Ny bødestørrelser for ikke at kende chauff~
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-12-08 23:03

http://www.jv.dk/artikel/567781

2500 for ikke at vide hvem der har fået en fartbøde i din bil ..

Så kan I lære det! :)
--
Per

Fra : Mogens

Dato : 13-12-08 23:37

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> 2500 for ikke at vide hvem der har fået en fartbøde i din bil ..

Tja' - det medfører jo ikke, at det ikke kan betale sig at undlade at asige
sandheden...

Fra : Mogens

Dato : 13-12-08 23:43

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Tja' - det medfører jo ikke, at det ikke kan betale sig at undlade at
> asige sandheden...

På dansk - man kan stadig "tjene på" at holde sin kæft med sandheden...

Fra : Klaus G.

Dato : 14-12-08 00:03

> Tja' - det medfører jo ikke, at det ikke kan betale sig at undlade at
> asige sandheden...
Jeps, skulle lige til at skrive det...

Der skal ikke ret meget bøde/klip til, så er vi over 2500kr. Alt efter hvad
klip vi er igang med, så er det pludselig mange kroner værd.

De skulle i stedet sige minimum 2500kr. til ejeren af bilen. Står personen
som har ført bilen så til en større bøde/straf så skal ejeren bare have den
i stedet for. Så vil det virke, ellers ikke!

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Andersen [3650]

Dato : 14-12-08 09:34

Klaus G. sendte dette med sin computer:
> [...]
> som har ført bilen så til en større bøde/straf så skal ejeren bare have den i
> stedet for. Så vil det virke, ellers ikke!

Du glemte klippet. Altså hvis forseelsen havde medført klip får den
tavse ejer også et klip. Se så begynder det at batte.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-12-08 10:05

Andersen [3650] skrev:
> Klaus G. sendte dette med sin computer:

> Du glemte klippet. Altså hvis forseelsen havde medført klip får den
> tavse ejer også et klip. Se så begynder det at batte.

Gud fader bavar mig vel - retsstaten har sgu trange kår i lille
småfacistiske danmark...

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Klaus G.

Dato : 14-12-08 11:17

> Du glemte klippet. Altså hvis forseelsen havde medført klip får den tavse
> ejer også et klip. Se så begynder det at batte.
Også det jeg mente når jeg skrev bøde/straf. Straf=klip/miste kortet. Bøde =
Penge straf. :)

Fra : Finn

Dato : 14-12-08 11:41

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du glemte klippet. Altså hvis forseelsen havde medført klip får den tavse
> ejer også et klip. Se så begynder det at batte.

hvis ejeren har kørekort ...

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-12-08 16:34

> [...]
>
> Du glemte klippet. Altså hvis forseelsen havde medført klip får den tavse
> ejer også et klip. Se så begynder det at batte.

Enig, og jeg synes også at man som straf skal tage og smide et
familiemedlem, til ejeren af bilen, i fængsel indtil synderen er fundet!!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-12-08 18:48

"Anders Houmark" <no@email.available.dk> wrote in

> Enig, og jeg synes også at man som straf skal tage og smide et
> familiemedlem, til ejeren af bilen, i fængsel indtil synderen er
> fundet!!

Hvad er der nu galt med halshugning på byens torv lørdag formiddag? Og lad
det bare gælde samtlige lovovertrædelser, så er det nemt og overskueligt:

Bryder du loven, kapper vi knoppen for oven.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 14-12-08 20:44

Anders Houmark skrev:
> "Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Enig, og jeg synes også at man som straf skal tage og smide et
> familiemedlem, til ejeren af bilen, i fængsel indtil synderen er fundet!!

arrrr... arrrr

Mon ikke "moderat fysisk pres" kunne gøre forskellen?
Ind på stationen med ejeren og så tæver samfundet simpelthen sandheden
ud af ham/hende!!

Ingen fingre imellem!

Skal vi have et totalitært regime, så lad os for fanden da gå hele vejen
i eet hug, istedet for efter salamimetoden.

--
Dun@nt der har batalt for såvel bøder som taget sine klip uden at kny!
1KSFau Hvidguld

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-12-08 16:41

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Skal vi have et totalitært regime, så lad os for fanden da gå hele vejen i
> eet hug, istedet for efter salamimetoden.

Ja, det kunne man efterhånden fristes til at mene.

/Kim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-12-08 00:05

Mogens wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en
> meddelelse news:494430f7$0$56774

> Tja' - det medfører jo ikke, at det ikke kan betale sig at undlade at
> asige sandheden...

med vægt på KAN.

For det er jo ikke nødvendigvis

(F

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 14-12-08 10:03

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> http://www.jv.dk/artikel/567781
>
> 2500 for ikke at vide hvem der har fået en fartbøde i din bil ..
>
> Så kan I lære det! :)

Ja det er jo sikkert noget der falder i god jord hos dig, som er så
retskaffen. Det må være rart at have så ren samvittighed og være SÅ enig med
magthaverne i, at de mange fartbøder naturligvis kun bliver udskrevet i
trafiksikkerhedens hellige navn.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-12-08 16:35

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> med magthaverne i, at de mange fartbøder naturligvis kun bliver udskrevet

Jeg ser ingen steder jeg har givet udtryk for det. Men jeg er da rimelig
sikker på at hvis der var mere politi på vejene, så ville dit kørekort blive
klippet i stumper og stykker.

Og det er jeg da enig i, er godt i trafiksikkerhedens hellige navn.

--
Per

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 14-12-08 18:34

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg ser ingen steder jeg har givet udtryk for det.

Joo, jeg synes nu generelt du har udtalt dig til fordel for fartfælder,
klip, større bøder og alt den slags uvæsen der kun har til formål at
beskatte bilisterne yderligere. På mig virker du som den selvhellige type,
der har rigtig mange meninger om hvad andre mennesker gør forkert og mange
idéer til alle de sanktioner der bør ramme dem.

> Men jeg er da rimelig sikker på at hvis der var mere politi på vejene, så
> ville dit kørekort blive klippet i stumper og stykker.

Det har ikke været i fare tidligere, så hvorfor skulle det ændre sig?

> Og det er jeg da enig i, er godt i trafiksikkerhedens hellige navn.

Ja... du ved jo rigtig meget om hvordan jeg kører.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-12-08 22:55

> [...]
>
> Det har ikke været i fare tidligere, så hvorfor skulle det ændre sig?

> Ja... du ved jo rigtig meget om hvordan jeg kører.

Jeg ved nok om dine meninger til at de ikke matcher mine. Faktisk har du
ikke givet udtryk for ret meget, som jeg er enig i. Det startede med at du
mente det var ok at køre på MC´er der larmer ala Harley Davidson m.fl.

--
Per

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-12-08 16:38

> [...]
> ikke givet udtryk for ret meget, som jeg er enig i. Det startede med at du
> mente det var ok at køre på MC´er der larmer ala Harley Davidson m.fl.

En chopper der kan høres ... ja føj for en ulykke.

/Kim

Fra : Christian Denfjerde

Dato : 14-12-08 17:38

On 13 Dec., 23:02, "Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk>
wrote:
> http://www.jv.dk/artikel/567781
>
> 2500 for ikke at vide hvem der har fået en fartbøde i din bil ..
>
> Så kan I lære det! :)
> --
> Per
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Lad os så få indført differentierede hastighedsgrænser med fri
hastighed på de sikreste strækninger.
Trafikpolitiken bør funderes på realiteter i stedet for
skræmmekampagner som f.eks. "Farten Dræber".
Mange ulykker som stemples som forårsaget a fart skyldes i
virkeligheden uopmærksomhed p.g.a. mobiltelefoni, børn der skriger,
cigaretgløder der tabes eller måske skyldes det ildebefindender eller
modkørende der med fjernlys blænder eller 100 andre mulige årsager.

Tag så kørekortet frra de ca. 20-25 % som ikke udviser gensidige
hensyn eller som har tendens til roadraging eller på anden vis ofte er
til far for andre i trafikken.

Der er selvfølgelig mange andre tiltag som vil hjælpe til som f.eks.
vejbaneadskillelse i stedet for dobbelt optrukne, en ekstra halv
vejbane i hver side til undvigemanøvrer og meget andet.

Men hensigten hermed er at så kan vi sænke bøderne til symbolske beløb
uden at myndighederne mister store beløb på deres penge akkumulation
gennem bødetaksterne.

CHR. IV

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-12-08 00:35

wrote:
> http://www.jv.dk/artikel/567781
>
> 2500 for ikke at vide hvem der har fået en fartbøde i din bil ..

Hvor tøset. Bare give ejeren den samme behandling hvis han ikke vil
oplyse hvem der holdt rattet.

Benny

Fra : hojvaelde@gmail.com

Dato : 15-12-08 00:38

On 14 Dec., 10:05, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> Gud fader bavar mig vel - retsstaten har sgu trange kår i lille
> småfacistiske danmark...

Har du en bedre løsning så sig frem.

Benny

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-12-08 03:42

On Dec 13, 11:02 pm, "Per Henneberg Kristensen"
<phk@fjern_klikpost.dk> wrote:
> http://www.jv.dk/artikel/567781
>
> 2500 for ikke at vide hvem der har fået en fartbøde i din bil ..
>
> Så kan I lære det! :)

Fuldstændig 100% fair. Støtter det helt og holdent.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-12-08 12:45

On Mon, 15 Dec 2008 02:42:24 -0800 (PST), "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Fuldstændig 100% fair. Støtter det helt og holdent.

Hmmm...hvis ejeren af bilen nu låner sin bil ud til en bekendt, der igen
låner bilen ud til en af sine bekendte, så kan ejeren af bilen vel ikke
dømmes, da han ikke nædvendigvis kender den bekendtes bekendt.

Han kan så frit oplyse navnet på sin bekendte, men denne kan vel bare
holde sin kæft, og tage bøden på de 500 kr. Da han ikke er ejer af
bilen, kan han vel ikke få ejerbøden på de 2.500 kr.

Og hvad blev der af den manglende pligt til at udtale sig, hvis det kan
inkriminere én selv?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 15-12-08 13:33

Hr. Jensen wrote:

> Hmmm...hvis ejeren af bilen nu låner sin bil ud til en bekendt, der igen
> låner bilen ud til en af sine bekendte, så kan ejeren af bilen vel ikke
> dømmes, da han ikke nædvendigvis kender den bekendtes bekendt.

For det første låner jeg kun min bil ud til venner, ikke til bekendte.
Og skulle det ske at en af mine venner gen-udlåner min bil, så skal
vedkommende godt nok have en rigtig god forklaring hvis han/hun vil
bevare venskabet.

Ebbe

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-12-08 15:27

On Mon, 15 Dec 2008 13:33:26 +0100, Ebbe Kristensen <ebbe@ekologic.dk>
wrote:

> [...]
>Og skulle det ske at en af mine venner gen-udlåner min bil, så skal
>vedkommende godt nok have en rigtig god forklaring hvis han/hun vil

Vær nu lidt med. Lad os sige, at det er ejeren iført en maske, der
bliver blitzet, og han får en kammerat med på ovenstående fidus.
Kan kammeraten, der altså ikke er ejer af bilen, få bøden på de 2500
kr., hvis han ikke vil sige/kan huske hvem der så hat kørt bilen?

Eller skal "ejer" forstås bredt, så det er udlåneren, ejer eller ej, der
sidder med aben?

--
Now Yousee it...Now You don't!

Fra : bem

Dato : 16-12-08 12:18

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kan kammeraten, der altså ikke er ejer af bilen, få bøden på de 2500
> kr., hvis han ikke vil sige/kan huske hvem der så hat kørt bilen?

Du kan roligt regne med, at dommeren stanger en bøde ud til ejeren under
alle omstændigheder. Der står intet i loven om, at det er en forudsætning
for ejerens pligt til at afsløre førerens dentitet, at ejeren rent faktisk
ved, hvem det er, der har kørt bilen. Ejeren har pligt til at vide, hved der
kører i hans bil, og ved han det ikke får han bare en bøde for ikke at
oplyse identiteten.

/Bo

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-12-08 19:26

"bem" <bembem_2(FJERNgskrivBEM)@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> ved, hvem det er, der har kørt bilen. Ejeren har pligt til at vide, hved

Hvilken lov kan du henvise til?

Hvor står det at han skal kende identiteten på føreren 14 dage tilbage i
tiden? Har han pligt til at føre logbog?

--
Per

Fra : bem

Dato : 18-12-08 00:52

> Hvilken lov kan du henvise til?

FÆL § 65. Ejeren (brugeren) af et køretøj skal efter anmodning fra politiet
oplyse, hvilke personer der som førere har benyttet køretøjet.

Som du ser, er der ingen undtagelser og ingen tidsbegrænsning. Hvis man ikke
oplyser identiteten kan man straffes - uanset hvor "urimeligt" det kan
synes.

> Hvor står det at han skal kende identiteten på føreren 14 dage tilbage i
> tiden? Har han pligt til at føre logbog?

Se ovenfor...

/Bo

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 15-12-08 16:40

"Hr. Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Og hvad blev der af den manglende pligt til at udtale sig, hvis det kan
> inkriminere én selv?

Den gælder ikke når der skal opkræves skatter.

/Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-12-08 03:43

On Dec 14, 12:02 am, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> som har ført bilen så til en større bøde/straf så skal ejeren bare have den
> i stedet for. Så vil det virke, ellers ikke!

Ja, det ville være det bedste.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 16:47

On Mon, 15 Dec 2008 02:43:07 -0800 (PST), Christian B. Andresen wrote:

> Ja, det ville være det bedste.

Så er det ihvertfald helt slut med prøvetur før køb herfra. :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-12-08 03:45

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-12-08 05:05

On Dec 15, 12:45 pm, Hr. Jensen <poman...@hotmail.com> wrote:

> Hmmm...hvis ejeren af bilen nu låner sin bil ud til en bekendt, der igen
> låner bilen ud til en af sine bekendte, så kan ejeren af bilen vel ikke
> dømmes, da han ikke nædvendigvis kender den bekendtes bekendt.

Jo, det vil jeg mene er fair nok. Og så må han tage det som en
lærestreg,
Jeg låner aldrig min bil ud.

Fra : Mikael

Dato : 15-12-08 09:31

On 15 Dec., 08:38, hojvae...@gmail.com wrote:

> Har du en bedre løsning så sig frem.

Man kunne f.eks. lade være med at straffe folk per automatik, når der
nu er tilfælde hvor der kan være tvivl om gerningsmanden. Der er vel
ikke rigtigt andre steder hvor du kan blive straffet fordi der er
nogen der har taget et billed af dig.

Hvis man i stedet kun straffede de folk man fik fat i, det vil sige
dem som Politiet vinkede ind til siden, så var der ingen tvivl om
gerningsmanden og effekten af at få en "personlig samtale" skal man
heller ikke undervurdere.

Det er bare med fartbøder som om, at de skal bare uddeles for enhver
pris.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-12-08 00:51

On Dec 15, 4:47 pm, Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]
post.tele.dk.invalid> wrote:

> Så er det ihvertfald helt slut med prøvetur før køb herfra. :-|

Så må man jo enten noterer kørekortnummer eller selv tage med.
Eller hvis det er en selv som skal prøve så køre ordentligt,

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-12-08 00:52

On Dec 15, 3:27 pm, Hr. Jensen <poman...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kr., hvis han ikke vil sige/kan huske hvem der så hat kørt bilen?
>
> Eller skal "ejer" forstås bredt, så det er udlåneren, ejer eller ej, der

Hvad er det lige ved ordet "ejer" du ikke helt forstår ?

Fra : claus b.p.

Dato : 18-12-08 10:42

> [...]
> http://www.jv.dk/artikel/567781
>
> 2500 for ikke at vide hvem der har fået en fartbøde i din bil ..

Spørgsmålet er bare: "Hvem er "I" ?"
Man er godt igang med at undergrave det danske retssystem, så hvorfor gør
man det ikke fuldt ud: Sender regningen til bilejeren, og lader ham tage
straffen, uanset om han er skyldig eller ej. Sådan gør man jo med
parkeringsafgifter, hvorfor så ikke med hastighedsafgifter? (Retorisk)

Straffens størrelse skal stå i forhold til den "forbrydelse" der er begået,
og der synes jeg vi er ved at begive os langt væk fra. Den mere naturlige
konsekvens burde være: Hvis ikke samfundet finder sagen vigtig nok til at
ofre en politimands tid til at stoppe og konfrontere synderen, så burde
samfundet ikke opnå at kunne indkræve disse afgifter. Det er mig bekendt kun
politiet (og skat) der har myndighed til at udstede bøder, ikke en tilfældig
fotograf.

/Claus