TV2 får deres bruger betaling
Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 23:56

Landets 2,3 millioner husstande, der modtager deres TV via kabel anlæg,
kan se frem til en hyggelig lille ekstra regning på op til 360 kroner
om året, hvis regeringen får lov af EU til at indføre brugerbetaling.
Og det gør de nok.
Får de lov, er de nok også nødt til "af konkurrence hensyn" at tillade
TV2 at kræve brugerbetaling på DTT, når det kommer.
_
Alt i alt taler vi i bedste fald om 2,8 millioner husstande, der skal
til at betale 360 kroner om året..
for at se TV2..
Det ligner da vist en lille milliard kroner til TV2..

Så må vi håbe at de også får lov til at breake.
Synes jeg hørte en eller anden politiker sige at TV2 ikke var sat i
verden for at tjene penge.
Det kommer de dog til nu..

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 23:56

On 2008-12-09 23:55:42 +0100, ecozyz said:

> [...]
>
> Så må vi håbe at de også får lov til at breake.
> Synes jeg hørte en eller anden politiker sige at TV2 ikke var sat i

forkert gruppe sorry

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-12-08 00:52

ecozyz wrote:

> forkert gruppe sorry

Nååh... - ikke helt. - Det er da rart at vide, at vi så også kan stille
krav til dem om at blive 100% kompatible på deres web TV - også uden at
skulle køre med og evt. købe 3.-parts produkter.

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 10-12-08 11:26

Erik Richard Sørensen wrote:

> Nååh... - ikke helt. - Det er da rart at vide, at vi så også kan stille
> krav til dem om at blive 100% kompatible på deres web TV - også uden at
> skulle køre med og evt. købe 3.-parts produkter.

Hvordan hænger brugerbetaling af kabel- og DTT bårne signaler sammen med
krav om at kunne se deres web TV uden tillægsprogrammer ?
Er det Sputnik der leverer web signalet (har aldrig prøvet det, så jeg
aner det ikke) ?

Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-12-08 11:56

Jesper Hartoft wrote:

> [...]
> krav om at kunne se deres web TV uden tillægsprogrammer ?
> Er det Sputnik der leverer web signalet (har aldrig prøvet det, så jeg

Næh, det er jo TV2, der ejer Sputnik, og den er jo en betalingskanal i
forvejen, men jeg har da også hørt lidt omk. TV2s ret dårlige økonomi, -
at hvis staten skulle ind enten i form af direkte støtte eller via en
eller anden licensordning, vil der blive stillet yderligere krav i forb.
med deres public service forpligtelser. - Og med Indenrigsministeriets
og Kommunikationsministeriets udmeldelser, skal der jo være lige adgang
for alle webbrugere til at benytte sig af fx. web TV og evt. såkaldt
on-demand nedtagning af public service programmer.

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-08 13:22

On 2008-12-10 11:25:37 +0100, Jesper Hartoft <news01@UDhartoft.net> said:

> [...]
> med krav om at kunne se deres web TV uden tillægsprogrammer ?
> Er det Sputnik der leverer web signalet (har aldrig prøvet det, så jeg

TV2 er grundliggende en kommerciel størrelse, der forlanger
"brugerbetaling" for alt de producerer.
Det eneste de - indtil videre - ikke har kunne forlange penge for, er
deres såkaldte hovedkanal, der ( som den eneste ) er underlagt en række
PBS ( public service) krav, der bla. betyder at de SKAL sende nyheder
og andet. ( alle de andre kanaler er rene kommercielle kanaler der kun
sender her fra landet for ikke at genere politikerne)( tror jeg)
Når de får lov til at indføre brugerbetaling på deres sidste ( og
største) TV kanal, vil hele koncernen med et slag gå fra at ligne (!?)
en underskuds forretning, til noget nær en ren guldklump.

Det mediepolitiske flertal vælger jo - formodentlig med fuldt overlæg -
at lade/tvinge (!!) hele befolkningen til at betale for et påstået
public service produkt.

Ved at indføre brugerbetaling, kunne man ( jeg) argumentere at det
svarer til at alle skal til at betale for at modtage reklamer.
Det bliver nemlig særdeles svært for de fleste at "undgå" at betale.
Planen er nemlig at alle der modtager kabel TV skal betale ( med mindre
de vælger en programpakke der ikke indeholder TV2 )( og det kan man vel
ikke)
Det samme kan komme til at ske på DTT ( allerede fra 1/2-09 ) hvis det
mediepolitiske flertal bliver "tvunget" til dette af EU der skal
godkende brugerbetaling af TV2.
MTG og SBS er oplagt nok meget kede af udviklingen
I forhold til sputnik, er det bare TV2s forsøg på at sælge det som du
ellers kan se på TV, på nettet..