Import af Golf 5 2,0 TDI Sportline
Fra : KimH

Dato : 12-12-08 13:41

Hej
Jeg har forhørt mig på nedenstående GOLF og skal give 13000 euro uden
garanti som exportpris , men er det nogen fordel ?
Det er en bil med masser af udstyr , som jeg godt kunne tænke mig , men vil
helst ikke over 14000 euro incl. moms
Nogen der har et tips på hvad den kommer til at koste i Dansk afgift ?
Jeg regner med omkring 135000 kr.

://www.haendlerfahrzeuge.de/ah_showfz.php?SESSAD=fdeec0ab9b76e2b25effe70790182d6b&aktion=detail&pos=2&seite=1&fznr=9570912

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-12-08 14:34

KimH skriver:

> [...]
> helst ikke over 14000 euro incl. moms
> Nogen der har et tips på hvad den kommer til at koste i Dansk afgift ?

135000 + 13000£ = 2325000

Kan det snart betale sig ?

Her er en til 35000 mere med garanti und alles:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Golf-2,0-TDi-140-Sport-5d_ID265101153.htm

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : KimH

Dato : 12-12-08 14:49

Nu vil jeg gerne have orig. navigation oliefyr Xenon

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-12-08 16:21

KimH skriver:

> Nu vil jeg gerne have orig. navigation oliefyr Xenon

Hvis der er tilskudsfyr i bilen koster det kun 7500 at få lavet
"standheizung" - sådan er det ihvertfald med Touran'en.

De resterende ting du ønsker er der i den bil jeg linkede til - og den
havde gået kortere km.

Fra : KimH

Dato : 12-12-08 19:13

"

> [...]
> "standheizung" - sådan er det ihvertfald med Touran'en.
>
> De resterende ting du ønsker er der i den bil jeg linkede til - og den

Jeg kan godt se , at bilen du har fundet også er lækker , men 270000 kr er
mange penge, når jeg har en bil jeg skal af med en VW Polo 9n 1,9 TDI fra
2002 kørt 130000 km med aut. klimaanlæg , oliefyr og en masse andet udstyr
fordelen ved at importere er for mig at jeg kan betale bilen og så vente på
at få min bil solgt og derefter få betalt afgift på Golfen.

KimH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-12-08 16:28

KimH skriver:

> Nu vil jeg gerne have orig. navigation oliefyr Xenon

Har du læst på:
http://bilimport.tkrath.dk/

Kiger man på skat's hjemmeside, koster registreringsafgiten på en
tilsvarende bil 160.000 kr. Som en tommelgingerregel må den bil du vil
hente i Tyskland ikek koste mere end 37% af en tilsvarende herhjemme.

Husk på at evt oliefyr, navigation og andre ting der kan eftermonteres
herhjemme, skal du betale afgift af til skat. Men får du det
eftermonteret, skal du "kun" betale mekanikertimer og stumper.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-12-08 15:15

> 135000 + 13000£ = 2325000
>
> Kan det snart betale sig ?

Nej da, den kan fås knap 2 millioner kr. billigere i Danmark

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : KimH

Dato : 12-12-08 14:46

http://haendlerfahrzeuge.de/ah_showfz.php?SESSAD=fdeec0ab9b76e2b25effe70790182d6b&aktion=detail&pos=2&seite=1&fznr=9570912Denne link er vist bedre"KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsennews:49425bec$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...> Hej> Jeg har forhørt mig på nedenstående GOLF og skal give 13000 euro udengaranti som exportpris , men er det nogen fordel ?> Det er en bil med masser af udstyr , som jeg godt kunne tænke mig , menvil helst ikke over 14000 euro incl. moms> Nogen der har et tips på hvad den kommer til at koste i Dansk afgift ? Jegregner med omkring 135000 kr.>>://www.haendlerfahrzeuge.de/ah_showfz.php?SESSAD=fdeec0ab9b76e2b25effe70790182d6b&aktion=detail&pos=2&seite=1&fznr=9570912

Fra : Henning

Dato : 12-12-08 16:44

>Jeg har forhørt mig på nedenstående GOLF og skal give 13000 euro uden
>garanti som exportpris , men er det nogen fordel ?

"Exportpris"- så er det uden tysk moms, til gengæld skal du så betale
dansk moms oveni. Det gør den lige 25% dyrere!
Find en reel forhandler i stedet, som også giver garanti!

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-08 14:26

Henning wrote:
> "Exportpris"- så er det uden tysk moms, til gengæld skal du så betale
> dansk moms oveni. Det gør den lige 25% dyrere!

Nej, det behøver ikke at være uden moms, men de vil i al fald fraskrive sig
garantien.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : KimH

Dato : 14-12-08 19:00

Som jeg forstår det forlanger forhandleren 15460 euro incl moms og garanti
, så spørger jeg ham om hvad bilen koster uden garanti , men med en fejlfri
erklæring , men jeg kan ikke forstå de overhovedet ingen rabat giver

Her er hvad forhandleren skriver

PREIS 13000 ? OHNE 19% MOMS ! = NETTO OHNE GARANTIE FÜR EXPORT !! FZ IST
IN EINEN GUTEN ZUSTAND !!
Auto-Dörge

Riebold-Rösner-Raith GmbH

Göttinger Str. 29

37154 Northeim

Telefon 05551-60090

Telefax 05551-600944

lelsen news:49450950$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Mogens

Dato : 12-12-08 19:17

"KimH" <kimho@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil helst ikke over 14000 euro incl. moms
> Nogen der har et tips på hvad den kommer til at koste i Dansk afgift ? Jeg

Sikkert for lidt - jeg vil tro knap 160.000 kr i afgift

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-08 14:26

Mogens wrote:
> Sikkert for lidt - jeg vil tro knap 160.000 kr i afgift

Enig.