Trofast hund
Fra : Karsten P. Nielsen

Dato : 14-12-08 09:02

Her er et link til video der viser lidt om hundens trofasthed over for
sine ven

http://ekstrabladet.tv/article1098077.ece

Kan være lidt barsk at kigge på (nu er i advaret)...

Hilsen

Karsten
--
Degn's Kenzo, BHP3, UHP, FP, AK1
www.team-kenzally.dk

Fra : Hm

Dato : 14-12-08 10:28

Godt du advare, så man ikke får kikket.

Hanne/ som jo er pivet

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-12-08 11:48

In news:4944d26f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Hm <mishm8116@gmail.com> typed:
> Godt du advare, så man ikke får kikket.
>
> Hanne/ som jo er pivet

Så er jeg også pivet. Jeg kan heller ikke li' barske links. Fint med en
advarsel.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-12-08 12:52

In news:4944e45c$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> typed:
> In news:4944d26f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
> Hm <mishm8116@gmail.com> typed:

> Så er jeg også pivet. Jeg kan heller ikke li' barske links. Fint med
> en advarsel.

Den så jeg for et par dage siden, og jeg var dybt imponeret. Jeg havde nok
på fornemmelsen at det var den Karsten linkede til, så jeg dristede mig til
at se den igen.

Sikken en hund !! Synd at den ikke nåede at redde sin kammerat, men jeg er
enig med Karsten at den bør man se, for det er slet ikke noget man i sin
vildeste fantasi kunne forestille sig at et hund ville gøre.

Hanne du kan roligt se den, for den er ikke blodig eller barsk, men helt
utroligt rørende. Den trak ihvertfald lidt vand hos mig.

Fra : Søren LH

Dato : 14-12-08 12:23

"Karsten P. Nielsen (slet 6F0W5)" <karni@6F0W5mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sine ven
>
> http://ekstrabladet.tv/article1098077.ece
>
> Kan være lidt barsk at kigge på (nu er i advaret)...

Tak for linket. Den har rykket min grundlæggende opfattelse af hvad en hund
indeholder, og hvilken opfattelse af verden en hund har.

Jer, der ikke vil kigge, jeg synes I skulle kigge alligevel, det er en video
der gør dybt indtryk om det gode der er i hunde. Og så barsk er den altså
heller ikke.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 14-12-08 12:31

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev

> Tak for linket. Den har rykket min grundlæggende opfattelse af hvad en
> hund indeholder, og hvilken opfattelse af verden en hund har.

Ja den rykkede også lidt her ved min grundopfattelse af hunde

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 14-12-08 12:56

Så tog jeg mig sammen, når nu I "kendte" brugere sagde ok ;.)

Og ja det den gav noget at tænke over.

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 14-12-08 20:06

jopa, skrev:
> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev

> Ja den rykkede også lidt her ved min grundopfattelse af hunde

I er da for naive allesammen, den er da bare ved at slæbe byttet
væk så den kan æde det i fred

/Jens (hvis hunde tit ser sultne på hinanden og katten)

Fra : Hm

Dato : 14-12-08 21:07

> I er da for naive allesammen, den er da bare ved at slæbe byttet
> væk så den kan æde det i fred
>
> /Jens (hvis hunde tit ser sultne på hinanden og katten)

Jens, altså

Hanne/ som ellers syntes, Jens havde brugt sin provokations kvote for 2008,
det må være de sidste krampetrækninger

Fra : Pwh

Dato : 15-12-08 06:12

Hm, skrev:

> Jens, altså
>
> Hanne/ som ellers syntes, Jens havde brugt sin provokations kvote for
> 2008, det må være de sidste krampetrækninger

Min tolkning må vel værer lige så god som jeres

/Jens

Fra : Hm

Dato : 15-12-08 11:14

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Min tolkning må vel værer lige så god som jeres
>
> /Jens

Det vil den altid være
Hanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-12-08 12:03

In news:4946381c$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Hm <mishm8116@gmail.com> typed:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil den altid være
> Hanne

Også selv om den er forkert.

Fra : Pwh

Dato : 15-12-08 18:19

Tove Krieger, skrev:

> Også selv om den er forkert.

Hvem siger det, er det ikke bare jer (mest John) der
som sædvanligt skal menneskeliggører hunde

Alvorligt talt tror jeg ikke selv på at man kan sætte sig ind
i en hunds "tankegang", man vil jo uværgeligt se det ud fra
et menneskeligt synspunkt som jeg tror ligger milevidt
fra hundens måde at ræsonnere på.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 15-12-08 19:25

> [...]
> i en hunds "tankegang", man vil jo uværgeligt se det ud fra
> et menneskeligt synspunkt som jeg tror ligger milevidt

Ja, ham John han er ude på et side spor, behandler altså Milo som det var
et barn, der både må sove i sofa og seng.

Hanne/ som syntes Jens altid har ret (næsten)

Fra : Pwh

Dato : 15-12-08 20:04

Hm, skrev:

> Ja, ham John han er ude på et side spor, behandler altså Milo som
> det var et barn, der både må sove i sofa og seng.

Det værste er næsten at det kunne værer Milo der var blevet
kørt over som den på filmen, sådan som John fulstændigt ansvarsløst
altid lader den render rundt uden snor på.
Har opgivet at sige noget til ham, det preller fuldstændigt af

Undrerde mig forøvrigt igår hvor jeg så Pusher 3,
John har åbenbart opkaldt sin hund efter ham narkobaronen i filmen

/Jens (hvis hunde ikke er opkaldt efter narkohandlere)

Fra : Søren LH

Dato : 16-12-08 22:41

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> I er da for naive allesammen, den er da bare ved at slæbe byttet
> væk så den kan æde det i fred
>
> /Jens (hvis hunde tit ser sultne på hinanden og katten)

Når to hunde er venner, og den ene dør, forvandler den sig ikke bare til
bytte for den anden hund. Den anden hund forstår godt at det er dens ven,
som nu er død. Det kan jeg 100% garantere.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 17-12-08 09:21

Søren LH, skrev:

> Når to hunde er venner, og den ene dør, forvandler den sig ikke bare
> til bytte for den anden hund. Den anden hund forstår godt at det er
> dens ven, som nu er død. Det kan jeg 100% garantere.

Hvem siger at mine hunde er venner

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 17-12-08 21:59

> Hvem siger at mine hunde er venner

Det gør jeg .

Jeg tror i øvrigt ikke hunde er kannibaler.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 18-12-08 07:39

Søren LH, skrev:

> Jeg tror i øvrigt ikke hunde er kannibaler.

Kun et spørgsmål om at værer sulten nok,
så æder de såmænd også ejeren med glæde

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-08 07:56

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
video
> der gør dybt indtryk om det gode der er i hunde. Og så barsk er den altså

Havde lige set " Eight below " Så det undrede mig ikke.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-12-08 11:02

In news:4948a45c$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Benny Mortensen <ingen@brugbar.inv> typed:
> "Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Havde lige set " Eight below " Så det undrede mig ikke.
>
> M.V.H....Benny..

Det var en aldeles pragtfuld film, den kan jeg også varmt anbefale. Sikke
nogle skønne vovser.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-12-08 07:55

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Benny Mortensen <ingen@brugbar.inv> typed:

> Det var en aldeles pragtfuld film, den kan jeg også varmt anbefale. Sikke

Vuf Vuf..

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Nielsen

Dato : 15-12-08 02:01

On 14 Dec., 09:01, Karsten P. Nielsen <ka...@6F0W5mail.dk> (slet
6F0W5) wrote:
> [...]
> sine ven
>
> http://ekstrabladet.tv/article1098077.ece
>
> Kan være lidt barsk at kigge på (nu er i advaret)...

Meget imponerende at se, hvad en hund egentlig indeholder

Dog er det rystende at se, at der er ingen der stopper og prøver at
gøre noget....

/Allan

Fra : apollo14

Dato : 15-12-08 11:26

Allan Nielsen skrev:

> Meget imponerende at se, hvad en hund egentlig indeholder
>
> Dog er det rystende at se, at der er ingen der stopper og prøver at
> gøre noget....
>
> /Allan

På en highway, som er det samme som en motorvej herhjemme, jeg skal sq
ikke have stoppet op i hverken midtersport eller ydersporet, det er den
rene dødsfælde. Ja det er synd for hunden, at ingen hjælper, men nu har
USA en del dyrvelfærdsorganisationer derovre, som ved hjælp af politiet,
kan få stoppet trafikken på motorvejen.

Og ja hunden der trækker den inde til siden, gør sq et bravt job.

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-12-08 11:05

On 14 Dec., 20:06, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> I er da for naive allesammen, den er da bare ved at slæbe byttet
> væk så den kan æde det i fred

Uden at ville provokere, optaglesen er ikke fra USA som nogen mente,
men fra Chile. Der findes mange gadehunde i Sydamerika, mange af dem
lever et kummerligt liv, og ernærer sig blandt andet ved ådselæderi.
Muligheden som Jens nævner kan ikke udelukkes, men hvad der reelt
fandt sted finder vi sikkert aldrig ud af.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-12-08 14:41

On 15 Dec., 20:04, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> altid lader den render rundt uden snor på.
> Har opgivet at sige noget til ham, det preller fuldstændigt af

Du ved godt - og vi har diskuteret dette tit efterhånden - at når Milo
slæber bagkroppen efter sig, har det ikke noget at gøre med at han er
blevet kørt over. Det kaldes vist racestandard eller sådan noget.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 16-12-08 06:07

Kim Christensen, skrev:

> Du ved godt - og vi har diskuteret dette tit efterhånden - at når Milo
> slæber bagkroppen efter sig, har det ikke noget at gøre med at han er
> blevet kørt over. Det kaldes vist racestandard eller sådan noget.

Du har ret, at sige "rende rundt" er nok at overdrive lidt

/Jens