Vinterferie med hunde.
Fra : Sanne

Dato : 22-12-08 11:32

Hej hundevenner....

Vi er 3 personer, som prøver at planlægge juleferien 2009
Vores drøm er at finde en hytte i Østrig og være der over julen med vores
hunde.
Vi har tilsammen 5 hunde i mellemstørrelsen.
Planen var at benytte de mange vandrestier og lave ferien til en form for
trekking/hiking ferie med hundene.

Men men..... vi kan godt finde hytter hvor vi må have en hund, men det
kniber godt nok når det drejer sig om 5 hunde. Selvom man betaler pr. hund
pr. døgn.

Er der mon nogen her i gruppen, der kender til hytter, hvor man må have så
mange hunde med ??
Vil det mon være lettere at finde sådan en hytte, hvis man istedet vender
øjnene mod Norge.
Om ikke andet er der jo en del flere hytter her end der er i Østrig.

Nogen ideer ??

Mvh
Sanne

Fra : jopa

Dato : 22-12-08 11:38

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev

> Er der mon nogen her i gruppen, der kender til hytter, hvor man må have så
> mange hunde med ??

Terrassen camping ved ozziacher zee (ved ikke lige med stavningen) har de en
speciel hytteafdeling til folk med hunde.
Det er bjælkehytter så vidt jeg husker.
Om de har åbent om vinteren ved jeg ikke.
Det ligger i Kärnten klods op af Alperne.
Kommer der tit om sommeren for at cykle.
http://www.vacansoleil.dk/ de kan nok oplyse dig telefonnr

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Sanne

Dato : 22-12-08 12:06

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Om de har åbent om vinteren ved jeg ikke.
> Det ligger i Kärnten klods op af Alperne.
> Kommer der tit om sommeren for at cykle.

Hej John

Nej, det lader desværre til de ikke har åben om vinteren.
Ellers tak fro din hjælp

Mvh
Sanne

Fra : JB

Dato : 22-12-08 11:45

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> øjnene mod Norge.
> Om ikke andet er der jo en del flere hytter her end der er i Østrig.

Vi har flere gange holdt ferie i Østrig med op til 4 hunde. Vi har dog ikke
prøvet det i julen.

http://www.tiscover.at/at/guide/5,de/objectId,ACC635882at/home.html

Det er lejligheder, og vi har boet i sådan en lejlighed med 4 hunde. Men
mange holder jul i Østrig, så det kan godt blive svært at finde noget.

God fornøjelse

Hilsen
Jytte

Fra : Sanne

Dato : 22-12-08 12:10

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det er lejligheder, og vi har boet i sådan en lejlighed med 4 hunde. Men
> mange holder jul i Østrig, så det kan godt blive svært at finde noget.

Hej Jytte

Jeg har kikket på siden og det lader enten til der er booket i julen eller
gså kan man bare ikke booke endnu
Vi håber det lykkes for os at finde noget
Tak for din hjælp

Mvh
Sanne

Fra : JB

Dato : 22-12-08 12:19

> [...]
> gså kan man bare ikke booke endnu
> Vi håber det lykkes for os at finde noget

Prøv at sende en mail eller ring.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 22-12-08 15:40

> [...]
> hunde.
> Vi har tilsammen 5 hunde i mellemstørrelsen.

Husk forøvrigt at de skal have mundkurv på i Østrig.
Det kan jo hurtigt løbe op i bøder.
Dette gælder specielt hunde i stor størrelse.
Ved ikke hvor de sætter grænsen

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Sanne

Dato : 22-12-08 18:17

> Husk forøvrigt at de skal have mundkurv på i Østrig.
> Det kan jo hurtigt løbe op i bøder.
> Dette gælder specielt hunde i stor størrelse.
> [...]

Skal man virkelig det ???????????
Det vidste jeg godt nok ikke. En af deltagerne har tit været i Østrig og set
folk med deres hunde og hun har dg aldrig set de har gået med mundkurv.

Fra : jopa

Dato : 22-12-08 18:22

http://www.austria.info/xxl/_site/dk/_area/420055/_subArea/420095/_subArea2/420148/index.html

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : JB

Dato : 22-12-08 22:27

> [...]
> Det vidste jeg godt nok ikke. En af deltagerne har tit været i Østrig og
> set folk med deres hunde og hun har dg aldrig set de har gået med

Vi har været i Østrig med hunde mange gange, og vi har aldrig haft en
mundkurv med, og vi har ikke haft problemer.
Men i byerne og i offentlige transportmidler, er det nok klogt at have
mundkurv med.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 22-12-08 22:30

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev
> Vi har været i Østrig med hunde mange gange, og vi har aldrig haft en
> mundkurv med, og vi har ikke haft problemer.

I har så ikke mødt en emsig personage i uniform
Loven foreskriver det og er din hund skyld i ulykke ville jeg ikke være dig
i et fremmed land

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : JB

Dato : 22-12-08 22:56

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I har så ikke mødt en emsig personage i uniform
> Loven foreskriver det og er din hund skyld i ulykke ville jeg ikke være

Vi har mange hundevenner i Østrig, deres hunde bruger heller ikke mundkurv.
Men de siger, hvis man skal med toget eller ind i en storby, skal man have
mundkurven med. Og som sagt, vi ejer ikke en mundkurv. Jeg har igennem 30 år
været i Østrig med hunde mindst engang om året.

De eneste hunde, jeg har set med mundkurv i Østrig, er militærets
rottweilere.

Til gengæld må hunde godt gå løse i bjergene, men hvis de stikker af, bliver
de skudt.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 22-12-08 23:10

> [...]
> skal man have mundkurven med. Og som sagt, vi ejer ikke en mundkurv. Jeg
> har igennem 30 år været i Østrig med hunde mindst engang om året.

Jo men om så tante Klara bager brunkager her til Jul så bortforklarer det
ikke det faktum som jeg nu gentager igen :
Det er lovpligtigt i Østrig at større hunde bærer mundkurv.
Hvordan du vil tolke loven er mig eviggyldigt ligemeget

ps jeg kommer også meget i Østrig og har heller ikke bemærket "mange" hunde
med mundkurv

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : JB

Dato : 23-12-08 09:40

> [...]
> Hvordan du vil tolke loven er mig eviggyldigt ligemeget
>
> ps jeg kommer også meget i Østrig og har heller ikke bemærket "mange"

Sådan er der så meget. Jeg ved godt, loven er sådan. Før i tiden var loven
ikke ens i de forskellige Bundesländer, om det er blevet ens nu, ved jeg
ikke.
Jeg siger jo også, det er klogt at have mundkurv med, hvis man færdes i de
større byer og kører med offentlige transportmidler og har hund med.

Hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 23-12-08 09:43

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg siger jo også, det er klogt at have mundkurv med, hvis man færdes i de
> større byer og kører med offentlige transportmidler og har hund med.

Jeg hentede engang to voksne hunde i Østrig. Jeg rejste med toget og lånte
to mundkurve for en sikkerheds skyld. Hundene fik dem ikke på, og der var
ingen, der påtalte det.

Jytte

Fra : jopa

Dato : 23-12-08 13:28

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev
> Jeg siger jo også, det er klogt at have mundkurv med, hvis man færdes i de
> større byer og kører med offentlige transportmidler og har hund med.

Hvis blot vi kan blive enige om at der i Østrig er et krav om mundkurve så
kan folk tage det til sig eller lade være
Din og min Juleaften bliver akkurat lige så god alligevel, fordi vi skal
mæske os i and flæskesteg og brune kartofler og ris ala mande.
Vi skal så se glæden i øjnene hos børne børnene når de flår papiret af
gaverne, og måske falder der en lille gave af til dig og mig også.

Gør der ikke så tager vi en XMAS mere

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : JB

Dato : 23-12-08 14:12

> [...]
> Vi skal så se glæden i øjnene hos børne børnene når de flår papiret af
> gaverne, og måske falder der en lille gave af til dig og mig også.

Vi er helt enige.

Det sjove er, at ikke nok med at østrigerne ikke bruger mindkurv til deres
hunde, de lader dem også rende. Så sent som i sommer kom der en hund farende
ud fra et hus, da vi gik forbi. Og det var endda i en by. det har vi oplevet
mange gange.

God jul

Hilsen
Jytte

Fra : Sanne

Dato : 23-12-08 09:46

> [...]
> Hvordan du vil tolke loven er mig eviggyldigt ligemeget
>
> ps jeg kommer også meget i Østrig og har heller ikke bemærket "mange"

Som jeg læser det, er det ikke kun større hunde, men derimod alle hunde der
skal bære mundkurv.

Mvh
Sanne

Fra : Sanne

Dato : 22-12-08 22:29

> [...]
> mundkurv med, og vi har ikke haft problemer.
> Men i byerne og i offentlige transportmidler, er det nok klogt at have

Ja, jeg må indrømme, jeg er lidt rystet over det.
Det havde jeg godt nok aldrig hørt før.
Og jeg er skam bange for mine hunde er en anelse overfølsom for
mundkurve....de kunne jo få udslæt og al ting

Jeg har altid haft en drøm om at sidde i en hytte i Østrig og fejre julen
omgivet af mine hunde.
Men måske jeg lige skal tænke over det en ekstra gang.
Der er jo også meet godt at sige om Norge

God jul til jer alle
Sanne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-12-08 22:41

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> writes:

> Jeg har altid haft en drøm om at sidde i en hytte i Østrig og fejre
> julen omgivet af mine hunde.

Schweiz er da også en mulighed. Eller Italien. Eller Sydtyskland.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : jopa

Dato : 22-12-08 22:46

"Sanne" <lochnees@worldonline.dk> skrev

> Jeg har altid haft en drøm om at sidde i en hytte i Østrig og fejre julen
> omgivet af mine hunde.

Kan sagtens følge dig.
Har været der masser af gange.
Jeg fortæller dig blot how the law is om du vil følge den er op til dig
og din samvittighed.
Der er også mulighed for akkurat samme oplevelse på den anden side af
Alperne.
Italien eller måske Slovenien.
Slovenien måske billigere enda
Kun sproget er anderledes.
Naturen er den samme.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : qfha

Dato : 27-12-08 00:35

On 22 Dec., 11:32, "Sanne" <lochn...@worldonline.dk> wrote:
> [...]
> øjnene mod Norge.
> Om ikke andet er der jo en del flere hytter her end der er i Østrig.

Måtte jeg foreslå, at man vender blikket til et MEGET hundevenligt
land som Frankrig. Der kan I leje hus gennem http://www.gites-de-france.com/gites/fr/gites_ruraux
Er hunde tilladt i huset, interesserer man sig ikke specielt om
antallet.

mvh
qfha