HTML/formatering og filemaker
Fra : Franz Berliner

Dato : 08-12-08 17:54

Er der nogen der ved om der er en måde at få Filemaker til at smide
mails videre til et mailprogram (via Send mail funktionen) som HTML i
stedet for som plaintxt?

Jeg har et calculation felt som skal medtages i mailen og i det felt
pakker jeg så min tekst ind i HTML tags, men når mailen dukker op i
mailprogrammet er det hele formateret som plaintext incl. tags.

Hvis det ikke kan lade sig gøre er der så nogen der ved om det er muligt
at formatere de forskellige dele af indholdet af et Calculation felt med
nogle kommandoer. Altså fx noget af det som Fed andre som italic etc. og
kan give et kode eksempel på det?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-08 01:37

On 2008-12-08 17:54:20 +0100, stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) said:

> [...]
> at formatere de forskellige dele af indholdet af et Calculation felt med
> nogle kommandoer. Altså fx noget af det som Fed andre som italic etc. og

Har du prøvet ( jeg kender ikke længere app) at smide html koder ind i
plain txt mail, og se hvad der kommer ud i den anden ende!?
hvis dette virker er det den ene mulighed.
Den anden er ( igen jeg kender ikke programmet) at de mails du sender,
på en eller anden måde kan "formateres" i utf8 eller et eller andet
mærkeligt.
Det kan være at det giver dig mulighed for at sende mails som html
mails, eller kan du jo prøve at smide html kode ind i en mail igen...
.... måske er det netop det du har prøvet.. !?

Fra : Franz Berliner

Dato : 09-12-08 07:20

<ecozyz> wrote:

> [...]
> mails, eller kan du jo prøve at smide html kode ind i en mail igen...
> ... måske er det netop det du har prøvet.. !?

Hejsa. Ja det virker desværre ikke. HTML'en bliver bare skrevet ud som
tekst i mailen.
--
Franz : http://www.berliner.dk