Bemærkede hunden noget i nat?
Fra : Morten P

Dato : 16-12-08 11:35

Min ene hund var ekstremt urolig.
Hun vågnede mange gange og gik rundt langs væggene og slikkede på gulvet ?!?

Tænker hun har kunnet mærke jordskælvet komme.

Har I oplevet noget lignende?

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-12-08 12:22

In news:49478451$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Morten P <spam@spam.spam> typed:
> [...]
> gulvet ?!?
> Tænker hun har kunnet mærke jordskælvet komme.

Det har jeg godt nok ikke, men det er jo almindeligt kendt at dyrene er de
første der kan mærke at en naturkatastrofe er under opmarch, f.eks. fugle
der flygter før en stor naturkatastrofe, og rotter der forlader et synkende
skib. De har instinkter som er helt ukendte for os mennesker. Jeg er slet
ikke i tvivl om, at din hund har mærket "noget".

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-12-08 12:33

"Morten P" <spam@spam.spam> writes:

> Min ene hund var ekstremt urolig.
> Hun vågnede mange gange og gik rundt langs væggene og slikkede på gulvet ?!?
>
> Tænker hun har kunnet mærke jordskælvet komme.
>
> Har I oplevet noget lignende?

Siri snorkede som hun plejer - men nu bor vi jo også ovre i det mørke
Jylland.

Til gengæld vadede hun hvileløst rundt den anden nat: Vi havde glemt
at sætte hendes vandskål ned på gulvet igen! Ellen på godt otte
måneder synes det er rigtig sjovt at bade i vandskålen, så om dagen
bliver den sat op på en hylde. Stakkels, mishandlede Siri! :)

Mvh Trine, der er sikker på at dyrene mærker den slags lang tid før os.

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Ralph

Dato : 16-12-08 17:34

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> Min ene hund var ekstremt urolig.

Rissa sked i garagen i nat - godtnok 3-400 km fra epi-center, så måske hun
bare havde dårlig mave.

--
Ralph

Fra : Sybil

Dato : 16-12-08 17:47

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i meddelelsen
> [...]
> ?!?
>
> Tænker hun har kunnet mærke jordskælvet komme.

Hej

Gizmo og Leffe hoppede ned fra sengen lige inden det begyndte, og mens hele
huset så rystede hoppede de rundt på gulvet og gåede. De virkede forvirrede
og lidt skræmte, de vidste ikke helt hvor de skulle gø hen eller hvad de
gøede af. 2 sekunder efter det var slut havde jeg to hunde på skødet, som
lige skulle putte lidt for at være helt sikre på at det var slut.

Majken

Fra : Ivan Madsen

Dato : 16-12-08 19:13

On Tue, 16 Dec 2008 11:34:42 +0100, "Morten P" <spam@spam.spam> wrote:

>Min ene hund var ekstremt urolig.
>Hun vågnede mange gange og gik rundt langs væggene og slikkede på gulvet ?!?
>
>Tænker hun har kunnet mærke jordskælvet komme.
>
>Har I oplevet noget lignende?

Jeg var ude med tre hunde på tidspunktet og det eneste underlige jeg
bemærkede var at den ene trak ned i grøften og så sig søgende om nogle
sekunder - så var alt normalt igen. Og om jorden rystede mærkede jeg
ikke lige, da 35 kg hund der trækker alligevel påvirker balancen lidt.
Men tidspunktet passer fint med skælvet.

Fra : ager

Dato : 16-12-08 21:16

> [...]
> ?!?
>
> Tænker hun har kunnet mærke jordskælvet komme.

jeg troede bare det var mig der var blevet bims, satte mig på røven i
køkkenet, jeg var svimmel og det var iøvrigt nok bare en stor lastbil med
meget tung last der drønede forbi udenfor, eller at taget var ved at falde
ned.. ungerne sagde ingenting, hundene snorkede foran brændeovnen.. såehhh..

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 16-12-08 14:32

On 16 Dec., 11:34, "Morten P" <s...@spam.spam> wrote:
> Min ene hund var ekstremt urolig.
> Hun vågnede mange gange og gik rundt langs væggene og slikkede på gulvet ?!?
>
> Tænker hun har kunnet mærke jordskælvet komme.
>
> Har I oplevet noget lignende?

Den lille hund gøede en enkelt gang ved den tid, og kom så ind for at
lægge sig ved siden af min seng, hvor den ellers foretrækker sin
personlige sofa. Ellers var der ikke noget.

Men den anden dag gik jeg med hundene forbi en bænk ved et
busstoppested hvor der sad en person og halvsov. Det så ikke specielt
unormalt ud. Happy som er en ulvehund på 62 kilo begyndte at trække
tilbage da vi var gået to-tre meter forbi, han ville tilbage til
kvinden, og han ville...og han peb. Det viste sig at hun havde fået et
hjertetilfælde eller sådan noget, og bare sad helt hjælpeløs.

Hilsen Kim

Fra : ager

Dato : 17-12-08 07:21

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]

kvinden, og han ville...og han peb. Det viste sig at hun havde fået et
hjertetilfælde eller sådan noget, og bare sad helt hjælpeløs.

Det er fedt at visse hunde har de fornemmelser og reagerer ud fra dem.
Happy burde da have en heltemedalje!

Synes også det er vildt når man læser om de hunde der kan forudsige feks.
epeleptiske anfald hos mennesker mv.

min den store boxer er også en af dem, der reagerer meget på folks
tilstande.
Men jordskælv... arhh der skal mere til at vække dem når de ligger og steger
om morgenen foran brændeovnen.. GG.

Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 17-12-08 09:35

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> kvinden, og han ville...og han peb. Det viste sig at hun havde fået et
> hjertetilfælde eller sådan noget, og bare sad helt hjælpeløs.

Så benyttede du vel lejligheden til at rulle hende

/Jens

Fra : jopa

Dato : 17-12-08 10:08

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Så benyttede du vel lejligheden til at rulle hende

Jens det er snart Jul hvis du ikke har bemærket det.
Så læg lige de der Københavner ideer væk for en stund

--
Mvh. John
http://jp-web.dk