Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D300 og Sigma focusproblem
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 08-12-08 22:13

Jeg har lige købt en brugt Sigma 70-200 f2.8. Den vil ikke fokusere med mit
D300. Fokusmotoren bliver ikke aktiveret, ligegyldigt hvad jeg gør. Jeg har
checket kontaktpunkterne og de ser fine ud. Jeg har også (selvfølgelig)
checket focusomskifteren på kameraet. Sælger er orienteret og er villig til
at lade handelen gå tilbage, så dén side af sagen er der styr på. Er der
nogen der har oplevet noget lignende med Sigma på Nikon?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : www.tsp-photo.com

Dato : 08-12-08 23:02

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> styr på. Er der nogen der har oplevet noget lignende med Sigma på Nikon?

Det kan godt være, at den skal re-chippes. En af mine venner har været ude
for, at Sigma 70-200/2,8 HSM APO DG (version I) ikke ville indstille D700
til FX-format, men lavede det om til DX-crop-mode. Det kan være løsningen.

MVH
Thomas

Fra : Johnny Christensen

Dato : 09-12-08 01:26

Jeg fik opdateret firmwaren i min Sigma 120-300 f2.8 HSM, dermed accepterede
den at gå på FX format når den blev koblet med min D3. Den havde ikke udvist
nogle problemer på D200.
Prøv at kigge lidt på http://www.sigmaphoto.com/ de er flinke til at
offenliggøre hvis der er modeller som skal fintunes lidt for at virke med
nye typer kameraer.

--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning