Musikhåndtering - hvad gør i andre?
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-12-08 21:58

Nu skal det være: Alle mine cd'er skal digitaliseres og udelukkende
anvendes fra min Macbook/iPhone.

Jeg vil gerne vil ha' optimal kvalitet (dvs. Apple Lossless) når jeg
hører musikken hjemme, men min iPhone har jo ikke uanede mængder af
plads så AAC 256kbps ville være passende til den.

Har tænkt på en eller anden form for NAS, men det giver jo problemer med
sync til iPhone.

Hvad gør i andre?

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-08 22:08

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> plads så AAC 256kbps ville være passende til den.
>
> Har tænkt på en eller anden form for NAS, men det giver jo problemer med

Jeg ved ikke, om du efterlyser mit svar. Jeg har simpelthen musikken
liggende på min bærbare computers harddisk. Det samme har de øvrige
familiemedlemmer, og så laver vi selvfølgelig backup. Vi har i årevis
købt vores musik på iTunes Music Store. Afspillet på en iPod, iPhone
eller via en computer lyder det såmænd rigeligt godt. Så vidt muligt
køber vi nu iTunes plus i 256 kbps, men det meste af vores musik er
stadig i 128 kbps. Nu er harddiskene jo også blevet større. Da jeg
begyndte at lægge min musik over på computeren, skulle man alligevel
tænke lidt på pladsen.
Hvis den digitaliserede musik skal bruges på en iPhone, iPod og
en MacBook, så behøver du vel heller ikke optimal kvalitet. Så er AAC
256 kbps, som jeg også tilstræber, såmænd fin. Hvis du derimod vil
tilslutte et super-hi-fi-anlæg til, så tør jeg ikke rigtig udtale mig om
det. Mange siger, at så er kvaliteten ikke i top.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-12-08 18:03

> Jeg ved ikke, om du efterlyser mit svar.

Altid glad for at få svar

> Jeg har simpelthen musikken
> liggende på min bærbare computers harddisk. Det samme har de øvrige
> familiemedlemmer, og så laver vi selvfølgelig backup.

Sådan har vi også organiseret os her i familien dog minus backup

Det er faktisk også derfor jeg gerne vil ha' en ny måde at gribe det an
på. Dels har vi mange af de samme numre liggende som altså fylder mere
end nødvendigt (okay det er da en slags backup... ) og dels vil jeg
gerne ha' taget backup - men gerne kun et sted.

> [...]
> tilslutte et super-hi-fi-anlæg til, så tør jeg ikke rigtig udtale mig om
> det. Mange siger, at så er kvaliteten ikke i top

Kan tilslutte mig at 256kbps AAC lyder okay og har købt en del på iTunes
- både 128 og 256. Men jeg har desværre været uheldig en 4-5 gange og
fået numre med fejl i. Uha det lyder fælt. Har haft fat i Apple og de er
flinke til at give credits til gen-download. Problemet er bare at
fejlene ikke blive rettet!!! (Det er vel pladselskaberne der burde træde
til!?)

Så nu tror jeg at jeg går cd vejen og ripper til Apple Lossless. Men som
sgat så har jeg to behov der skal dækkes på én gang: Små filer som skal
kunne synce md min iPhone og store filer som gerne må ligge centralt på
en disk i raid.

--
Mvh Martin

Fra : Esben

Dato : 07-12-08 22:27

> [...]

> plads så AAC 256kbps ville være passende til den.
>
> Har tænkt på en eller anden form for NAS, men det giver jo problemer med

Hvad med at to user accounts?: én der kun bruges til at synce de rippede
filer og din normale user account der er koblet op på de lossless -
begge biblioteker kan så ligge på NAS'en hvis ikke du skal bruge MacBook
musik når du er ude.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-12-08 18:03

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> filer og din normale user account der er koblet op på de lossless -
> begge biblioteker kan så ligge på NAS'en hvis ikke du skal bruge MacBook

Ja, joh... men det kræver bare lidt for meget admin: 2 iTunes konti i
stedet for 1.

Mht. "musik når man tager den bærbare med" så ville det måske være en
god løsning hvis de små AAC filer lå lokalt på Macbook'en mens de store
Lossless filer lå på NAS'en.

Jeg mindes jeg havde et rip-program som kunne lave begge filer i et
hug!?

--
Mvh Martin

Fra : Esben

Dato : 09-12-08 18:42

> [...]

> Lossless filer lå på NAS'en.
>
> Jeg mindes jeg havde et rip-program som kunne lave begge filer i et

MAX - er aldrig kommet op over 1 i versionsnummer, men virker stadigt -
ved ikke om den kan gøre det samtidigt, men udfra interfacet ville jeg
gætte på det. Det skal jeg undersøge da jeg undertiden selv kunne bruge
det, men laver den mon ikke FLAC og ikke Apple lossless - kan i hver
fald ikke se muligheden.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-12-08 21:00

> [...]

> gætte på det. Det skal jeg undersøge da jeg undertiden selv kunne bruge
> det, men laver den mon ikke FLAC og ikke Apple lossless - kan i hver

Ja det var MAX jeg havde gang i dengang. Jeg fandt lige en forum snak
hvor de behandler hvordan MAX kan rippe i forskellige formater på én
gang og placere filerne i forskellige mapper. Det lyder jo lovende.

http://forums.sbooth.org/viewtopic.php?f=4&t=2192

På Max's forside skrives der

"Once the audio is extracted, Max can generate audio in over 20
compressed and uncompressed formats including MP3, Ogg Vorbis, FLAC,
AAC, Apple Lossless, Monkey's Audio, WavPack, Speex, AIFF, and WAVE."

Så Apple Lossless bør være en mulighed.

Tror lige jeg vil se lidt på MAX igen.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-12-08 21:07

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> men laver den mon ikke FLAC og ikke Apple lossless - kan i hver
> fald ikke se muligheden.

Inde i MAX's pref./formats skal du dobbeltklikke på "MPEG4 Audio" her
kan man bl.a. vælge AAC og Apple Lossless i forskellige bitrater.

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-12-08 22:50

On 2008-12-07 21:58:05 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> [...]
> plads så AAC 256kbps ville være passende til den.
>
> Har tænkt på en eller anden form for NAS, men det giver jo problemer med

Nej da. ReadyNAS + Squezebox. iTunes Library ligger på et NFS share på
nas'et som monteres i min homemappe. musik'en er lagret i Apple
lossless. iTunes bruges til at katalogisere og ripppe musikken, ikke
til at afspille.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-12-08 18:03

> [...]
> nas'et som monteres i min homemappe. musik'en er lagret i Apple
> lossless. iTunes bruges til at katalogisere og ripppe musikken, ikke

Squeezebox er en fed ting, men min bærbar er nærmest tændt 24/7/256, så
jeg er blevet så vant til at det er min "fjernebetjening" til hele min
musiksamling, så den model tror jeg jeg holder mig til. (Har forsøgt mig
med iPhones som remote, men det virker ikke for mig.)

Men en ReadyNAS koblet til mit draft-n/gigabit netværk med Lossless
filer sat op som daap server og så lokale versioner i AAC til min iPhone
og til brug når Macbooken er med i byen kunne måske gå an. Ja, jasådan
en NAS med to gode diske i er jo heller ikke helt billig.

Man må vel kunne automatisere ripningen så filerne bliver smidt de
rigtige steder i en arbejdsgang.

--
Mvh Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-08 19:35

> musik'en er lagret i Apple
> lossless

Jeg bruger AIFF, sikkert efter en grundig lyttetestm, måske har jeg også
prøvet loseless.

Men jeg kender ikke rigtig forskellen på de to.

Hvad er den umidelbare forskel?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Esben

Dato : 09-12-08 19:42

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg bruger AIFF, sikkert efter en grundig lyttetestm, måske har jeg også
> prøvet loseless.
>
> Men jeg kender ikke rigtig forskellen på de to.
>
> Hvad er den umidelbare forskel?

AIFF er lossless men ikke komprimeret, så derfor kan det ikke anbefales.
FLAC er det mest almindelige lossless format. iTunes kan vidst lokkes
til at afspille dem via et script..?!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-08 20:17

On 2008-12-09 19:41:52 +0100, esha@nospamget2net.dk (Esben) said:

> AIFF er lossless men ikke komprimeret, så derfor kan det ikke anbefales.
> FLAC er det mest almindelige lossless format. iTunes kan vidst lokkes
> til at afspille dem via et script..?!

Apple Lossless er som navnet antyder også et lossless format. Det har
den "fordel" at såvel itunes som ipods kan hitte ud af det.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-12-08 21:00

> Apple Lossless er som navnet antyder også et lossless format. Det har
> den "fordel" at såvel itunes som ipods kan hitte ud af det.

Jeg mindes at ha' læst at Squeezebox især er glad for FLAC, da man så
kan "fast-forward" med lyd på i modsætning til hvis musikken er gemt i
andre formater. Er det rigtigt?

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-08 22:45

On 2008-12-09 21:00:00 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> Jeg mindes at ha' læst at Squeezebox især er glad for FLAC, da man så
> kan "fast-forward" med lyd på i modsætning til hvis musikken er gemt i
> andre formater. Er det rigtigt?

Aner det ikke, sådan hører jeg ikke musik.

Fordelen ved eks FLAC på squzeboxen er at den kan afspille formatet
native og serveren ikke skal transcode. Apple lossless skal transcodes,
eks til FLAC således musikken stadig er lossless, det kan være lidt
tungt på en lille 270Mhz SPARC cpu uden FPU der også skal håndtere et
kompliceret RAID mm.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-08 20:16

On 2008-12-09 19:35:25 +0100, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:

> Jeg bruger AIFF, sikkert efter en grundig lyttetestm, måske har jeg også
> prøvet loseless.
>
> Men jeg kender ikke rigtig forskellen på de to.
>
> Hvad er den umidelbare forskel?

plads kontra besvær med at få non apple dimser til at afspille. lyden
er identisk.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-08 20:34

> plads kontra besvær med at få non apple dimser til at afspille. lyden
> er identisk.

Tak.

Jeg siger jeg bruger AIFF fordi mine importindstillinger er sat til det.

Men, jeg har intet med den extension. Resume på et typisk nummer i
iTunes viser:

Type: MPEG-lydarkiv
Format: MPEG-1, Lag 3
Bithastighed: 160 kbps
Kanaler: Joint Stereo
Samlingsfrekvens: 44.100 kHz

så jeg tager fejl ikke sandt mht. det er AIFF?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-12-08 20:59

> [...]
> Kanaler: Joint Stereo
> Samlingsfrekvens: 44.100 kHz
>
> så jeg tager fejl ikke sandt mht. det er AIFF?

det er MP3 ...

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-12-08 21:00

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> så jeg tager fejl ikke sandt mht. det er AIFF?

Ja det er _ikke_ aiff, men en 160kbps MP3 fil. Det er så hård en
komprimering, at man burde kunne høre det.

--
Mvh Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-08 21:22

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Ja det er _ikke_ aiff, men en 160kbps MP3 fil. Det er så hård en
> komprimering, at man burde kunne høre det.

Det var ikke godt. De eneste gange jeg har skullet komprimere så hårdt
er når jeg vælge en stak numre til øvelokalet, og det skal kunne være på
en mp3-dims. Ser ud til at jeg har fået valgt alt. Mærkeligt. Før i
tiden havde jeg alt som rene lydfiler så jeg kunne bruge det til at
muligt, tænkte jeg. ... der er vist gået rent ged.mp3 i den.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-12-08 22:24

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Mærkeligt. Før i
> tiden havde jeg alt som rene lydfiler så jeg kunne bruge det til at
> muligt, tænkte jeg.

Netop til sådanne arkiverings funktioner med retten til efterfølgende at
"bruge det til alt muligt" er Apple Lossless og FLAC gode idet det
komprimeres til at fylde ca. det halve af en aiff fil - men kan pakkes
tabsfrit ud.

--
Mvh Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-08 22:33

> [...]

> "bruge det til alt muligt" er Apple Lossless og FLAC gode idet det
> komprimeres til at fylde ca. det halve af en aiff fil - men kan pakkes

Så jeg bør importere fremtidige CD'ere i Apple Loseless. Det er ikke
noget som er knyttet til Applestore, vel?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-12-08 22:56

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Så jeg bør importere fremtidige CD'ere i Apple Loseless. Det er ikke
> noget som er knyttet til Applestore, vel?

Apple Lossless er ikke knyttet til Applestore, men dog til Apple.
OpenSource tilhængere vil fremhæve, at ved at bruge et lukket format som
ejes af et firma, som jo kan "forsvinde" i morgen, så er ens musik lige
så u-frit som hvis det havde været under DRM. FLAC er opensource og
dermed et format som der altid vil kunne laves afspillere til.

--
Mvh Martin

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-08 23:28

> [...]

> så u-frit som hvis det havde været under DRM. FLAC er opensource og
> dermed et format som der altid vil kunne laves afspillere til.

Opret Apple Lossless version kan den genoprette skaden. Hvordan gør den
det?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Esben

Dato : 09-12-08 22:57

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Så jeg bør importere fremtidige CD'ere i Apple Loseless. Det er ikke
> noget som er knyttet til Applestore, vel?

De vil sgu ikke sælge dig lossless...!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-12-08 23:14

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> De vil sgu ikke sælge dig lossless...!

<while listening to Pat Metheny radio in iTunes/Radio>

Loss i r.... til mig. Jeg staver sgu tit galt. Jeg må vel til optiker i
dette årtusinde. Det forklarer godt nok ikke manglende r-ere.
Det fungerer ellers meget godt med at holde CTRL nede og SCROLLE på
musehjulet for at forstørre.

Nåh, det blev en helt win-win, og ikke en lose-lose situation.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-12-08 02:04

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Ja det er _ikke_ aiff, men en 160kbps MP3 fil. Det er så hård en
> komprimering, at man burde kunne høre det.

Forskellen på Black Market af Weather Report, Black Market nummeret,
ligger i at den lossless udgave er i 3D. Faktisk en smule forvirrende
men mere psykedelisk. Masser af ambience.
MP3-filen er rumligt flad, men mere som det lyder i et øvelokale.
Tingene bliver hvor de forventes at være.
Men mest overraskende: Der er slet ingen tvivl for mig om at
MP3-formatet er overlegent til mobilaflytning i bilen eller lignende.
Det er lidt ligesom med P3 i forhold til P1. Der er simpelthen så meget
luft mellem instrumenterne/lydene, at helhedsindtrykket er lavere
volumen i det lossless format. MP3 har en kompressorvirkning, så lydene
holdes i styrke længere tid.
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 07-12-08 23:52

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> [...]
> nas'et som monteres i min homemappe. musik'en er lagret i Apple
> lossless. iTunes bruges til at katalogisere og ripppe musikken, ikke

Jeg foretager mig ca. det samme, dog lidt med omvendt fortegn, idet
jeg har et Linux program til at rippe og encode.

Kan du få iTunes til at opdage, hvis der er kommet nyt musik i NFS
mappen? Her i huset har vi indtil flere iTunes'er, men jeg gider ikke
anvende DAAP da det så ikke er muligt at ændre metadata eller synce
med iPods.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-08 01:18

On 2008-12-07 23:52:01 +0100, Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> said:

> [...]
> jeg har et Linux program til at rippe og encode.
>
> Kan du få iTunes til at opdage, hvis der er kommet nyt musik i NFS

Da jeg bruger itunes til at hive musikken ind i mit bibliotek er det
ikke et problem for mig.

Det eneste jeg ikke bruger itunes til er afspilning af musik, resten er
det rigtig god til

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Esben

Dato : 09-12-08 18:42

> Da jeg bruger itunes til at hive musikken ind i mit bibliotek er det
> ikke et problem for mig.
>
> Det eneste jeg ikke bruger itunes til er afspilning af musik, resten er
> det rigtig god til

Alle Hi-Fi freaks jeg har læst, har ment at iTunes ripper elendigt
sammenlignet med LAME.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Steen BJ

Dato : 08-12-08 17:30

> [...]

> plads så AAC 256kbps ville være passende til den.
>
> Har tænkt på en eller anden form for NAS, men det giver jo problemer med

256 mp4 - det lyder ganske fornuftigt både på podden og på musikalægget

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-12-08 23:07

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Har tænkt på en eller anden form for NAS, men det giver jo problemer med
> sync til iPhone.

Så er "modellen" ved at være på plads:

Bruger MAX til at rippe simultant til Apple Lossless og 256kbps AAC.

AAC filerne ryger i min lokale iTunes som syncer med min iPhone.

Lossless filerne skal så bruges som backup og til deling blandt husets
øvrige iTunes bærende computere. (Er oppe på 4 Mac'er og 2 PC'er i
familien på 5 mennesker.) Der skal altså en NAS server til med diske i
RAID 1. Har set lidt på d-link dns 323... Der er jo også ReadyNAS. Andre
bud? (Vil gerne ha' en der bruger så lidt strøm som muligt. Evt. uden
blæser og vilde diodelys, så den kan stå i stuen, og så må den gerne
slukke for diskene når de ikke er i aktiv brug.)

--
Mvh Martin

Fra : Esben

Dato : 10-12-08 00:05

> [...]

> blæser og vilde diodelys, så den kan stå i stuen, og så må den gerne
> slukke for diskene når de ikke er i aktiv brug.)

Jeg har selv sværget til AAC, men er skiftet til LAME rippet MP3 efter
råd fra musikfreaks - bare en tanke - du kunne jo søge på det

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-12-08 17:09

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Jeg har selv sværget til AAC, men er skiftet til LAME rippet MP3 efter
> råd fra musikfreaks - bare en tanke - du kunne jo søge på det

Tak for rådet. Det vil jeg se på.

--
Mvh Martin

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 10-12-08 00:41

On 09/12/08 23.06, Martin Bredthauer wrote:
> Bruger MAX til at rippe simultant til Apple Lossless og 256kbps AAC.

Snedigt ;)

> [...]
> blæser og vilde diodelys, så den kan stå i stuen, og så må den gerne
> slukke for diskene når de ikke er i aktiv brug.)

Hvordan/med hvad har du tænkt dig at dele filerne? iTunes sharing, DAAP
eller noget andet smart? Problemet ved de to førstnævnte er, at man ikke
kan rate, tagge eller se covers, så de tiltaler mig ikke rigtig.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-12-08 17:09

> Hvordan/med hvad har du tænkt dig at dele filerne? iTunes sharing, DAAP
> eller noget andet smart? Problemet ved de to førstnævnte er, at man ikke
> kan rate, tagge eller se covers, så de tiltaler mig ikke rigtig.

Har tænkt på iTunes server. Har tidl. brugt at tilgå en af Mac'erne som
iTunes server med hele musiksamlingen på. Det fungerede fint. Det eneste
jeg kunne savne er covers. Tags og rating bruger jeg ikke.

Og så tænker jeg at jeg slår flere fluer med et smæk: tilgang til filer
af højeste samplingskvalitet, backup af indholdet og mulighed for at
familien kan lytte til hiandens musik. (Det kunne jo være man fik
udvidet ens musikhorisont ved at dykke ned i teenagersønnes musiksamling

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-12-08 20:00

On 2008-12-09 23:06:55 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> [...]
> blæser og vilde diodelys, så den kan stå i stuen, og så må den gerne
> slukke for diskene når de ikke er i aktiv brug.)

blæsere er ikke så tosset en idé hvis du gerne vil have at dine diske
skal overleve. kunsten er at gøre blæsere rimeligt lydløse samtidig med
at de køler tilstrækkeligt.

Readynas'en bruger ikke meget strøm i sig selv, det er diskene der
stoppes i som tæsker løs. Jeg mener at have set at min NV+ sluger 55w
med 4x 1T diske når de alle spinder op. Har du ikke behov for
slimserver mener jeg ikke du har det store behov for en halvdyr
readynas. Readynas kan godt hitte ud af at parkere diskene når de er
idle.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Sebastian

Dato : 13-12-08 15:14

> [...]

> plads så AAC 256kbps ville være passende til den.
>
> Har tænkt på en eller anden form for NAS, men det giver jo problemer med
Nej, det gør det ej.

> Hvad gør i andre?
krymper mine lydfiler inden de ryger på iPod'en. iTunes klarer det
automatisk. Det bliver bare ret lange sync tider.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-12-08 20:52

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> krymper mine lydfiler inden de ryger på iPod'en. iTunes klarer det
> automatisk. Det bliver bare ret lange sync tider.

Hvor er det lige at man sætter iTunes/ipod/iphone til det?

--
Mvh Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-12-08 10:09

On 2008-12-13 20:52:26 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> Hvor er det lige at man sætter iTunes/ipod/iphone til det?

Af de ipods jeg har haft er det kun ved sync til shuffle dét kan
ladesig gøre på.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-12-08 11:29

> Af de ipods jeg har haft er det kun ved sync til shuffle dét kan
> ladesig gøre på.

Ja, jeg mindes også at ha' set denne mulighed da jeg i sin tid havde en
af de første hvide shuffle modeller. Set fra min stol var det ellers en
smart feature som Apple godt måtte implementere over hele ipod/iphone
linien. Med en ny Mac ta'r det jo ikke så lang tid igen at krympe
filerne.

--
Mvh Martin