Afslag ved brugtbilskøb
Fra : Ukendt

Dato : 14-12-08 19:34

Man læser så meget for tiden i aviserne, om hvor dårligt det går i
bilbranchen og at de ingen biler sælger. Kæmpe rabatter kan opnås hvis man
slår til nu. Men hvad er kæmpe rabatter, og på hvilke biler?

Jeg har kig på en Mercedes C180 Kompressor aut. sedan fra 10/2006 med 40.000
km som står til 399.900 hos en forhandler. Han er villig til at give 30.000
kr. i rabat, samt sætte en orig. Mercedes radio i til 7500 kr. og foretage
serviceeftersyn og skifte 2 dæk som er nedslidt.

Burde man kunne hente mere på sådan en handel?
Det lader til at han er mere interesseret i at give noget udstyr med, at at
gå længere nede i pris.

Bilen har 2 ridser som vil koste mig 10.000 kr. at udbedre. Dem vil han lave
gratis (dvs. en udgift for ham på ca. 5-6000 kr.). Vi har snakket om at jeg
køber bilen MED de 2 ridser, men så bør jeg vel have de 10.000 kr. i
yderligere rabat? For hvis jeg sælger bilen om 1 år, så skal jeg jo selv ud
og ofre 10.000 kr. på dem, før end den kan sælges.

Christian

Fra : Leonard

Dato : 14-12-08 19:40

Christian F wrote:

> [...]
> have de 10.000 kr. i yderligere rabat? For hvis jeg sælger bilen om 1
> år, så skal jeg jo selv ud og ofre 10.000 kr. på dem, før end den kan

Udgiften for ham er nok nærmere 5-600 kr. da han sætter folk til at
lave den, som alligevel ikke har noget at lave. Så få lavet den ridse,
du får nok ikke 10.000 kr for at lade være.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 22:45

Leonard wrote:
> Udgiften for ham er nok nærmere 5-600 kr. da han sætter folk til at
> lave den, som alligevel ikke har noget at lave. Så få lavet den ridse,
> du får nok ikke 10.000 kr for at lade være.

De fortalte at den skulle til maler, og det er bl.a. en hel dør og en
kofanger der skal omlakeres.
Det ville løbe op i 5-6000 kr. da det ikke var noget de kunne gøre selv.

Chr.

Fra : bem

Dato : 16-12-08 12:13

"Christian F" <no-mail> skrev i en meddelelse

> De fortalte at den skulle til maler, og det er bl.a. en hel dør og en
> kofanger der skal omlakeres.
> Det ville løbe op i 5-6000 kr. da det ikke var noget de kunne gøre selv.

Forhandleren giver MAX 750 kr. pr felt - sikkert endda mindre - incl.
spartling af ridser og buler.
Du kan i øvrigt selv gå til en autolakerer og få det lavet for omkring det
samme beløb, hvis du forsøger at ligne en, der ved lidt om priser

/Bo

Fra : Kåre

Dato : 14-12-08 21:00

> [...]
>
> Burde man kunne hente mere på sådan en handel?
> Det lader til at han er mere interesseret i at give noget udstyr med, at
For ham er det vel et nedslag på noget der ligner 40.000,- i alt. incl. de
to ridser.
På en bil til 400.000 er det jo 10%.

Jeg har lige handlet bil (hentet i dag), dog i en anden prisklasse (Octavia
til 150.000).
Jeg fik 8000,- i afslag, skiftet tandrem (selvom det ikke rigtig var tid
endnu), omlakeret hele kølerhjelmen og den ene forskærm pga. et par
stenslag, og udført service.
Alt i alt vel noget der ligner 10-11.000.
Lidt under dine 10%, men så er det jo en noget anden pris, så det er nok
sammenligneligt.
Til gengæld er din bil nok i lidt mindre kurs end min sådan som verden ser
ud i dag. Jeg gætter på din bil kommer fra Tyskland?

Men jo, de er villige til at give service eller ekstraudstyr, nye dæk osv, i
stedet for kontanter.
Så er det op til dig at overveje om det er prisen eller udstyret der gør at
du føler det er den rigtige bil for dig.

Men hvis du tænker i totaløkonomi, og tager gensalgsprisen med i dine
overvejelser, så er det bare med at se at få noget udstyr i.

> [...]
> i yderligere rabat? For hvis jeg sælger bilen om 1 år, så skal jeg jo selv
> ud og ofre 10.000 kr. på dem, før end den kan sælges.

Få ham til at lave de to ridser. Så er det overstået.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-08 00:42

Kåre wrote:
> For ham er det vel et nedslag på noget der ligner 40.000,- i alt.
> incl. de to ridser.
> På en bil til 400.000 er det jo 10%.

Tallet er nærmere 22.500 kr. inkl. lev. (2500 kr.)
380.000 hvis den skal kosmetisk og mekanisk klargøres. Dvs. ridserne
udbedres.
Men 375.000 hvis den kun skal mekanisk klargøres. Dvs. at der alligevel
bliver skiftet dæk uden beregning og olieskift er også med i prisen. Det
samme er den orig. radio. Det er sidste nyt.

> Til gengæld er din bil nok i lidt mindre kurs end min sådan som
> verden ser ud i dag. Jeg gætter på din bil kommer fra Tyskland?

Nej den har aktid kørt i Danmark.

Chr.

Fra : Tau

Dato : 15-12-08 07:31

> [...]
> i yderligere rabat? For hvis jeg sælger bilen om 1 år, så skal jeg jo selv
> ud og ofre 10.000 kr. på dem, før end den kan sælges.

I følge nyheds aviserne blever markedet oversvømet af brugte biler efter
nytår, så det kan måske betale sig at vente til januar, med mindre du er
helt forgabt i din mercedes.>

Held og lykke med handlen
Poul