søgemaskiner
Fra : Søren

Dato : 28-12-08 02:07

Hej..

Hvordan er det nu lige at man ungår at søgemaskiner finder bestemte sider..
Jeg har 2 jeg ønsker skjult..

Jeg har dette metatag

<META NAME="ROBOTS" CONTENT="index, follow">

Og en robots fil med dette

Disallow:

Mvh Søren

Fra : Ped

Dato : 28-12-08 11:10

Søren skrev:
> [...]
> sider.. Jeg har 2 jeg ønsker skjult..
>
> Jeg har dette metatag
>
> <META NAME="ROBOTS" CONTENT="index, follow">

I roden på din server lægger du en tekstfil med navnet: robots.txt

I selve filen skal stå teksten:

Disallow: /dinside1/
Disallow: /dinside2/

osv. osv.

Det bruger jeg, og det virker

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Søren

Dato : 28-12-08 11:52

"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i meddelelsen

> I roden på din server lægger du en tekstfil med navnet: robots.txt
>
> I selve filen skal stå teksten:

> Disallow: /dinside1/
> Disallow: /dinside2/
>
> osv. osv.
>
> Det bruger jeg, og det virker
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen

Mange tak

Søren

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-12-08 13:41

On Sun, 28 Dec 2008 11:10:07 +0100, Ped <pedmail@danskbredbaandmail.dk>
wrote:

> [...]

Man kan kombinere med:
noindex - indekserer ikke aktuel side
nofollow - følger ikke links på aktuel side

>I roden på din server lægger du en tekstfil med navnet: robots.txt
>
>I selve filen skal stå teksten:

>Disallow: /dinside1/
>Disallow: /dinside2/

Man skal så huske at være opmærksom på, at det kun skjuler siderne for
venligt-sindede bot'er.

Alle ondsindede bot'er *starter* formentlig med at kigge i robots.txt -
det er jo her "det spændende" ligger ...

Så glem ikke alm. sikkerhed.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,