Pas på derude! :o)
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-12-08 11:10

http://jp.dk/indland/aar/article1541737.ece

"Fik p-bøde på egen grund
Offentliggjort 12.12.08 kl. 09:19

Et århusiansk ægtepar har fået to parkeringsbøder, selv om deres biler stod
parkeret på deres egen grund.

Det skriver Århus Stiftstidende.

Ægteparret har en privatbil og en firmabil, og torsdag morgen var der nyt
under begge bilers vinduesviskere. To bøder a' 510 kr. Værsgo at betale.
Parret bor i Sølystgade i øgadekvarteret i Århus midtby.

»Vi har boet her i 11 år og har altid holdt i enden af vores egen grund. Men
nu får vi så en bøde for at holde på vores egen grund. Det forstår vi slet
ikke noget af,« siger Lotte Rønn til Århus Stiftstidende.

Forklaringen på bøden er, at bilerne skulle have stået på et fortov, hvor
der er parkeringsforbud, men ifølge ægteparret Rønn holder begge biler fri
af fortovet.

»Jeg blev ærlig talt lidt fornærmet over, at en p-vagt går ind på vores
grund for at give os de to p-bøder. Vagten må da have opdaget, at vores
lyssensor tænder, når man går ind til bilerne, hvilket også fortæller, at
man er på privatgrund,« siger ægtefællen, Ivan Rønn.

Århus Kommunes parkeringskontor vil nu se på sagen."

Fandema godt man ik' bor dér!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-12-08 12:41

Hans Paulin (6310) skrev:

> Århus Kommunes parkeringskontor vil nu se på sagen."
>
> Fandema godt man ik' bor dér!

Måske er der alligevel noget om de dér Århushistorier?

--
Niels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-12-08 13:04

Niels P Sønderskov skrev:

> Måske er der alligevel noget om de dér Århushistorier?

Hæ hæ, ja
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-12-08 14:48

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Forklaringen på bøden er, at bilerne skulle have stået på et fortov, hvor
> der er parkeringsforbud, men ifølge ægteparret Rønn holder begge biler fri
> af fortovet.

Hvem skal man tro på ?
I vores lokal område, der er der mange der f.eks. har fyldt
indkørsel/carport op med brænde, eller alt muligt andet, med det resultat,
at deres bil ikke længere kan være der. Så parkerer man jo bare halvt ude
over fortovet, så fodgængerne skal ud på kørebanen for at komme forbi, det
synes jeg ikke er i orden.
Men om det er sådan det forholder sig her, det ved jeg dog ikke, men mon
ikke parkeringsvagten har taget et billede?
Det gør de jo ofte, hvis der er tvivlsspørgsmål.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-08 17:24

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in

> Så parkerer man jo bare halvt ude
> over fortovet, så fodgængerne skal ud på kørebanen for at komme forbi,
> det synes jeg ikke er i orden.

Det er også ulovligt og giver en parkeringsbøde hvis politiet ser det. Det
er sket før.

> Men om det er sådan det forholder sig her, det ved jeg dog ikke, men
> mon ikke parkeringsvagten har taget et billede?

Forhåbentlig - men sjovt nok mangler avisen et billede, måske sagen ikke er
så god for parret som de gerne vil have de ttil at lyde som?

Fra : Jolin

Dato : 12-12-08 23:11

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in message

> Forhåbentlig - men sjovt nok mangler avisen et billede, måske sagen ikke
> er
> så god for parret som de gerne vil have de ttil at lyde som?

Nu ved jeg ikke hvordan parkeringsvagter i Århus gør, men Parkering
København (som nu kalder sig Center for Parkering), er nok det kommunale
p-korps der udeler flest afgifter i Danmark. Til d .d. er der ikke taget ét
eneste billede som dokumentation for om en afgift var berretiget eller ej.
De bruger simpelthen ikke kameraer. Deres logik er, at hvis en afgift er
udstedt ja så er den også berretiget. Ellers var den ikke blevet udstedt.

Så det er altså langtfra en selvfølgle at der bliver taget billeder.

/Jolin

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-12-08 09:33

Jolin skrev:

> [...]
> blevet udstedt.
>
> Så det er altså langtfra en selvfølgle at der bliver taget billeder.

I Aalborg benytter EuroPark kameraer har jeg set en eftermiddag.
Jeg nødte en sådan afgiftsudsteder - og jeg henviste i den forbindelse
hende til at tage billede af den bil der var parkeret midt på en
spærreflade og afgifte den - men det bar jo hendes egen så det råd
fulgte hun ikke :-\
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Leonard

Dato : 13-12-08 11:46

"J.C.Kløve" wrote:

> [...]
> forbindelse hende til at tage billede af den bil der var parkeret
> midt på en spærreflade og afgifte den - men det bar jo hendes egen så

Det kan hun vel egentlig heller skrive en afgift på, da den er ulovligt
parkeret og så skal have en bøde, som kun politiet kan udskrive.

--
Leonard
Hellere komme forsent i dette liv end for tidligt til det næste ...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-12-08 13:37

"Leonard" <piper28a@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det kan hun vel egentlig heller skrive en afgift på, da den er ulovligt
> parkeret og så skal have en bøde, som kun politiet kan udskrive.

Jeg har lige set en forbrugerudsendelse med parkering københavn - de giver
bøder, selv om de ikke har bemyndigelse til at udstede bøder i området.
Politimanden, vi kender fra det sjællandske videopoliti, har fået bøde og
brokker sig over det - Parkering Tjøwenhavn var ligeglade, de fastholdt.

--
Per

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-12-08 14:23

"Per Henneberg Kristensen" <> skrev i meddelelsen

> Politimanden, vi kender fra det sjællandske videopoliti, har fået bøde og
> brokker sig over det - Parkering Tjøwenhavn var ligeglade, de fastholdt.

Hæhæ. jeg kan lige se det for mig. En P-vagt er blevet blitzet og giver
foto-
vognen en p-bøde bag efter.

mvh
Henning

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-12-08 12:56

"Jolin" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Så det er altså langtfra en selvfølgle at der bliver taget billeder.

Så har de jo bare en meget dårlig sag, hvis ikke de kan bevise den ulovlige
parkering.
Jeg har selv set flere parkeringsvagter tage billeder, men om der er taget i
den nævnte situation, det ved hverken du eller jeg.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lone

Dato : 13-12-08 13:29

> [...]
> Jeg har selv set flere parkeringsvagter tage billeder, men om der er taget i den nævnte situation,

lokalsprøjten m billeder
http://stiften.dk:80/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081212/AAS/253016275/0/debatnet
-og iflg artiklen hár p-vagterne taget billeder!

De bor i det gule hus bagest på det øverste billede,
så med mindre de netop dén dag holdt ude på vejen,
og ikke i egen indkørsel - er der ikke så meget at
komme efter dér for kommunens p-vagter.

--
vh Lone

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-12-08 14:43

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> lokalsprøjten m billeder
> http://stiften.dk:80/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081212/AAS/253016275/0/debatnet
> -og iflg artiklen hár p-vagterne taget billeder!

OK

> De bor i det gule hus bagest på det øverste billede,
> så med mindre de netop dén dag holdt ude på vejen,
> og ikke i egen indkørsel - er der ikke så meget at
> komme efter dér for kommunens p-vagter.

Det som jeg forstod, fra det oprindelige indlæg i denne tråd, det var, at de
måske havde holdt lidt for langt tilbage, så bilens bagende havde raget ud
over fortovet.
Men hvis P-vagten fejlagtigt har troet, at deres egen havesti var en
offentlig sti, så kan jeg godt se de er uskyldige.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Lone

Dato : 14-12-08 18:52

> [...]

> Men hvis P-vagten fejlagtigt har troet, at deres egen havesti
>var en offentlig sti, så kan jeg godt se de er uskyldige.

Nu ved jeg ikke hvor de respektive aviser har deres
forskellige versioner af historien fra - (henhv. fortov/sti) - men
jeg ved at der er meget ballade = klager til kommunen vedr.
manglende p-muligheder for lokale beboere i området
- både fordi der bygges affalds-øer i alle smågader, ( en 'ø'
napper vel 3-4 p-pladser) og fordi der holder rigtig mange
biler uden p-kort - på alle tider af døgnet (også mer end de
tilladte 2 timer i dagtid - omr. ligger 2 minutters gang fra midtbyen)

Kommunens p-vagter har derfor kastet deres kærlighed
på området, og vimser rundt med blokken og spotter biler
uden p-kort.

Så der er jo den mulighed at p-vagten har haft "kikkertsyn" i det
her tilfælde - "jubii 2 biler uden p-kort" - selvom beboerne jo
netop holder på egen grund og slet ikke behøver et p-kort.

Det er jo før set, at får et (lille) menneske selv et 'miniature-
gummistempel' i hånden - så kan stempleriet gå over gevind
(uha..... p-vagter er forhåbentlig ikke på provision ))

--
vh Lone

Fra : Jolin

Dato : 15-12-08 21:59

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> "Jolin" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Så har de jo bare en meget dårlig sag, hvis ikke de kan bevise den
> ulovlige parkering.

Parkering København mener godt de kan bevise den udlovlige parkering.
Vidneudsagn fra en P-vagt er et bevis, og det ser umiddelbart ud til at
holde i retten.

> Jeg har selv set flere parkeringsvagter tage billeder, men om der er taget
> i den nævnte situation, det ved hverken du eller jeg.

Det har jeg også. Jeg vil gætte på de fleste private p-korps tager billeder.
Men da Parkering København som den største "parkerings-virksomhed" i Danmark
IKKE tager billeder, tror jeg ikke de er de eneste kommunale korps som ikke
gør det. Derfor mener jeg at det er langtfra en selvfølge at der bliver
taget billeder

/Jolin

Fra : Finn Guldmann

Dato : 13-12-08 11:14

Per Beer Hansen skrev:
> [...]
> ikke parkeringsvagten har taget et billede?
> Det gør de jo ofte, hvis der er tvivlsspørgsmål.

Mon ikke man kan tro på dem der bor der?

På: http://guldfinn.dk/Solystgade-P-2.jpg
er det vist det blå område det handler om. Ellers kan jeg ikke få øje på
et areal der kan kaldes "I enden af vores grund".

På: http://guldfinn.dk/Solystgade-P-1.jpg
kan man se at arealet tydelig er adskilt fra de omliggende arealer. Så
tydelig at selv en århusiansk p-vagt burde kunne se det.

Nu kan det jo så godt være at det ser anderledes ud i dag. Billedet kan
være op til to år gammelt.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-12-08 12:51

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Mon ikke man kan tro på dem der bor der?

Jeg ved det ikke, gør du?
Jeg har så tit set, her i vores område, at folk parkerer halvt ude over
fortovet, så hvorfor skulle det ikke også forekomme i Århus?

> [...]
> kan man se at arealet tydelig er adskilt fra de omliggende arealer. Så
> tydelig at selv en århusiansk p-vagt burde kunne se det.

?
Billederne viser jo ikke noget om hvordan der var parkeret den pågældende
dag

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Andersen [3650]

Dato : 12-12-08 17:36

Hans Paulin (6310):
> http://jp.dk/indland/aar/article1541737.ece
>
> "Fik p-bøde på egen grund
> Offentliggjort 12.12.08 kl. 09:19

Tror du ikke du skulle have være i
dk.snak.vittigheder med dette indlæg
Der er godt nok stille derovre pt., så et
frisk pust ville være dejligt.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-12-08 19:23

Andersen [3650] skrev:

> Tror du ikke du skulle have være i
> dk.snak.vittigheder med dette indlæg
> Der er godt nok stille derovre pt., så et
> frisk pust ville være dejligt.

Jeg smed da én forleden uden respons!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : apollo14

Dato : 12-12-08 18:02

Hans Paulin (6310) skrev:
-klipper en masse bøder væk-

Ja utroligt at man kan få en p-bøde fra en kommunal p-vagt, troede sq
det var p-afgifter.

Men ja lige præcis det område i Århus er ikke sjovt, det samme gælder i
eckersberggadeområdet, har aldrig haft så mange problemer med at finde
en p-plads, og det er selvom der ikke er noget i messehallerne.

I Lyngby, skal folk endda gerne helt op foran butikken, og hvis ikke de
kan komme det, ja så tager man da bare en p-plads, hvor der er privat
parkering.

Gaden jeg bor på, har endda så lidt p-pladser, at der er kamp om at
holde ulovligt ligefrem ;)

Og det er kun fordi kommunen ikke vil høre på os der bor der, der er jo
aldrig problemer med at parkerer om dagen, men i weekender og om aften puha.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-12-08 19:24

apollo14 skrev:

> Gaden jeg bor på, har endda så lidt p-pladser, at der er kamp om at
> holde ulovligt ligefrem ;)

Bliver helt glad for vores blinde villavej
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 13-12-08 00:38

> Bliver helt glad for vores blinde villavej
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Og jeg for min nyanlagte inkørsel/plads på 230m2 med garagen på 77 m2 for
for enden af indkørslen

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-12-08 13:40

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i meddelelsen

> Og jeg for min nyanlagte inkørsel/plads på 230m2 med garagen på 77 m2 for
> for enden af indkørslen

Ja, det er fint, ErikJensen :) :) :)

Dette var en intern vits.

--