Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan ikke hente billeder fra 4 GB SD-HC kor~
Fra : Erik Greve

Dato : 05-12-08 22:09

Hej i gruppen

Jeg har lige sat et 4 GB kort i mit Canon SX10.
Efter at have taget et par billeder, ville jeg selvfølgelig hente dem over i
computeren,
men den sædvanlige metode via kortlæser og USB-stik virker ikke.
Computeren kan ikke finde kortlæseren.

Når kameraet sluttes direkte til PC'en, går det godt nok via Canons
ZoomBrowser, men det er
jo lidt besværligt.
Computeren kører Vista Premium

Har nogen et forslag til, hvad der er galt ?

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : HCS [4030]

Dato : 05-12-08 23:02

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo lidt besværligt.
> Computeren kører Vista Premium
>
> Har nogen et forslag til, hvad der er galt ?

Hvis din kortlæser er af en ældre type kan det være årsagen til at den ikke
kan læse SD-HC kort.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-08 18:05

Hej.

Der er en fysisk forskel i SD & SDHC kort; læs her for kort
forklaring:
http://kb.sandisk.com/cgi-bin/sandisk_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=44&p_created=1221329324

Jeg har dårlige erfaringer med SDHC sådan at forstå, de fleste læsere
i folks PC'ere kan ikke læse dem!
Derfor nøjes jeg med almindelige SD kort til mine lomme kameraer.
Det eneste alternativ ude ved en PC & læser, der ikke forstår sproget,
er at forbinde kameraet med PCen med USB kablet, og kameraet i
"Mass-storage mode"

Venlig hilsen

Arnold Mikkelsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-12-08 23:06

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev :

>men den sædvanlige metode via kortlæser og USB-stik virker ikke.
>Computeren kan ikke finde kortlæseren.

Kortlæseren understøtter sikkert ikke SD-HC, så den skal skiftes.
--
Kerim

Fra : Erik Greve

Dato : 06-12-08 14:33

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> jo lidt besværligt.
> Computeren kører Vista Premium
>
> Har nogen et forslag til, hvad der er galt ?

Tak - jeg må nok ofre en ny kortlæser:
MVH Erik

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 06-12-08 16:41

> "Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i meddelelsen

SX10 - er den ikke "Mass storage compliant" ?
Dvs at når du sætter den til pc'en med et USB-kabel, så bliver SDHC-kortet
bare til et drev i stifinderen ?
Så er dere jo ikke nogen, der tvinger dig til at bruge Zoom-browseren. Den
er jeg heller ikke glad for, men vi har både Ixus 30 og 50 samt et Powershot
A720 i huset - de virker alle som USB-drev. Og da kameraet vel også er USB
2.0 opnår du ikke nogen lettelse ved at købe en kortlæser - du opnår reelt
bare at skulle flytte kortet mellem kameraet og pc'en
Zoom-browseren har jeg ikke brugt i flere år, da - svjh - en tidligere
udgave led meget under at den ville omdøbe alle mine billeder under
indlæsning.
Det fik den ikke lov til !
Og forresten syntes jeg at Stifinderen i XP er fin til at organisere
billeder i - start med at gøre dig nogenlunde klart hvordan du vil have
arrangeret billederne og følg så ideen fremover.
Jeg arrangerer billderne efter begivenhed, f.eks. har jeg følgende
biblioteker under billeder:

Ski 2004
Ski 2005
Ski 2006
Ski2007
Ski 2008
Sommerferie 2007
Sommerferie 2008
Sommerhuset 2007
Sommerhuset 2008
Biler
MC
Camping

Osv - fyld selv efter
Men på den måde falder det i hak for mig - dels kan jeg hurtigt finde den
rette begivenhed og årstal hvis jeg skal vise billeder, dels kan jeg som
regel selv huske ved hvilken begivenhed, jeg tog et bestemt billede, hvis
jeg vil finde et bestemt billede frem.
Som sagt - det virker for mig - du vil måske syntes at en anden inddeling er
mere logisk

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Erik Greve

Dato : 06-12-08 20:42

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i meddelelsen

> [...]
> jeg vil finde et bestemt billede frem.
> Som sagt - det virker for mig - du vil måske syntes at en anden inddeling

Jeg har lige efterprøvet, og du har ret- SDHC kortet viser sig fint som et
drev,
så jeg tror jeg dropper alt om kortlæser og bruger den direkte
sammenkobling.
Tak for vinket.

Venlig hilsen
Erik Greve