"Kamphund flænsede ansigtet på ejer"
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 10-12-08 15:27

http://ekstrabladet.dk/112/article1096297.ece

Hm....

--

Livet er for kort til at undgå Pernille

Fra : jopa

Dato : 10-12-08 15:39

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev

> http://ekstrabladet.dk/112/article1096297.ece
>
> Hm....

Ja jeg siger ikke noget udover at det var da godt at det var ejeren selv det
gik ud over og ikke et stakkels barn

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : oz3bto

Dato : 10-12-08 17:22

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja jeg siger ikke noget udover at det var da godt at det var ejeren selv
> det gik ud over og ikke et stakkels barn

Mon ikke også han var en af dem som mente at hans kræ var verdens sødeste
og ville aldrig angribe et menneske ..

Godt det var ham selv det gik udover

Fra : Hm

Dato : 10-12-08 19:05

> Mon ikke også han var en af dem som mente at hans kræ var verdens sødeste
> og ville aldrig angribe et menneske ..
>
> Godt det var ham selv det gik udover

, drenge - helt enige med jer begge

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 11-12-08 17:53

Hm, skrev:

> , drenge - helt enige med jer begge

Bortset fra den detalje at vi kun har EB's udlægning at holde os til.
Hvem siger at det overhovedet var en kamphund, min egen Angel
(Lab/Rotte) er da et par gange blevet "beskyldt" for at værer kamphund.
Folk ser kamp/muskelhunde allevegne nu om stunder.
Så alt hvad vi i virkligheden ved er at en hundeejer er blevet bidt af sin egen hund,
som derefter blev aflivet, for lidt til at jeg kan have nogen videre mening om den sag.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-12-08 17:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Så alt hvad vi i virkligheden ved er at en hundeejer er blevet bidt af sin
> egen hund,
> som derefter blev aflivet, for lidt til at jeg kan have nogen videre
> mening om den sag.

Ok du skulle have set det først

--
Mvh. John

http://web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-12-08 18:37

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Ok du skulle have set det først

Betragter bare ikke EB som en særlig pålidelig kilde

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-12-08 18:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Betragter bare ikke EB som en særlig pålidelig kilde

Ok hvad så med TV Avisen samt tekst TV ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-12-08 19:36

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Ok hvad så med TV Avisen samt tekst TV ?

Nu var det EB der blev linket til, har ikke set det i TV Avisen,
så deres eventuelle udlægning af sagen kender jeg ikke.
Så at tilslutte mig at det er godt at en hundeejer er blevet bidt
af sin egen hund kræver en ret god forklaring synes jeg, uanset racen.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-12-08 20:04

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nu var det EB der blev linket til, har ikke set det i TV Avisen,
> så deres eventuelle udlægning af sagen kender jeg ikke.

Er da klar over at i derovre har det meste af jeres viden fra EB.
Den bruger vi ikke herovre

Jo det har skam været både i TV avis og tekst TV.
Her nævnes også kamphund.

> Så at tilslutte mig at det er godt at en hundeejer er blevet bidt
> af sin egen hund kræver en ret god forklaring synes jeg, uanset racen.

Nu var der vist ingen der skrev at det var godt han blev bidt, men godt at
det var ham selv og ikke et barn

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-12-08 20:42

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nu var der vist ingen der skrev at det var godt han blev bidt, men
> godt at det var ham selv og ikke et barn

Det er vel under alle omstændigheder ikke godt hvis nogen
helt uskyldigt bliver bidt af en hund.
Gav TV Avisen da udtryk for at han selv var ude om det.
Muligvis har hunden bare haft knald i låget, ved det ikke,
men det gør du måske.

Er det til gengæld en af de der typer der bevidst har prøvet at træne
sin hund op til våben er det helt fint med mig at han selv er blevet skambidt.
Syntes bare ikke at jeg kunne bedømme det ud fra det tynde grundlag
der blev linket til, eller det der stod på tekst TV

/Jens

Fra : lh

Dato : 11-12-08 20:57

Jens´ udlæg her..... det var også min tanke! Vi ved ikke hvad der ligger
forud for at han blev bidt.

lh

Fra : jopa

Dato : 11-12-08 21:02

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev

> Jens´ udlæg her..... det var også min tanke! Vi ved ikke hvad der ligger
> forud for at han blev bidt.

Næ og det er såmænd heller ikke hvad jeg kommenterer.
Jeg skriver at det var godt det var ham selv og ikke et barn.

Hvis min hund fik en hjerneblødning og bed mig ville det da vist være bedre
end hvis den bed mit barnebarn eller ?

I andre sammenhænge er i såmænd ikke så hellige når det gælder kamphunde
--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : lh

Dato : 11-12-08 21:18

Jeg forsvar ikke en kamphund, jeg ville personligt ikke eje sådan en. Men vi
ved vist alle at det er ofte de forkerte mennesker der anskaffer en såkaldt
kamphund. Men kamphund eller ej - vi ved ikke hvad der ligger forud for at
den bed sin ejer!

lh

Fra : jopa

Dato : 11-12-08 21:27

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev

> Men kamphund eller ej - vi ved ikke hvad der ligger forud for at
> den bed sin ejer!

Er vi enige om at det under alle omstændigheder er bedst at denj bed ejeren
og ikke et uskyldigt barn ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-12-08 21:29

lh, skrev:
> Jeg forsvar ikke en kamphund,

Hvis det altså var en kamphund og ikke en dødsyg
Labblanding som en af mine

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-12-08 21:40

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvis det altså var en kamphund og ikke en dødsyg
> Labblanding som en af mine

Vi må gå ud fra at når 3 medier er enige om at det er en kamphund så er det
ikke en labrador.

Syntes personligt at det er helt fint at ejeren og ikke et tilfældigt barn
blev skamferet som det skete på Bornholm med den stakkels pige der er
tvunget til bla at gå med paryk resten af livet.

Jeg kan konstatere at i er 2 der syntes at det er i orden at børn skal være
ofre for voksnes modeluner

Nå nok om det.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-12-08 21:51

jopa, skrev:

> Jeg kan konstatere at i er 2 der syntes at det er i orden at børn
> skal være ofre for voksnes modeluner
>
> Nå nok om det.

Kan du da ikke finde på mere vrøvl at skrive

/Jens

Fra : lh

Dato : 12-12-08 06:47

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> tvunget til bla at gå med paryk resten af livet.
>

> Jeg kan konstatere at i er 2 der syntes at det er i orden at børn skal

Har jeg nogen steder skrevet det? Det er dit eget udlæg af hvad jeg IKKE
skriver.
Min pointe er at det er "de forkerte mennesker" der anskaffer sig disse
typer hunde. Her hvor jeg bor møder man disse hunde jævnligt i bylivet. Og
det er ikke en familie der går med disse hunde, men unge mænd der lyser
langt væk af "se jeg har magt" når de går med disse hunde.

lh

Fra : Pwh

Dato : 12-12-08 08:56

lh, skrev:

> Har jeg nogen steder skrevet det? Det er dit eget udlæg af hvad jeg
> IKKE skriver.

John prøver bare at provokerer

> [...]
> bylivet. Og det er ikke en familie der går med disse hunde, men unge
> mænd der lyser langt væk af "se jeg har magt" når de går med disse

Tror at medierne er med til at reklamerer lidt rigeligt for de racer.
Synd for hundene da en stor del af dem ender på internat når
ejeren ikke kan finde ud af at passe den.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-12-08 10:21

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> John prøver bare at provokerer

Det ligger vist ikke lige til mig vel ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-12-08 12:07

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det ligger vist ikke lige til mig vel ?

Kunne heller ikke falde mig ind

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 11-12-08 21:28

jopa, skrev:
> "lh" <mail@mail.tele.dk> skrev

> Næ og det er såmænd heller ikke hvad jeg kommenterer.
> Jeg skriver at det var godt det var ham selv og ikke et barn.

Så havde en formulering som at det var godt at et barn ikke blev bidt
nok været bedre, at du skriver at det var godt det var ham selv kan
jo let forståes som at du syntes det var fint han blev bidt.

> Hvis min hund fik en hjerneblødning og bed mig ville det da vist være
> bedre end hvis den bed mit barnebarn eller ?

Det ville vel slet ikke værer godt at han bed nogen som helst.

> I andre sammenhænge er i såmænd ikke så hellige når det gælder
> kamphunde

Jeg har personligt kun noget imod kamphunde i forhold til
omgangen med mine egne hunde, stoler ikke på dem.
Personligt føler jeg mig da mere "truet" af feks. Rotter/Schæfere
og andre racer der traditionelt bliver brugt imod mennesker.
At nogle få fjolser vælger at vende kamphunde mod mennesker
gør ikke racen til menneskefjendsk som sådan.
Er det feks. ikke Golden retrivere der står for de fleste bidsskader
sådan rent %-vis.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-08 12:06

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gør ikke racen til menneskefjendsk som sådan.
> Er det feks. ikke Golden retrivere der står for de fleste bidsskader

Personligt syntes jeg, man skal koncentrere sig om det, som der skete...

Nu skete det igen, og igen med express aflivning af hunden.

Og dermed er chancen for at opklare, hvad der rent faktisk skete...

Nok engang, helt forpasset.

Vi har jo set situationen, hvor det var et barn.....

Ret pudsigt.... Tysk hund....Tysk barn, og barn & hund, var i første omgang,
ukendte for hinanden.

Senere viste det sig dog, at sandheden var en ganske anden, og de i høj grad
kendte hinanden.
Ganske vist, indtil da, ganske positivt.... Altså lige som alle de andre....

Men vi står stadig 100% på bar bund....

Hvor længe vil vi vedblive med det ????

En enkelt journalist vovede at lufte samme tanke, men han blev hurtigt bragt
til tavshed.... Hvorfor ? ?

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-08 11:54

> [...]
> Så at tilslutte mig at det er godt at en hundeejer er blevet bidt
> af sin egen hund kræver en ret god forklaring synes jeg, uanset racen.

Tja, jeg ville også gerne have hørt noget mere....

Sådan bare med henblik på Evt. Kemisk påvirkning af hunden.

Der har jo været mange af den slags tilfælder de senere år,
hvor hundene, tilsyneladende uprovokeret har overfaldet personer, som ellers
var på god fod med hunden.

M.V.H....Benny..

Fra : apollo14

Dato : 12-12-08 18:04

Pwh skrev:

> [...]
> som derefter blev aflivet, for lidt til at jeg kan have nogen videre mening om den sag.

Nu har EB det kun fra politirapporten kan jeg sige, og i politirapporten
står der sørme "KAMPHUND", jeg håber da at en politier kan se forskel på
en schæfer, hønshund eller en pekingser.
Men ja alle hunde er jo reelt set kamphunde ;)

Fra : Pwh

Dato : 12-12-08 21:03

apollo14, skrev:

> Nu har EB det kun fra politirapporten kan jeg sige, og i
> politirapporten står der sørme "KAMPHUND",

Måske

> jeg håber da at en
> politier kan se forskel på en schæfer, hønshund eller en pekingser.

Måske

> Men ja alle hunde er jo reelt set kamphunde ;)

Nej

/Jens

Fra : apollo14

Dato : 13-12-08 09:16

Pwh skrev:

> Måske

Der er ikke så meget måske ;)
http://www.politi.dk/Midtvestsjaelland/da/lokalnyt/Doegnrapporter/K08_dognrapport_091208.htm#SubHeader20

Hund amok – Havdrup, Solrød.
Kl. 2115 blev politi og Falck sendt til en adresse i Havdrup, hvor en
kamphund havde bidt sin 28-årige ejer i ansigtet. Hunden blev aflivet på
stedet efter aftale med ejeren, der blev kørt til sygehus for at få
lappet ansigtet sammen igen.

> Måske

Ja man ved jo aldrig med de politier ;)

> Nej

Hvad er definationen af kamphund så ??

Så vidt jeg ved, har hunde altid en kamp om hvem der er førerhund, ret
mig endelig, hvis jeg tager fejl ;)

Jeg syntes af kalde en hund for en kamphund, er jo helt hen i vejret, da
alle hunde kan trænes op til kamp

Selv min gamle Chow-Chow var jo en kamphund, hvis vi skal definerer
efter de meninger folk har, han tog da katte hjemme i haven, og han stod
ikke tilbage for en lille slåskamp, han var skam rigtig godt opdraget,
og kunne gå uden snor, gå pænt i snor, men bed ikke menesker overhovedet.

Fra : Pwh

Dato : 13-12-08 09:52

apollo14, skrev:

> Ja man ved jo aldrig med de politier ;)

De er jo også en slags mennesker, med varierende forstand på hunderacer.
Men lad os da for fredens skyld sige at det var en kamphund,
jeg er stadig ikke blevet klogere på årsagen til at det skete.

> Hvad er definationen af kamphund så ??

En hunderace som er avlet med hundekamp for øje.

> Så vidt jeg ved, har hunde altid en kamp om hvem der er førerhund, ret
> mig endelig, hvis jeg tager fejl ;)

Har bare intet med pittfight at gører.

> Jeg syntes af kalde en hund for en kamphund, er jo helt hen i vejret,
> da alle hunde kan trænes op til kamp

Så er det vel også helt hen i vejret at kalde nogle racer for jagthunde,
alle hunde kan vel med større eller mindre held opdrættes til at gå på jagt.

> [...]
> stod ikke tilbage for en lille slåskamp, han var skam rigtig godt
> opdraget, og kunne gå uden snor, gå pænt i snor, men bed ikke

I "de gode gamle dage" hvor hundekamp var tilladt aflivede man skam
også kamphunde der bed mennesker, de kunne ikke bruges i en pitt
eller til avl af den simple grund at mennesket til ehver tid skulle kunne
bryde ind i en kamp uden fare for selv at blive bidt.
Faktisk er rigtige kamphunde en af de mest menneskekærlige racer du
kan forestille dig, men self kan de da ødelægges ligesom andre racer kan.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-12-08 14:12

On 11 Dec., 21:39, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> Vi må gå ud fra at når 3 medier er enige om at det er en kamphund så er det
> ikke en labrador.

Ordlyden der blev bugt på TV2 teksttv og den i ekstrabladet var stor
set ens. De har givetvist fået historien fra same nyhedsbreau. Kan
nyhedsbureauet kende forskel på en labrador og en kamphund? Ind
imellem har jeg også svært ved det. Labradorer er vist desværre ikke
helt så fredelige som der altid bliver sagt.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 12-12-08 08:51

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> imellem har jeg også svært ved det. Labradorer er vist desværre ikke
> helt så fredelige som der altid bliver sagt.

Nogle mennesker tror jo på alt hvad de får af vide gennem medierne

Kan da heller ikke se hvad betydning racen har i den sammenhæng,
er det manden selv der har trænet den op til at værer agrassiv
var det vel ikke bedre at han havde gjort det med feks. en Rotte.
Personligt tror jeg hellere jeg vil angribes af en 20 kilos kamphund
end en 70 kilos Rotte

/Jens