Manglende billedvisning
Fra : Jahirah

Dato : 17-12-08 22:04

Hejsa,

Jeg er løbet ind i et problem, som jeg håber I kan hjælpe mig
med.
Jeg er ved at udarbejde en hjemmeside for min veninde, hun
arbejder med rotteavl og har brug for bl.a. et galleri.

Jeg har fundet et flot template fra Free CSS Templates som jeg
har valgt at bygge videre på, og jeg er nu igang med at lave
galleri-delen af sitet.

Link til test-upload:
http://www.deternok.dk/gittesrattery/index.html

Mit problem er imidlertidig den, at hvis i klikker på "Mine
Rotter" i navbar'en øverst, vil i se at de ellers så pænt
placerede grå bokse med lidt tekst IKKE viser de pågældende
billeder jeg ellers har fyldt i dem.

Kigger I, i sourcen vil i se at sti-systemet IND til selve
billederne er temmelig snørklet, jeg mener - der er mange
undermapper. Jeg går lidt og er bange for at dette brede
subsystem er skyld i den manglende visning.
Er der en regl for hvor mange skips man kan hoppe ind? Eller har
jeg lavet en anden gevaldig brøler et sted?

Den viser mine billeder fint i FireFox på localhost, dog vil IE
ikke vise dem - selvom det er localhost.

Jeg har brug for et tip til at få billedvisningen til at fungere
korrekt så alt inspark er mere end velkomment!!

På forhånd, mange tak!
//Jahirah

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 17-12-08 22:34

"Jahirah" <jahirah@gmail.com> skrev

> Kigger I, i sourcen vil i se at sti-systemet IND til selve
> billederne er temmelig snørklet,

Har du 2 biblioteker der hedder galleri ?

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-12-08 22:36

Jahirah skrev:

> http://www.deternok.dk/gittesrattery/index.html
>
> Jeg har brug for et tip til at få billedvisningen til at
> fungere

Du skal først fjerne semikolon i alle billedstier, så
kommer billederne frem.

Derefter skal du validere koden, og rette alle andre
fejl. Havde du valideret løbende, havde du fundet
det selv

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-12-08 22:51

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev :

>Derefter skal du validere koden, og rette alle andre
>fejl. Havde du valideret løbende, havde du fundet
>det selv

En validator vil da ikke vise fejlen i stien til billederne, så
intelligent er den ikke.

De fleste fjl skyldes jo, at der umotiveret er sat en <p> i linje
44 og de manglende alt-tekster.
--
Kerim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-12-08 22:39

Jahirah skrev:

> Mit problem er imidlertidig den, at hvis i klikker på "Mine
> Rotter" i navbar'en øverst, vil i se at de ellers så pænt
> placerede grå bokse med lidt tekst IKKE viser de pågældende
> billeder jeg ellers har fyldt i dem.

Måske det hjælper, hvis du fjerner ; efter filnavnet:
images/galleri/galleri/gr_spinel/gr_spinel01_thumb.jpg;

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Jahirah

Dato : 17-12-08 23:02

Jeg vil gerne have lov til at sige tak for jeres hurtige input.

Jeg burde måske have valideret siden løbende, men skidtet er
lavet under tidspres og før den udgave I nu ser, var der 5 andre
udgaver som jeg alle selv lavede fra bunden - som dog blev ved
med at røvrende mig mht. til grundlæggende konstruktions fejl.

Det jeg prøver at sige er, at jeg har haft lidt travlt da der
efterhånden kom en deadline på launch :)
Og så var jeg nok også en ANELSE frustreret og irriteret over de
foregående fejl-agtige forsøg på at lave noget brugbart :/

*suk* Jeg bliver aldrig gode venner med footers!

Jeg vil skynde mig at rette fejlende så projektet kan komme
videre. Igen, rigtig mange tak!

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-12-08 23:30

Jahirah skrev:

> Jeg burde måske have valideret siden løbende

Det er i hvert fald en god hjælp til selvhjælp - her er
ingen meninger indblandet

> men skidtet er lavet under tidspres

Det kan heller ikke betale sig - du får jo selv smidt
dine egne fejl tilbage i hovedet, og skal selv rette op
på dem.

> Og så var jeg nok også en ANELSE frustreret og
> irriteret over de foregående fejl-agtige forsøg på at
> lave noget brugbart :/

I denne branche er det forbudt at lade sig frustrere og
irritere over småting - der er altid en løsning.

> *suk* Jeg bliver aldrig gode venner med footers!

Jo, når du har fundet de rigtige byggeklodser, og den
rigtige måde at sætte dem sammen på.

Ting tager tid!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 18-12-08 10:44

> [...]
> Jeg er ved at udarbejde en hjemmeside for min veninde, hun
> arbejder med rotteavl og har brug for bl.a. et galleri.

Har du checket den i 800*600 ?

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk