Skifte layout dynamisk
Fra : Nederbasse

Dato : 16-12-08 11:30

Hejsa

Jeg vil gerne skifte layout på et site ved klik på et link eller knap
Det skal vel laves med noget javascript og css men hvor og kan det lade sig
gøre?

Nederbasse

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-12-08 11:42

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev

> Jeg vil gerne skifte layout på et site ved klik på et link eller knap
> Det skal vel laves med noget javascript og css men hvor og kan det lade
> sig gøre?

Er der tale om at brugeren skal kunne bestemme hvordan han vil se din side,
eller er der tale om at du skal kunne skifte design ved et enkelt tryk?

Jeg antager at det er det første.
I så fald taler vi om javaScript (og selvfølgelig css).

Måske denne side kan give lidt hjælp?
http://webdesign101.dk/design/styleswitch.php

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 16-12-08 11:48

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev

> Måske denne side kan give lidt hjælp?
> http://webdesign101.dk/design/styleswitch.php

Har lige kigget den hurtigt igennem... Jeg ville nok udelade lige den del
med alert-boksen.
Den slags kan få mig til at løbe skrigende væk fra en hjemmeside.

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 16-12-08 16:17

On Tue, 16 Dec 2008 11:47:42 +0100, Philip Nunnegaard wrote:

> [...]
> med alert-boksen.
> Den slags kan få mig til at løbe skrigende væk fra en hjemmeside.

Hvorfor? Du klikke på noget som ikke virker og bliver oplyst om, at din
browser ikke understøtter funktionen.
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : Nederbasse

Dato : 16-12-08 12:40

SNIP

> [...]
> tryk?
>
> Jeg antager at det er det første.
> I så fald taler vi om javaScript (og selvfølgelig css).

Næ det er faktisk det andet, siderne skal skifte udsende ved et klik og
tilbage igen ved et klik
Jeg har brug for at ændre baggrundsfarven og skriftfarven evt.
skriftsstørrelse

Nederbasse

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-12-08 13:11

Nederbasse skrev:
> [...]
> tilbage igen ved et klik
> Jeg har brug for at ændre baggrundsfarven og skriftfarven evt.

Er det ikke ét og samme? Hvis din side ellers ligger
på en offentlig tilgængelig webserver er den vel
identisk med den side, du har lokalt?

Man kan jo godt forestille sig en mekanisme, hvor
kun du har adgang til en given funktionalitet,
men det forekommer mig noget overflødigt. Vi laver
vel den slags for læsernes skyld, og ikke for
egen skyld. Eller er der noget jeg har misforstået?

Nu får Philip jo ikke lejlighed til at løbe
skrigende bort medmindre han bruger en browser
fra forrige århundrede - hvilken browser i dag
kan ikke tolke document.getElementById?

Men ellers har Philip ret. Men siden er også
lavet før dette gik op for mig hvad unobtrusive
JavaScript var for noget. Jeg laver det nok om
én af dagene.

Tilbage til sagen: Du skal bruge to forskellige
stylesheets, der hver for sig præsenterer siden
sådan som du vil have den til at se ud.

Så kan du bruge den grundlæggende mekanisme på
min side, og knytte den til en funktion
for eksempel skiftStil().
Hvis funktionen omfatter en variabel der er
true i det ene tilfælde og false i det andet,
kan du skelne mellem hvornår der er klikket
første gang og anden gang.

Jørgen Farum Jensen