Optage lyd i Leopard?
Fra : Palle

Dato : 14-12-08 19:07

Hej med Jer,

Er det ikke muligt at optage lyd et eller andet sted fra i Leopard?

Vil bare indtale et lydklip

--
Palle

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 14-12-08 19:31

Palle skrev:
> Hej med Jer,
>
> Er det ikke muligt at optage lyd et eller andet sted fra i Leopard?
>
> Vil bare indtale et lydklip

Kan "Podcastoptagelse" i Hjælpeprogrammer gør det? (Jeg har ikke prøvet
selv, men det lyder som et godt bud :)

Fra : Palle

Dato : 14-12-08 19:48

On 2008-12-14 19:31:11 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Kan "Podcastoptagelse" i Hjælpeprogrammer gør det? (Jeg har ikke
> prøvet selv, men det lyder som et godt bud :)

"Podcast Capture lets you easily record and distribute podcasts.
Podcast Capture requires acces to a computer running Mac OS X Server
with Podcast Producer"

Lyder ikke lige til højrebenet. Lidt overkill bare for at sige "hej
hej" ind i mikrofonen

Men tak alligevel. Så fandt jeg ud af der var sådan en dims i OS X også.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 14-12-08 19:58

Palle skrev:

> [...]
> Podcast Producer"
>
> Lyder ikke lige til højrebenet. Lidt overkill bare for at sige "hej hej"

NÃ¥h. Der kan man se.

Min Quicktime Player kan lave en "Ny lydoptagelse" og der kan man sige
hej hej i mikrofonen. Jeg har så købt Pro - jeg ved ikke om det er en
betingelse for at kunne...

> Men tak alligevel. Så fandt jeg ud af der var sådan en dims i OS X også.

Jaja, der er meget rundt i krogene.

Fra : Palle

Dato : 14-12-08 20:09

On 2008-12-14 19:58:11 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Min Quicktime Player kan lave en "Ny lydoptagelse" og der kan man sige
> hej hej i mikrofonen. Jeg har så købt Pro - jeg ved ikke om det er en
> betingelse for at kunne...

Jeps. Kun Pro:

http://usenet.ducktrucks.dk/quicktimepro.png

Snusede lidt rundt efter et Widget der kunne hekse lidt, men stadig uden held.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 14-12-08 20:27

Palle skrev:

> Jeps. Kun Pro:
>
> http://usenet.ducktrucks.dk/quicktimepro.png
>
> Snusede lidt rundt efter et Widget der kunne hekse lidt, men stadig uden
> held.

Måske er der noget på http://www.apple.com/downloads/macosx/audio/?

Ellers så kig på versiontracker :)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-12-08 20:43

Palle wrote:

> Jeps. Kun Pro:
>
> http://usenet.ducktrucks.dk/quicktimepro.png
>
> Snusede lidt rundt efter et Widget der kunne hekse lidt, men stadig uden
> held.

Udover at nogle tekstbehandlingsprogrammer som fx. Word til OS X kan
optage lydklip fra indbygget/tilsluttet mikrofon, findes der flere. Men
noget ala den gamle simpleSound findes ikke indbygget i systemet længere.

Men her er da et par stykker...
Amadeus II (shareware)
Amadeus Pro (commercial)
www.hairersoft.com
RecordPad Sound Recorder for Mac 2.11 (shareware)
Record and play back voice, audio notes,
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10732856
SndSampler 6.1 (shareware)
For recording, editing, working with sound files.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/4078
Sound Recorder 2.1 (freeware)
simple sound recording app, uses QuickTime
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19528
Audiocorder 5.2 (shareware/commercial)
records audio manually & automatically
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10417
Audacity 1.3.6 (freeware)
audio editor/recorder with effects, mixing, & unlimited undo
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10062994

mvh. Erik Ricahrd

Fra : Palle

Dato : 14-12-08 22:13

On 2008-12-14 20:43:18 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> Audacity 1.3.6 (freeware)
> audio editor/recorder with effects, mixing, & unlimited undo

Mægtigt! Kigger på det.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 14-12-08 21:46

Palle <usenet@ducktrucks.dk> wrote:

> Hej med Jer,
>
> Er det ikke muligt at optage lyd et eller andet sted fra i Leopard?
>
> Vil bare indtale et lydklip

Prøv at se på GarageBand.