hunden efter katten
Fra : Spilopmager

Dato : 14-12-08 11:50

Vores nye puddel på 4 mdr. er konstant på jagt efter katten. Den hopper op
på den, tager kvælertag og napper!
Katten syntes bestemt ikke det er sjov, og det er ikke altid den når at
hoppe op på køleskabet!

Hvad gør vi?

På forhånd tak for gode råd.

/Spilopmager

Fra : ager

Dato : 14-12-08 12:41

"Spilopmager" <spilopmager@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> på den, tager kvælertag og napper!
> Katten syntes bestemt ikke det er sjov, og det er ikke altid den når at

enten må i have den i en lang snor så i kan nå at stoppe den, eller også få
fat i en vandforstøver som kan indstilles til "sprøjt", den er effektiv til
sådanne formål,og i samme sekundt pudlen gør mine til at ville jage katten
så giver i den en stråle, sammen med et NEJ, husk at ros når hunden stoppe
sit forehavende!.
det kræver vedholdenhed og tålmodighed, men jeg er sikker på at det vil
give pote.

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-12-08 12:57

In news:gi2rc5$gaa$1@newsbin.cybercity.dk,
ager <big@city.dk> typed:
> [...]
> husk at ros når hunden stoppe sit forehavende!.
> det kræver vedholdenhed og tålmodighed, men jeg er sikker på at det

Helt enig med dig Marie. Vi havde for nogle år siden en langhåret
gravhundehvalp i pleje i et par måneder, og det var det samme her. Den kunne
altså ikke lade mine katte være, men den blev klogere da næsen lige
pludselig fik en rift, og det gjorde ondt.

Jeres hund gør det jo ikke af ondskab. Jeg er overbevist om, at den "kun"
vil lege, og ved ikke hvor hårdhændet den er. En vandstråle vil helt sikkert
vænne den af med det, og den gør jo ingen skade, men det kræver tålmodighed.

Jeg er sikker på at de nok skal blive fine venner med tiden - så hold ud.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : oz3bto

Dato : 15-12-08 06:48

"Spilopmager" <spilopmager@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på den, tager kvælertag og napper!
> Katten syntes bestemt ikke det er sjov, og det er ikke altid den når at

Få en kat der forsvare sig sig istedet for at stikke af så lære den det
hurtig :)
Kan godt låne dig en med lidt maine coon i der er vant til at tæve en
samojede :D

Ej spøg .. Der er ikke andet at gøre som at stoppe den hvergang den går
igang evt. give katten flere sikre steder / steder der kan forsvares f.x en
papkasse