eksisterer, så skulle de tage at lave den straks.

Der er nok flere muligheder:

Det kan være en almindelig digital fotoramme, hvor I så bare giver hende
et SD eller CF kort med de nye billeder på. De fleste fotorammer tager
vist SD-kort, men kun de lidt større og dyrere tager CF. Men 1-2 GB
flash-kort er så langt nede i pris at stykprisen bliver lavere end
trykte billeder.

Hvis hun har eller får internetforbindelse så har eller får hun
forhåbentlig også en computer, og så kunne I bare loade billeder op til
Picasa eller et andet offentligt galleri. Der er lige noget med
privatliv og adgangskontrol, men det har jeg ingen erfaringer i.

Hvis det er større mængder billeder kan I også leje plads på et billigt
web-hotel. Det fås til 10-15 kr pr måned for 3 GB. Desuden skal der et
domænenavn til 45 kr årligt. Nogle web-hoteller giver adgang til
billedgalleri skabeloner, eller kan I bare oploade billederne i form af
hjemmesider produceret med JAlbum, BreezeBrowser eller lignende, så I
selv kan styre kvaliteten. Igen er der lidt med adgangskontrol...

Metoden med fotoramme er den mindst tekniske og intuitive. Det kan godt
være lidt belastende at vente på opstart af en bærbar, når man lige skal
se et par billeder

--
Vh Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-12-08 23:18

Hvad med den her:
http://www.opticalstorage.dk/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=%2faspx%2fprodukt%2fprdinfovnet.aspx%3fplid%3d10892&plid=10892#

Send en MMS eller Mail og Mormor har billedet på sin ramme kort efter
også selv om du måske er i Spanien eller sådan et sted.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Per Z

Dato : 11-12-08 14:47

Den lyder skiseme smart, men hvad koster den?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 11-12-08 15:32

Set til 1495- hos komplett.dk

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Robert Piil

Dato : 11-12-08 15:36

Jens Peter Karlsen skrev:
> [...]
>
> Send en MMS eller Mail og Mormor har billedet på sin ramme kort efter
> også selv om du måske er i Spanien eller sådan et sted.

Det kræver så også lige at bedste har Wifi i huset, og (tror jeg) at man
er interesseret i at have billederne liggende ved serviceudbyder.

--
Robert Piil

Fra : Leif

Dato : 11-12-08 17:42

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Send en MMS eller Mail og Mormor har billedet på sin ramme kort efter
> også selv om du måske er i Spanien eller sådan et sted.

For fand.. kunne man bare få de producenter til at samarbejde, så ville vi få
en der viser så flotte fotos og have en bedstemor-kalender funktion( kan vise et
bestemt foto på en bestemt dato - børnefødselsdag!) som SONY DPF-900W,
opføre sig som den ovenover, evt med lidt fra Amitech 630 der også kan vise fra
fra Internettet (Picasso-funktion).

Jeg har (vist) bestemt mig for Sonys pga. billedekvaliteten samt kalendeerfunktionen
til konen til jul.........

/Leif