Hund mishandlet
Fra : lh

Dato : 06-12-08 13:23

Puhha.

Jeg skulle lige ud i haven med et kødben til min lille hund. Det er meget
stille og lydt i vejret. Pludselig høre jeg en hund der hyler og lytter
naturligvis. Så begynder en mand at råbe og så skriger og skriger den lille
hund hele vejen ind. Inde i den lukkede gård kan jeg så høre manden råber og
hunden der hyler og skriger i et væk. Ingen tvivl om at det er en hund der
bliver mishandlet, tævet eller hvad der nu er sket. Jeg for ind og ringede
derned. Men der blev ikke svaret. Jeg tør ikke gå derned selv og der er
heller ikke noget at høre mere.
Men hvor gør det ondt at opleve sådan noget. Man føler sig magtesløs og
ønsker bare man kunne beskytte sådan et lille væsen mod sådan et ondt
menneske. Hvad får folk til at anskaffe sig hunde når de mener man skal
straffe dem med tæv og afreagere ved at slå dem. jeg har alddrig krummet et
hård på mine hunde. Man kan sagtens opdrage alligevel.
Jeg trængte bare til at få luft for den ubehagelige oplevelse, som jeg godt
ved ingen kan gøre noget ved.

lh

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-12-08 01:47

Der kan være mange grunde til at en hund hyler op. Min borzoi er meget
sart, sommetider. For noget tid siden trådte han et søm op i poten, og
han sagde ikke en lyd, bortset fra at sømmet klikkede når han gik.
En aften da han lå på sofaen, ville jeg fjerne et langt løst hår. Det
var alligevel ikke løst og han hylede op som om han havde trådt et søm
op i poten. Sådan er en ægte borzoi, bivet over småting, og tapper når
det virkeligt gælder.
Hvalpen skreg højt da han var ude i haven, og brasede sammen med
flapøret som vejer 60 kilo. Jeg måtte råbe op for at tage farten af
flapøret. Lilehund forsuvede skulderbladet, og skreg de efterfølgende
dage sommetider højt ved visse belastninger.
Husk, der kan være flere årsager til det du har hørt.

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-12-08 10:20

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Puhha.

Tja, jeg mindes den søndag, vores Fie kommer ind, helt ophovnet...
Hvad har hun dog lavet, dobbelt så stor i hovedet, og ligner i praksis en
rigtigt pølsehund.
Afsted til dyrlægen... Puh, det var dyrt.... Men okay, der var nok ikke
noget alvorligt galt.
Nu hvor vi var i nærheden, kunne vi jo lige så godt lufte dem på DCH
Lindholms jorder.
Op med bagsmækken, ud springer hundene.... Fie, hyler op i vilden sky, og
vil slet ikke bruge det ene ben. Tilbage til dyrlægen.... Og altså kors
hvor hun dog skriger... Alle der kom forbi bilen, måtte bestemt tro, at
konen sad og prak hende med glødende nåle, eller det, der var værre....
Skulle man tale sammen, måtte man ganske afgjort råbe...
Nå heldigvis, ingen brækkede ben o.s.v.... Men, hvis første besøg var dyrt,
så var det billigt i forhold til andet besøg... Det var en søndag, hvor vi
nok alle, skulle være blevet i vore senge.... Eneste fejl var, at vejret var
alt for godt til at spilde i sengen..... Men altså en times tid, med en TYK
hund, og et forfærdeligt hyleri.... Det første fandt vi vist aldrig ud af,
hvad var... Andet kapitel, tja, måske en mindre fibersprængning.... Men ikke
større, end hun faktisk dagen efter, var næsten helt normal igen, vi var
lettede, følte os også ganske lettet for godt 2K gode gamle Danske kroner,
og vi blev aldrig klogere, end at der var ikke noget alvorligt galt ...

Men som Kim siger.... Der kan være mange grunde til, at hunde hyler højt og
hjerteskærende.

Helt sikkert, havde vi været, hvor folk ikke kunne se os, ville folk sikkert
tænke noget meget forkert ...

M.V.H....Benny..

Fra : lh

Dato : 07-12-08 10:33

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> og
> hjerteskærende.
>
> Helt sikkert, havde vi været, hvor folk ikke kunne se os, ville folk

Jeg er helt enig med jer i at der kan være grunde man ikke ved. Jeg har selv
hund og ved der kan ske ting som gør at andre kan misforstå situationen. Men
her er jeg ikke i tvivl af mange årsager, desværre.
Jeg er også gået videre med det, men desværre hjælper det nok ikke noget.

lh

Fra : Hm

Dato : 07-12-08 11:51

Jeg tror godt at Ih kan høre forskel på om det en hund der hyler fordi den
er bange eller den er kommet til skade.
Jeg går heller ikke ud fra at hverken Kim eller Benny står og råber og
skriger af en hund der "bare" er pivet.

Kan godt forstå at du ih havde det rigtig dårligt med sådan en oplevelse,
håber du finder en løsning og vi lige høre hvordan det får.

Hanne/ som ikke hyler selvom hun er pivet

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-12-08 09:11

> [...]
> her er jeg ikke i tvivl af mange årsager, desværre.
> Jeg er også gået videre med det, men desværre hjælper det nok ikke noget.

Hej LH...

Ja du har jo som nabo, mulighed for en noget bedre indsigt i, hvordan livet
leves bag deres hegn. Så lad os da håbe, der kommer noget mere ud af
det.... Desværre ser det ud til, at mishandling af dyr, bliver mere og mere
udbredt.
Jeg kan her ikke lade være med at tænke på, den hvide schæfer, der blev
fundet i Aalborg Øst.... Så mange af dem, er der da heller ikke, så at der
pludseligt mangler en et sted, og ingen ejer har efterlyst sin hund.... Ja
man får jo nærmest myrekryb...

Og til Hm...

Sikkert... Men vi har kun indlægget at skrive ud fra... Hvad LH ved, eller
ikke ved, har vi ingen ide om.

M.V.H....Benny..

Fra : lh

Dato : 08-12-08 09:47

Jeg kan fortælle - især Hanne var interessert i hvad der sker - at jeg har
talt med politiet om sagen. Men de vil ikke gøre spor ved det. JEG skal
bevise at det har fundet sted, og det kan jeg jo ikke. Og så får jeg at vide
at der er jo mange måder at opdrage hunde på, og at det er en privatsag og
de kan ikke gøre mere end jeg kan!!!! Men selvfølgelig må man ikke misrøgte
sine dyr, får jeg alligevel at vide. Jeg siger så til ham at hvis jeg
opelver dette igen og ringer MENS det sker, om de så køre ud? Neeeej.....
det gør de jo nok ikke. Sådan en betjent får én til at føle det er MIT
problem og samtidig ligger det mellem linierne at hvis jeg selv gør noget,
trænger jeg ind på privatlivets fred. Og som Benny skriver, vi får mere og
mere dyremishandling, eller også kommer det bare mere frem. Men hvad skal
der til for at stoppe det, når DEM der burde kunne gøre noget, ikke kan
eller vil. Hvor er vi henne efterhånden! Det er SÅ vildt frustrerende at man
har kendskab til en sådan handling har fundet sted og ingen kan eller vil
tjekke om alt er vel. Og det er da lige så frustrerende at man ved at
oplever man lignende igen så er der ingen hjælp at hente med mindre man selv
griber ind - og det bliver jo så kraftigt understreget at det må man ikke.
Noget andet er så, at hvorfor fanden kan folk ikke lade være med at anskaffe
sig dyr når de ikke vil eller kan tage sig af det på en ordentlig måde.
Stadig anskaffer rigtig mange sig dyr uden at sætte sig ind i hvad det er de
får inden for døren de næste mange år og først BAGEFTER opdager de at dyret
skal passes, opdrages, gøres rent om, koster penge og det skal passes og
hvad ved jeg. Ja, i dag er jeg rigtig vred fordi jeg føler at hvis Danmark
tror vi har et godt dyrevelfærd, så kan vi tro om igen. Vi er alt for
blødsødne når det gælder straf. Dem der i virkeligheden burde gribe ind
lukker øjnene og tvinger os andre til selvtægt og vi bliver så straffet mere
for det end den der mishandler sine dyr. Der er fandeme noget
galt...............

lh

Fra : Hm

Dato : 08-12-08 14:15

hej IH
Ja, det er næsten ikke til at holde ud, og det er naturligvis svært at komme
videre, og nu går du sikkert og er bange for at det sker i gen, hvad vi må
håbe. det ikke gør-
Du kunne måske optage det på mobilen, selvom jeg ikke ved om det hjælper.
"Alle dyrs ret" er nok dem der gør mest, dem kunne du jo prøve at kontakte
og høre hvordan du evt. skal forholde dig.

Hanne/ som bliver dårlig af at tænke på det

Fra : lh

Dato : 08-12-08 14:54

Jeg har faktisk ringet til Alle Dyrs Ret, men der er svare på og ingen
ringer tilbage. Og om det sker igen, ja min formodninger da at når en mand
kan behandle sin hund sådan, så tror jeg desværre at den babariske form for
afstraffelse er noget "man" her bruger. Er man så sadistisk og ond og har et
temperament der koger over, så sker det jo mere end en gang. Hvad sker der
inden for hjemmets fire vægge, det ved man jo så ikke, men gætter da på sit.
Jeg har ondt af dyr og børn når de kommer under sådanne personers "omsorg".

lh

Fra : jopa

Dato : 08-12-08 19:34

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev
> Jeg kan fortælle - især Hanne var interessert i hvad der sker - at jeg
> har talt med politiet om sagen. Men de vil ikke gøre spor ved det. JEG
> skal bevise at det har fundet sted, og det kan jeg jo ikke.

Så er der jo ingen sag.
Hvem ved om du ikke bare har fejlbedømt optrinet.
Har du talt med hundens ejer om det ?
Hvad siger han ?

Det kunne da være interessant at vide hvad han siger om optrinet

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : lh

Dato : 08-12-08 21:12

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "lh" <mail@mail.tele.dk> skrev
>
> Så er der jo ingen sag.
> Hvem ved om du ikke bare har fejlbedømt optrinet.
> Har du talt med hundens ejer om det ?
> Hvad siger han ?

Ingenting! For der bliver ikke svaret. Og jeg er lidt træt af at skal blive
ved med at skal forsvare at jeg har taget fejl.
Jeg ved hvad jeg har set og hørt og har forsøgt at gøre noget ved det.
Jeg er ikke tilhænger af slag og spark og rusk i en grad af den dimension.
Men det er I andre måske.!? Så er jeg måske blødsøden, men jeg kan sagtens
opdrage mine hunden med ros og uden "vold". Dyrene forstår altså ikke
hvorfor de bliver slået - og det er fandeme synd.

lh

Fra : jopa

Dato : 08-12-08 21:21

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev

> Ingenting! For der bliver ikke svaret. Og jeg er lidt træt af at skal
> blive ved med at skal forsvare at jeg har taget fejl.

Vi aner ikke om du har taget fejl.
Har du besøgt manden ?

> Jeg ved hvad jeg har set og hørt og har forsøgt at gøre noget ved det.

Du skriver at du har "hørt" det ikke set det

> Jeg er ikke tilhænger af slag og spark og rusk i en grad af den dimension.
> Men det er I andre måske.!?

Ok nu sidestiller du os andre med ham du anklager fordi vi ikke ubetinget
bakker dig op.
Vi har kun hørt sagen fra din side.

Errindrer en sag med en nabo der klagede over mishandling ved siden af.
Barnet havde kolik og græd derfor uafbrudt.
Forældrene var ulykkelige

Så er jeg måske blødsøden, men jeg kan sagtens
> opdrage mine hunden med ros og uden "vold".

Det mener du kun er gældende for dig ?

Sorry kan ikke rigtigt bruge (jeg har hørt) til noget.

ps jeg tæsker ikke min, det tør jeg ikke

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-12-08 21:28

jopa, skrev:

> ps jeg tæsker ikke min, det tør jeg ikke

Du kan ikke

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-12-08 21:33

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Du kan ikke

Næ men hvor har jeg lyst når han svarer igen

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-12-08 21:41

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Næ men hvor har jeg lyst når han svarer igen

Det må bero på dit manglende lederskab eller
menneskeliggørelse af din hund.
Vil anbefale at du kontakter en fjernhealer straks imorgen

/Jens (som snart vil gå i seng, med hundene og katten)

Fra : jopa

Dato : 08-12-08 21:50

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det må bero på dit manglende lederskab eller
> menneskeliggørelse af din hund.

Ikke noget i vejen med lederskabet her, det ligger fast.

Konen bestemmer over mig og Milo.
jeg har kommandoen over mine akvariefisk

> Vil anbefale at du kontakter en fjernhealer straks imorgen
>
> /Jens (som snart vil gå i seng, med hundene og katten)

Klamt

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-12-08 06:11

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Klamt

For mig eller dyrene :-?

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-12-08 09:36

On Mon, 8 Dec 2008 21:50:05 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

>Ikke noget i vejen med lederskabet her, det ligger fast.
>
>Konen bestemmer over mig og Milo.
>jeg har kommandoen over mine akvariefisk

Hvor er det dog rart med en mand der kender sin plads.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : lh

Dato : 08-12-08 21:34

> [...]
>
> Det mener du kun er gældende for dig ?
>
> Sorry kan ikke rigtigt bruge (jeg har hørt) til noget.
>
> ps jeg tæsker ikke min, det tør jeg ikke

Jeg skrev mit indlæg i ren frustration og for at få sat ord på og få luft.
Ikke for at få gode råd eller blive bakket op.
Jeg er jo ikke dum og ved hvad jeg har SET og HØRT.
Hermed er sagen uddebateret her fra min side.

lh

Fra : jopa

Dato : 08-12-08 21:45

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev >
> Jeg skrev mit indlæg i ren frustration og for at få sat ord på og få luft.
> Ikke for at få gode råd eller blive bakket op.
> Jeg er jo ikke dum og ved hvad jeg har SET og HØRT.
> Hermed er sagen uddebateret her fra min side.

Også fint nok at få luft, det kan vi alle bruge ind i mellem.
Jeg bliver selv nød til at se lidt professionelt på det da jeg har kendskab
til sådanne sager

Lige en sidebemærkning:
Husk hvert femte voldtægt er pure opspind.
Kender personligt 2 mænd der tog billetten grundet sådanne anklager.
Den ene en ung mand lige fyldt 18 med livet foran sig, den anden en kollega.
Derfor er jeg såre forsigtig med at anklage andre også for dyremishandling.

I så fald at manden er skyldig har jeg det selv sådan at han skulle have
nogen på hatten da jeg også syntes at vi skal behandle vores kæledyr
ordentligt.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-12-08 21:27

lh, skrev:
> [...]
> jeg kan sagtens opdrage mine hunden med ros og uden "vold". Dyrene
> forstår altså ikke hvorfor de bliver slået - og det er fandeme synd.

Helt enig med dig i at disideret vold er uacceptapelt.
Men jeg vil da vedkende at jeg til tider har dasket til mine hunde,
nok mest Tyson, og det drejer sig måske om 2 gange om året det sker.
Men det er aldrig slag der tilføjer smerte, kan nærmst sammenlignes med
et kraftigt dask på skulderen på et menneske.
Men det er yderst effektivt når det er, så ved de at den er gruelig gal,
jeg gør det jo ikke af arrigskab eller ondskab, men fordi de har kvajet
sig gevaldigt med et eller andet, så kommer der altså en reaktion fra mig af.

Det hører med til historien at de bliver slået oftere og hårdere hvis vi "slås",
jeg må så også modsat tage mod nogle ½-hårde bid, og et blåt øje har jeg
da også reddet mig i "kampens" hede, specielt Angel elsker at slås med mig

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 19-12-08 09:47

On Mon, 8 Dec 2008 21:11:57 +0100, "lh" <mail@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

>opdrage mine hunden med ros og uden "vold". Dyrene forstår altså ikke
>hvorfor de bliver slået - og det er fandeme synd.

Jeg er helt klart "blødsøden", og jeg ville osse reagere på en hund
der skreg... men nogle gange er det altså ikke fordi de er blevet
mishandlet.
Jeg har nu 4 hunde, hvoraf de to er "hylere". Med dette mener jeg, at
når de bliver lidt for glade (mest ved vores hejmkomst, hvor de har
været alene et par timer eller tre), så gøer de ikke. De skriger, som
om vi er ved at myrde dem. Jeg har flere gange faret ud af døren for
at se hvad i alverden der foregik i hundegården, fordi det lød som om
en eller flere hunde var ved at blive myrdet (brutalt), og det eneste
jeg fandt var, at en af vores gode venner var ankommet, og 2 hunde der
gik voldsomt i falset over dette.
Hvis du var min nabo ville du ret sikkert osse have en tro på at jeg
var dyremishandler, og jeg må erkende at jeg selv ville kunne drage
denne konklusion, hvis ikke jeg havde SET hvad der skete. Det lyder
virkelig voldsomt, men er bestemt ikke hvad det lyder til.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-12-08 10:41

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Tja, her må det vel siges at være nærmest modsat....

Når den gamle krampe kommer hjem, lyder det som om hundene er ved at myrde
hende....

Men man skuffes hver eneste dag

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 22-12-08 09:49

On Fri, 19 Dec 2008 10:41:10 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.inv> wrote:

>Når den gamle krampe kommer hjem, lyder det som om hundene er ved at myrde
>hende....
>
>Men man skuffes hver eneste dag

Du har misforstået barf fodringen. De skal ikke selv nedlægge byttet
først.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-12-08 11:19

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Aha.... Jeg vidste jeg gjorde et eller andet galt

Så røg de chancer.... Pokkers osse..

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-12-08 09:35

"lh" <mail@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

Hej LH

Det kan være svært at forstå, men der er et gammelt ord der siger... Når
krybben er tom, bides hestene...
Er folk under pres, er lunten ofte meget kort, og har man tilbøjeligheder
til at ty til vold, sidder hænderne lidt løsere i modgangstider.... Hvilket
jo så desværre også kommer til at gælde for husdyrene.

Og vi kan jo høre på forretningslivet, og her tænker jeg ikke mindst på
kassedamerne.... Det er ikke ligefrem julestemning der hersker mellem folk,
og juleaften, er kun 15 dage væk.... Så jo, jeg tror på, at der er rigtigt
mange tomme krybber.... Og det forfærdelige er, at de tomme krybber, denne
gang, er hos dem, der troede, at de var det, man kalder " Det bedre
borgerskab ".

M.V.H....Benny..