driver installation
Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-12-08 00:06

Jeg er Mac analfabet, så en lille håndsrækning vil være
meget velkommen.

Datteren har fået en printer, og driveren skal installeres,
men stortset hvad vi end trykker på, exe eller ini eller hva der
du er, åbnes de enten med email programmet eller spørger
hvilket program de skal åbnes med - og der er jeg blank,
i win ville jeg bare sige "kør"..

Der er ingen hjælp at hente i papir manualerne eller i html
hjælpe filerne.

Jeg vil bare have installeret drivererne, så hun kan printe sine
eksamener ud på sin egen LBP3010 printer. det burde være
det enkleste i verden - hjælp -

Hun kan heller ikke finde vores trådløse netværk, naboernes
dukker op uden problemer - der er vidst nisser på spil, ud over
en skål risengrød på loftet, nogen ideer hvad der kan gøres.
Alle PCérne i huset hægter sig på uden problemer..-max-

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-12-08 00:12

-max- <max@bamarzone.dk> wrote:

> [...]
> en skål risengrød på loftet, nogen ideer hvad der kan gøres.
> Alle PCérne i huset hægter sig på uden problemer..-max-

Du skal hente de mac specifikke drivere ... gerne fra producentes
hjemmeside ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-12-08 00:24

> Du skal hente de mac specifikke drivere ... gerne fra producentes
> hjemmeside ..

Hvis de da ikke allerede er installeret. Der bliver ofte installeret en
del drivere med Mac OS X. De der cd'er, der følger med tingene, dem skal
man holde sig fra. I bedste fald er de forældede, og i værste fald er de
kun til Windows. Man skal bare gå ind i Systemindstillinger, vælge
"Udskriv og fax" og så se, om ikke computeren selv kan finde printeren.
Den skal naturligvis være tændt og tilsluttet. Hint: Der er en liste med
printere til venstre. Vil man tilføje en ny, skal man bare klikke på
knappen nedenunder med et "+".
Hvad netværket angår, så er det vel ikke bare noget så simpelt,
som at datterens Mac ikke er sat til at gå på fremmede netværk
automatisk? I højre side af menulinien øverst på skærmen er der en lille
vifte med fire buer. Det er menue for AirPort, der er Apples navn for
wi-fi eller trådløst netværk. Klik på den og se i menuen, der dukker op.
Hvis jeres trådløse netværk er der, så klik på det. Så burde Mac'en
koble sig på automatisk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-12-08 00:44

> Hvis de da ikke allerede er installeret. Der bliver ofte installeret en
> del drivere med Mac OS X.

nix:

<http://support.apple.com/kb/HT1370?viewlocale=en_US>

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 15-12-08 01:57

Thomas von Hassel skrev:

> nix:
>
> <http://support.apple.com/kb/HT1370?viewlocale=en_US>

Det ser ud til at punkt 2 er en mulighed på

http://software.canon-europe.com/products/0010659.asp

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-12-08 00:55

""Henrik Münster"

Jeps det er nu gjort - de var åbentbart ikke på de medfølgende
CDér - så nu er jeg så langt at den gerne vil installere, men ber
om password, det må hun så klare i morgen.

> [...]
> Den skal naturligvis være tændt og tilsluttet. Hint: Der er en liste med
> printere til venstre. Vil man tilføje en ny, skal man bare klikke på

Ja det er jo sikkert enkelt nok, når man lige lærer det "Udskriv og fax"
hvorfor ikke bare "printer" - og så har man ikke sin goe gamle mus at
navigere rundt med - men tror den er ved at være der.

> [...]
> wi-fi eller trådløst netværk. Klik på den og se i menuen, der dukker op.
> Hvis jeres trådløse netværk er der, så klik på det. Så burde Mac'en

Så langt er jeg kommet, men når jeg ber den om at logge på efter at
have indtastet password, (web kryptering) melder den "fejl - prøv igen
eller annuler".Den har vi nu prøvet mange mange gange, uhm lidt lost..?
Nogen ideer - foreløbig tak til jer begge. -max-

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-12-08 01:51

Thomas von Hassel wrote:

> Du skal hente de mac specifikke drivere ... gerne fra producentes
> hjemmeside ..

Og da der står 'LBP3010' lyder det meget som en Canon laserprinter.
Software til den kan hentes her.
http://software.canon-europe.com/products/0010659.asp

Men svjh. bruger den CUPS drivere på OS X 10.4.x og 10.5.x, og så er det
bare at åbne systemindstillinger -> Udskriv&Fax og se, om den dukker op
dér. Gør den ikke det, skal man blot trykke på '+' (plustegnet) for at
tilføje printeren. 'Tilføj Printer' panelet vil selv søge og finde den,
hvis den er tilgængelig på listen over Canon printere. - Og ellers er
det blot at downloade Mac softwaren fra linket ovenfor og så installere
det fra den .dmg fil, der downloades.

- Og o)-max - det er ret let. Dobbeltklik på .dmg filen og når den åbner
sig, er det blot at starte installeren, og du guides igennem
installeringen ganske som på en Windows maskine. Efter
færdiginstallering skal computeren genstartes og printeren skal nu
vælges i Systemindstillinger -> Udskriv&Fax. - Det er muligt, du igen
skal trykke på '+' for at tilføje printeren til den aktive liste.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 15-12-08 01:37

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg vil bare have installeret drivererne, så hun kan printe sine
> eksamener ud på sin egen LBP3010 printer. det burde være
> det enkleste i verden - hjælp -
http://software.canon-europe.com/software/0030557.asp?model=

exe-filer er Windows eksekverbare programfiler, som ikke kan køre i OSX. På
Mac hedder de gerne .dmg.

MvH
Jens