rod med AFP vs SMB protokolen...
Fra : samir

Dato : 12-12-08 16:26

hej gruppe,

Jeg har nogle issues med at tilgå min NAS via AFP protokolen.

Sagen er at jeg på min NAS har forskellige foldere, fx /samir , /
musik, /film
Deusden har jeg en folder kaldet /backup

jeg har så 2 brugere, en samir og en backup. Samir kan tilgå de første
tre foldere og backup kan kun tilgå backup folderen.

Mit problem består i, at tilgå jeg folderne via smb så kan jeg sagten
tilgå med brugeren samir og backup.

men hvis jeg tilgår via en AFP protokol, så kan jeg enten tilgå med
bruger navnet samir eller backup. jeg kan ikke blande to forskellige
login konti.. meget mystisk..

nogen der kan kaste lidt lys over problemet? og evt komme med et
løsningsforsalg?

samir

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-08 21:11

On 2008-12-13 00:25:47 +0100, samir <samir.munir@gmail.com> said:

> [...]
>
> men hvis jeg tilgår via en AFP protokol, så kan jeg enten tilgå med
> bruger navnet samir eller backup. jeg kan ikke blande to forskellige

Nej det er lyder helt efter bogen. NÃ¥r du bruger finder til at forbinde
til flere afp shares vil dine credentials genbruges når du forbinder
til share nummer to.

> nogen der kan kaste lidt lys over problemet? og evt komme med et
> løsningsforsalg?

sæt dine shares op med en fælles gruppe. Thats the way to do it.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen